Diablo II: Resurrected Patch 2.4 – Ladder, balansering av klasser, nya runord

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Finns inget datum på patchen än tyvärr.. Men jag spelar PTR istället för att se vilken karaktär som blir roligast att starta med när patchen/ladder väl startar! Än så länge har Martial Arts Assassin varit klart roligast (även om jag bara knappt kommit till Act 2).

Vilken finisher kör du på MA sin?

Försöker få claw att fungera men känns fortfarande inte smidigt nog.

Kan vara mina key binds också

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonewolfshade:

Vilken finisher kör du på MA sin?

Försöker få claw att fungera men känns fortfarande inte smidigt nog.

Kan vara mina key binds också

Dragon Talon verkar fungera bäst. Dragon Claw skulle vara bättre om den inte konsumerade 2 charges. Finns ingen anledning att relasea 2st när allt i princip är one-shots. Det kanske ändrar sig ju längre man kommer. Dragon Tail är ju ännu bättre än Talon då den gör ännu mer skada men kostar ju nästan dubbet så mycket mana... Så samma sak där, behövs inte för tillfället men jag är i bara i normal.

Det kommer ju aldrig vara lika smidigt som en 1 click caster build då man måste ladda upp och releasea omvartannat.. men kul när man aldrig spelat Assassin förut

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Med detta dog D2R för mig. Man sålde en D2-remaster, inte en remake. Pratade om hur man skulle vara sanna originalet, alltså lögn.

Säkert en del förändringar som är annars motiverade, men detta är inte D2. D2 är lika mycket guld som dess vårtor.

Det är även del förändringar som är direkt skadliga för spelet.

EDIT: Och argumentet att ”changes hände ju under D2’s livstid” är kasst. Ah, visst gjorde det men det var av en annan studio och i en annan tid och slutligen skedde inga fler ändringar och det är versionen av D2 vi har spelat fram tills D2R.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Som motpart till ovanstående så tycker jag det är fantastiskt kul att följa alla ändringar som görs i D2R. Hittills har man ändrat på helt rätt saker i mitt tycke. Man har fokuserat på sådant som inte fungerade eller var underanvänt, de vanliga mest spelade buildsen är i princip de samma. Min enda önskan är ännu mer content!

Sen tycker jag det är synd att det tar så lång tid med allting. Ladder inte ens startad än. Det är bara märkligt. Märks att teamet inte är stort. Men igår fick man iaf testa ladderboard!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

När kommer 2.4, jeeeeezus

Permalänk
Skrivet av 2000+:

Som motpart till ovanstående så tycker jag det är fantastiskt kul att följa alla ändringar som görs i D2R. Hittills har man ändrat på helt rätt saker i mitt tycke. Man har fokuserat på sådant som inte fungerade eller var underanvänt, de vanliga mest spelade buildsen är i princip de samma. Min enda önskan är ännu mer content!

Sen tycker jag det är synd att det tar så lång tid med allting. Ladder inte ens startad än. Det är bara märkligt. Märks att teamet inte är stort. Men igår fick man iaf testa ladderboard!

Mest troligen ett vanligt troll här som bara har andra problem i livet och tar ut det på ett oskyldigt spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

När kommer 2.4, jeeeeezus

14 April
Ladder 28 April

https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/diablo-ii-resurrected...

Permalänk
Medlem

Tack, looking out for a bro!

Permalänk
Medlem

Har lirat 2.4 PTR Single Player nu sen dom stängde online delen. Fist of Heavens Paladin - kul med ett alternativ till Hammerdin även om den sistnämnda fortfarande är bättre på totalen.

Frågan är vad man startar med den 28e....

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2000+:

Har lirat 2.4 PTR Single Player nu sen dom stängde online delen. Fist of Heavens Paladin - kul med ett alternativ till Hammerdin även om den sistnämnda fortfarande är bättre på totalen.

Frågan är vad man startar med den 28e....

Min hybrid Zealot/smiter har varit svinroligt att spela.
Nu med helt perfekta items nästan (Sup PB Grief, CoH, +65 CtA etc) och i stort sett ostoppbar. Solo:ar Über-Tristrams alla bossar samtidigt utan problem.

Körde länge med en Stone Crusher vilket funkade utmärkt som ett budgetalternativ till Grief. Kunde solo:a alla Übers jäkligt tidigt, men lite försiktigare bara, medans man sakta uppgraderade sig med finds och trades.

Hade varit Skitkul att köra ladder med samma build och kanske optimera leveling och användandet av respecs och socketing etc lite. Nu höftade jag lite och spelade mest för kul mer än optimering innan jag började närma mig end game och fick lov att grinda ihop till en token of absolution för att justera allt lite.

Tillägg
Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk

Vad tror ni, är det värt att komma tillbaka till D2R efter 2.4 för en D2-veteran som spelade D2R vid launch men ganska snabbt tröttnade på grund av att allt kändes igen och kändes gammalt? Tänker på om det är så mycket nytt och spännande i 2.4 att det livar upp spelet igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Vad tror ni, är det värt att komma tillbaka till D2R efter 2.4 för en D2-veteran som spelade D2R vid launch men ganska snabbt tröttnade på grund av att allt kändes igen och kändes gammalt? Tänker på om det är så mycket nytt och spännande i 2.4 att det livar upp spelet igen.

Tycker absolut det är värt att vara med på ladder när allt är nystartat, då är det ju kul för ingen har någonting. Det som också är kul nu med patchen är att du kan prova någon helt ny build som inte varit aktuell tidigare. Så är du sugen på en ny karaktär som du aldrig provat absolut men ska du köra en Sorceress så är det inte någon större skillnad

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”