Diablo II: Resurrected Patch 2.4 – Ladder, balansering av klasser, nya runord

Permalänk
Medlem

Fy fan vad spännande! Riktigt kul om man kan börja använda skills som idag är helt världelösa

Permalänk
Medlem
Skrivet av r1kkie:

Att göra vissa skills mer användbara end game är bara bra imo som tex Hydra, det är en lvl 30 skill men idag helt oanvändbar typ. Sen behöver dem inte vara exakt lika bra som andra.
Sen finns det ju några skills som är buggade som tex Fend, verkar ju som dem kommer fixa det nu vilket är bra.

Varför måste det vara likt orginalet? Vill man ha 1.14 kan man ju spela d2 LOD.

Jag är inte emot förändring i sig, jag tror dock att det är en risk med att de kan fortsätta ändra och möta upp en liten högljudd minoritet och riskera att ändra för mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ni som tycker att D2 aldrig ska ändras... Ni måste vara "nya" och inte spelat när det begav sig. För det släpptes ju balance patches konstant! Var alltid nån skill de pilla på. 1.0 och 1.14 är två olika spel.
Så att fortsätta släppa dessa uppdateringar ser jag som positivt. Nu blir det som förr igen!

Oddsen är nog låga att Blizzard och deras produkter blir som förr igen :-|

Annat företag med helt annan kultur och förutsättningar än vad som skapade D2, inklusive patcharna du nämner.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag är inte emot förändring i sig, jag tror dock att det är en risk med att de kan fortsätta ändra och möta upp en liten högljudd minoritet och riskera att ändra för mycket

mrllama kommer nog mer eller mindre diktera för dem vad de ska göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Oddsen är nog låga att Blizzard och deras produkter blir som förr igen :-|

Annat företag med helt annan kultur och förutsättningar än vad som skapade D2, inklusive patcharna du nämner.

Jo det är sant. Finns ju risken att allt ska vara tillgängligt för alla. Förr var balansen mer: Skill A är klart bäst om du är nybörjare och blundar o klickar. Skill B är bäst om du vet mycket om min resist och positionering. Så det rådde balans. Idag är ju balansen typ alla skills ska göra samma sak annars blir nån kränkt.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Spelet släptes år 2000, blev ni lika arga över förändringar år 2010 när senaste riktiga changen var eller sprängdes ni när tex charms lades till?

Att spelet utvecklas 20 år senare är väl helt fantastiskt!

Ja det är sjukt najs. Jag blir kränkt av personer som tycker det är dåligt... Hur kan man inte gilla att det ska gå att göra fler olika builds i spelet? Det är ju vad som gör spelet kul att köra om....

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag är inte emot förändring i sig, jag tror dock att det är en risk med att de kan fortsätta ändra och möta upp en liten högljudd minoritet och riskera att ändra för mycket

exakt detta, sedan så har ju blizzards senaste verk varit lite...sådär. Det är inte några gamla diablo 2 rävar som sitter och och vill göra riktigt bra saker för fansen. dom vill ha in mer spelare för att tjäna mer helt enkelt och det brukar dessvärre sluta illa.

Denna update gör nog inte mycket ont , men när dom väll börjat pilla så slutar det nog inte där.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Ja det är sjukt najs. Jag blir kränkt av personer som tycker det är dåligt... Hur kan man inte gilla att det ska gå att göra fler olika builds i spelet? Det är ju vad som gör spelet kul att köra om....

Du kan göra olika builds i spelet idag, kräver bara lite rikedom och olika typer av strategi. det roliga tycker jag ligger i att göra "dåliga" builds och få dom att fungera bra med rätt kombination av utrustning.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jo det är sant. Finns ju risken att allt ska vara tillgängligt för alla. Förr var balansen mer: Skill A är klart bäst om du är nybörjare och blundar o klickar. Skill B är bäst om du vet mycket om min resist och positionering. Så det rådde balans. Idag är ju balansen typ alla skills ska göra samma sak annars blir nån kränkt.

Har du några exempel på skills från vardera kategori? För det där känner jag inte igen överhuvudtaget. Jag menar, innan runord så va ju multishot rejält stark, och det var ju i princip bara att hålla nere en knapp.

Efter runord så var hammerdins rejält starka, och de står bara still och spammar hammare. Visst, du vill inte ha någon precis under dig men det är inte direkt någon avancerad positionering.

