Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Snabbkoll: Brukar du köpa julklapp till dig själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Snäppet värre: Jag köper julklappar till mina katter. Förra året hade de till och egna julkulor i granen med leksaker i.

I vår familj har vi också oftast köpt julklappar till våra husdjur.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av AnyR3:

Bilden säger "snabkoll" inte "snabbkoll"?

Skulle du gå på/acceptera om jag säger att det var med flit och att det ska va så? 😅

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Varför denna ofantliga nyfikenhet? Håll er till intressanta artiklar - min åsikt.

Permalänk

Borde det inte stå: Aldrig, jag TROR på tomten? 🤔

Permalänk

Lyckades beställa en Playstation 5 idag på NetonNet, får väl se det som en tidig julklapp. Men rent generellt så köper jag inte julklappar till mig själv eller till någon annan.

Permalänk
Medlem

Blev en 3d skrivare, prusa mini klon. Dock skickas den inte förän 27dec. Så nästa år kommer den😉 kunde inte hålla mig.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Var finns alternativet: "Nej, jag är inte så ensam och desperat".

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en röd bil till mig själv som emellanåt har varit helt eller delvis vit av snö.
Vad är väl mer hjuligt än det?

...
Men jag är i behov av bil.
Min gamla bil... ja ska besiktas snart. Får se hur mycket det blir...
Min "nya" bil är inte heller ny utan också begagnad.

Så är väl mer ett "nödvändigt ont" än en leksak.
Men köpte en som var lite dyrare än några alternativ jag tittade på för att jag tyckte det var kul att köpa något jag gillar lite mer.
Så lite både och.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

För övrigt, är inte "Ja det har hänt" och "Nej det gör jag i regel inte" ungefär samma sak? "I regel inte" innebär väl att det har hänt, men att man inte gör det så ofta.

Jag tolkar det som att i detta sammanhang är "Ja, det har hänt" mer ofta än "Nej, det gör jag i regel inte".

Men det är inte tydligt definierat och en tolkningsfråga.
Jag tycker inte att denna formulering duger till en vetenskaplig undersökning där så hög statistisk säkerhet som möjligt är något att eftersträva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Det har hänt i princip varje år att jag unnar mig något jag annars är för snål för att köpa till mig själv.

Och vad är det tomten i bild egentligen vill ge bort ... ?

Är det Cobben som tagit bilden. Du har ju varit inne på snuskiga nyheter i början av detta år också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Då vi enbart köper klappar till barnen i vår familj blir det så. I år blir det en talbok (fysisk bok med inspelade ljud) av Fredrik Lindström som går igenom 100 olika svenska dialekter. Ska bli kalas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte så att jag springer iväg och köper något och slår in det, men visst ... det har väl hänt att man har kostat på sig något extra runt jul för att dopa julkänslan lite. I fjol blev det ett teleskop, i år blir det nog inget alls.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Varje år, är väl bättre att köpa något till sig själv som man har nytta av än att folk ska köpa smått krimskrams.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Ofta köper jag några spel under Black Friday och lägger dem under granen. Med lite tur hinner jag till och med glömma precis vad jag har köpt, så att jag kan bli överraskad på riktigt. (Blir fortfarande överraskad varje gång jag hittar Spider Man i spelhyllan och tänker att "det får bli nästa spel jag spelar". Men det blir det aldrig, för det glöms bort igen. Kanske kan lägga det under granen i år igen?)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Fick tag på en ps5a nyligen som jag inte öppnat. Funtar på o slå in den o ge till mig själv från Tomten på Julafton - göra kusinerna duktigt avis!

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Är väl bara tomtar som kör *nix!

Hallå där, , vänta lite nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Hallå där, , vänta lite nu...

Myself included! 🎅

Permalänk
Medlem

Alltså.

Jag firar inte jul, har inte gjort det de senaste 25 åren. Har dock hänt att jag köpt saker till mig själv kring jultid då det varit något jag behövt och priset varit rätt. Händer dock under hela året så enda direkta julkopplingen är väl att det är någon slags julrea.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Allt man köper till sig själv under december är en "självklapp".

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe