Snabbkoll: Brukar du köpa julklapp till dig själv?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Brukar du köpa julklapp till dig själv?

Själv är bäste dräng heter det. Vågar du lita på din omgivning eller dopar du klappskörden med en gåva till dig själv?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Borde det inte vara "Aldrig, jag tror på tomten"?

Permalänk
Medlem

Aldrig, hittills.
Men i år kanske det blir en Roborock E6

Permalänk
Medlem

Är inte svar två och tre samma sak med olika formulering?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

All year round om jag etiketterar det som julklappar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Det har hänt i princip varje år att jag unnar mig något jag annars är för snål för att köpa till mig själv.

Och vad är det tomten i bild egentligen vill ge bort ... ?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jodå! 2019 blev det en sportbil, i år en eltandborste 😂

Permalänk
Avstängd

Förra året köpte/investera jag i en arbets-/speldator och i år köpte/investera jag i en high-end DAC.

"Julklappar" bör vara investeringar enligt mig!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Ja, det har hänt. Mest när jag var yngre. Skrev att det kom från tomten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Sitter redan med julklappen i handen, men skulle ju kunna stänga av och slå in den för lite julefrid.

Permalänk
Medlem

Aldrig, men kan tänka mig att det är en bra ursäkt om man köper något som man inte borde.

Så, jag har köpt lite bitcoin certifikat till mig själv i julklapp kan vi säga.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Ja, jag fyller sent på året så brukar kombinera födelsedag/julklapp till mig själv. Det är jag värd.

I år blir det en Oculus som jag lär dela med grabben med.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Enklast ju att sambon köper en till sig själv och så köper jag en till mig. Sedan slår vi in dem och låtsas vara överraskade på julafton när pakten öppnas

Permalänk
Medlem

Gammal gnällgubbe här:

Bah! Humbug!

Jag köper vad jag vill när och viss jag har råd med det. Julen är INTE den bästa tiden för mig att köpa nåt som helst, långsam postgång, omöjligt att beställa nåt som helst, kallt, vått o mörkt. Juletiden ska bara väntas (Läs: drickas) bort så fort det går, och så får man lira lite hobbyer när man väl sitter där instängd i mörkret.

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte köpa julklappar till mig själv, men det har hänt om det varit något jag behövt och det dykt upp ett bra erbjudande. Däremot köpte jag en 30års present till mig själv, det var man väl värd!

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte köpa till mig själv per se, men när jag o brorsan har något vi båda vill ha så kan det ibland bli att tomten kommer med en klapp som det står "god jul till er båda" på

Visa signatur

-~=| Louqe Ghost S1 MKII, Ryzen 5800X3D, Nvidia 4070 FE |=~-

Permalänk
Medlem

väntar på mellandagarna

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Föredetting

Jag kör Linux.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Saknar svarsalternativ Alltid.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Meantek:

Jag kör Linux.

Aka: varje dag är julafton?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
DingDongerMcDongface

Snäppet värre: Jag köper julklappar till mina katter. Förra året hade de till och egna julkulor i granen med leksaker i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Enklast ju att sambon köper en till sig själv och så köper jag en till mig. Sedan slår vi in dem och låtsas vara överraskade på julafton när pakten öppnas

Funderade precis hur man gör. Som vuxen köper man det man vill ha och om det råkar vara jul blir det då en julklapp eller måste man slå in den till sig själv och öppna på julafton?
Nu vet jag!

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem

Köpte en RC-bil på BF, räknar den som julklapp till mig mer än sonen

Permalänk
Medlem

Nya grafikkortet ser jag som en tidig julklapp till mig själv

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk

Jag köper kanske inte julklappar till mig själv i den bemärkelsen att jag slår in dem (haha, vad lökigt), men visst köper jag kanske något extra runt jul för att det är kul

För övrigt, är inte "Ja det har hänt" och "Nej det gör jag i regel inte" ungefär samma sak? "I regel inte" innebär väl att det har hänt, men att man inte gör det så ofta.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Föredetting
Skrivet av UndaC:

Aka: varje dag är julafton?

Varje omröstning är som jul, nyår och Kristi Himmelsfärd i ett!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Jag kör Linux.

Arch Linux, faktiskt.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av dlq84:

Arch Linux, faktiskt.

Du menar väl GNU/Linux hoppas jag nu?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Är väl bara tomtar som kör *nix!

Permalänk
Medlem

Bilden säger "snabkoll" inte "snabbkoll"?