Javazons eller blizzsorcs är inte heller något som kräver någon större kunskap för att spela, lägg 3 minuter på att lära dig hur du kan fånga meph vid vallgraven och spamma blizz och du har en mf-rutt som inte kräver något.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Du kan göra olika builds i spelet idag, kräver bara lite rikedom och olika typer av strategi. det roliga tycker jag ligger i att göra "dåliga" builds och få dom att fungera bra med rätt kombination av utrustning.

Mja det går ju men det blir så sub-optimalt att köra vissa skills att det inte blir kul. Därav kan balans-patch göra att det blir roligare.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk

Det jag märkt är att för en Sorceress har en Partizan normal attack spd medans för en Paladen är den slow.

10 är värdet här https://d2.lc/IAS/
Så det som spelet säger är ju en sak medans hur ens merc använder vapnet är ett annat.
Många saker som man får klura ut på andra ställen än i spelet hur de fungerar, men det är väl charmen med D2r

De får gärna flytta /fps då den ligger över ens merc...

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se att dom förbättra AI på merc.
Vad är det för mening att ha en tank när han går 5 m bakom en.

Att köra en hammerdin i Maggots Lair är en pina då Holy hammers är totalt värdelöst i dom trånga gångarna,
speciellt på HELL difficulty

Eller det kanske inte är meningen att köra solo på Hell?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Välkomnar såklart detta, kul med nya builds och runewords. Men det är klart att risken för att de förstör spelet på sikt ändå finns där... Vore ju lite roligt om nya ladders bestod av annat än bara sorcar och paladiner, men det lär väl inte ändras i första hand gissar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thom.g:

Mja det går ju men det blir så sub-optimalt att köra vissa skills att det inte blir kul. Därav kan balans-patch göra att det blir roligare.

Blir säkert kul att testa men jag ser lite längre än denna patch. kan ju sluta med att blizzard i vanlig maner börjar tok förstöra spelet genom att göra massiva ändringar. får hoppas dom är försiktiga med ändringarna och gör dom i samspel med spelarna.
Personligen hade jag sett en ett par nya akter, kanske där dessa "dåliga" skills blir mer användbara på smarta sätt. kanske boostas av saker i dessa nya akter? Får se om de nya runorden siktar på att förbättra underanvända skills.

Skrivet av Nautilus011:

Att köra en hammerdin i Maggots Lair är en pina då Holy hammers är totalt värdelöst i dom trånga gångarna,
speciellt på HELL difficulty

Kör summoner necro i maggots, det är en helt annan nivå av frustrerande

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Bra att dom fortsätter satsa på spelet. Förstår inte dom som tror Blizzard förstör spelet... Det ultimata vore ju om dom avslutade allt med att lägga till en ny akt, eller liknande.

Hoppas dock fortfarande att dom kan lägga in stöd för att styra karaktären med tangenbordet, plus kanske riktning med musen. Ungefär som man kan göra i WoW. Tror dom lade in en force move key i senaste patchen, men det är väl inte riktigt det jag är ute efter. Orkar inte hålla på att sköta allt med rörelse med musen längre, samt det eviga klickandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaturMackan:

Bra att dom fortsätter satsa på spelet. Förstår inte dom som tror Blizzard förstör spelet...

dom har inte särskilt bra track-record när det kommer till bra remasters.. tror att dom har sabbat 100% hittills.
Har dom fixat ranked matcher i sc ännu? eller är det fortfarande en bug-fest?

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinkefing:

Varför ens kalla det Diablo 2 när de ändrar så mycket i spelet?

Vet inte om du spelade spelet är det var nytt.

Men jag kan säga att när expansionen kom så var ändringsrna massiva jämfört med vad som föreslagits här.

Exempelvis lades charms till. Runord var nytt!
En hel act lades in. Två nya klasser. Mängder av nya items - dessutom tillkom här klass-specifika super items, mängder av nya sets och uniques. Ett helt annat end game.

Eller en av patcharna som införde synergies! Det kastade om allt vad gällde hela skillsystemet. Kanske den största förändringen spelet fått?

Eller när patchen kom som erbjuder reset av alla skills. Bara det ändrade hur man spelade på HC granska mycket.

Det har kommit mängder av stora förändringar till diablo 2 genom åren.

Och ja, genom alla de stora förändringarna har spelet behållit samma namn.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

När Blizzard North fanns hade jag hopp för sådant här, sedan länge är det släckt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | MSI MAG X570 Tomahawk Wifi | AMD Ryzen 9 5900x | Nvidia RTX 2060 | Noctua NH-D15 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3200MHz CL14

Permalänk
Medlem

Jag gillar tankarna i bloggen.
Men jag vet inte om de kommer lyckas.

Remastern de gjorde är bra, men detta är svårare att lyckas med.
Det är inte samma gäng bakom detta som tidigare patcher, men jag tror att de har ganska många i gänget som nötade d2 ganska många kvällar.
Det kan bli bra

Permalänk
Medlem

Jag har stora förhoppningar att dom lyckas med denna patch. Deras track record än så länge är ju minst sagt positiv.
Här är en intervju med utvecklarna (Vicarious Visions) bakom D2R inför släppet, där dom förklarar lite hur de tänker angående att vidareutveckla en gammal klassiker:
https://www.invenglobal.com/articles/15159/diablo-2-resurrect...

Citat:

“There are two groups of people we have to be mindful of, [old-school fans and new players],” Gallerani explained. “We are preserving this game. We are bringing the game people remember into this era. What we are NOT doing is iterating on the franchise. . . that was our paramount goal with this.”

Visst är spelet inte perfekt ännu, men dom har ju tagit den "jobbiga" vägen i många fall för att få spelet så bra som möjligt och dom vill ju inte förstöra den ursrpungliga upplevelsen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Spelet släptes år 2000, blev ni lika arga över förändringar år 2010 när senaste riktiga changen var eller sprängdes ni när tex charms lades till?

Att spelet utvecklas 20 år senare är väl helt fantastiskt!

Var tvungen att gör om alla builds jag hade när 1.10 kom var knappast många som var speciellt nöjda den första tiden efter att det kom.

Permalänk
Inaktiv

Att läsa kommentarerna efter patch är roligare än att spela spelet. FLER PATCHER ÅT fOLKET!

Permalänk
Medlem

Kan inte minnas att jag köpte Project Diablo:Remastered. Project Diablo är kul, KANSKE är Blizzard lika bra på att modda spelet men det är inte Diablo 2 för mig.

Dessutom var en av förändringarna jag faktiskt gillade att alla runewords skulle finnss på non-ladder.

RIP D2R.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Kan inte minnas att jag köpte Project Diablo:Remastered. Project Diablo är kul, KANSKE är Blizzard lika bra på att modda spelet men det är inte Diablo 2 för mig.

Dessutom var en av förändringarna jag faktiskt gillade att alla runewords skulle finnss på non-ladder.

RIP D2R.

Såg du på community streamen?

Dom nya runewords ska tydligen komma till single player och då troligtvis none ladder också efter att laddarn är slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Är väl just denna biten som är sjukt tråkigt framförallt med D2R.

Absolut går det att modifiera spel-filerna, men det är då under förutsättningen att man som spelare inte vill spela med andra. Gamla Diablo 2 har ju helt fantastiska (overhaul)mods som även fungerar i Multiplayer: Se Median-XL som exempel.

Precis detta. Och det är där PoD har lyckats under många år. över 5000 spelare på en privat liten mod...
Sedan började en mod (moderator) från PoD starta sin egna mod kallad PD2 project d2.

Vilket jag har lite invändningar emot då han kopierade allt som PoD har, sedan betalade folk för att göra reklam för det.
personen i fråga har jag inte mycket till övers för. Väldigt få har, om man nu inte gillar "giftigt" folk så att säga. Massa 13åringar som trollar. Förstår hela grejjen med det hela.

Så PoD är det som gäller för min del när det kommer till d2 numer. fuskfritt, samt nära originalet med QoLs.
Dock så har det inte varit en ladder reset på ovanligt länge nu. Men det förklaras delvis med att GD har förlorat familjemedlemmar nyligen.

Nåväl, fullt upptagen med att ranka i wow: SoM
Så blir inge d2 för min del på ett bra tag.

Permalänk

Det är inte så lätt att ge rätt sorts erfarenheter men det värsta är nog vilken utrustning karaktärerna har fått inför PTR IthIsTheNewIst

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

är det sant att det ska komma act6 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

är det sant att det ska komma act6 ?

vad har du hört det?

När släpps nya patchen?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

är det sant att det ska komma act6 ?

Skrivet av Aka_The_Barf:

vad har du hört det?

När släpps nya patchen?

Fake News som vanligt Det var Mr.Llama som drog igång med något på skoj som Blizzard var rätt snabba med att avfärda

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Finns inget datum på patchen än tyvärr.. Men jag spelar PTR istället för att se vilken karaktär som blir roligast att starta med när patchen/ladder väl startar! Än så länge har Martial Arts Assassin varit klart roligast (även om jag bara knappt kommit till Act 2).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”