Säljläge för 3080 OC icke-LHR?

Permalänk
Medlem

Säljläge för 3080 OC icke-LHR?

Jag har ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC som jag köpte vid releasen 2020.

Eftersom jag inte bryr mig om kryptovalutor så funderar jag på att sälja/byta det mot ett 3080 LHR.

Är det lönt? När man tittar på Tradera verkar priserna indikera att folk är sugna på icke-LHR, samtidigt som det åtminstone enligt prislistan går få ett LHR-kort för lika mycket som jag betalade för mitt vid release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag har ett ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC som jag köpte vid releasen 2020.

Eftersom jag inte bryr mig om kryptovalutor så funderar jag på att sälja/byta det mot ett 3080 LHR.

Är det lönt? När man tittar på Tradera verkar priserna indikera att folk är sugna på icke-LHR, samtidigt som det åtminstone enligt prislistan går få ett LHR-kort för lika mycket som jag betalade för mitt vid release.

Kanske.

Men se till att du har LHR kortet i handen innan du säljer ditt nuvarande, så du inte står utan kort

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Byt det med någon som vill mina är nog bästa alternativt. Borde få ett 3080ti eller några tusen i mellanskillnad.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja säga att du får lätt 17-18k för ditt kort så ja där finns slantar att tjäna.
För där finns ingen mening att hålla i kortet om du ändå inte ska mina kryptovaluta.

Men som @FX9 säger bara du inte blir utan ett kort.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem

Sålde mitt SUPRIM X för 18250:-, helt klart värt att sälja.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur mycket gav du vid release då?
Jag hittar inte på några LHR-kort som är ens i närheten av MSRP (7825 kr).
Icke-LHR verkar gå för allt från typ 12k till 19k.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

7990:- inkl. frakt. Men ja, 8000 kr var bara en placeholder verkar det som. 3070 verkar lossna på runt 10k, d.v.s. där de finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag hittar inte på några LHR-kort som är ens i närheten av MSRP (7825 kr).
Icke-LHR verkar gå för allt från typ 12k till 19k.

MSRP gäller ju bara för Nvidias FE, så att du inte hittar några andra kort till det priset är inte så förvånande.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*§9 borttaget*

Ingen handel i forumet!

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pine-orange:

MSRP gäller ju bara för Nvidias FE, så att du inte hittar några andra kort till det priset är inte så förvånande.

Jag gav 7990 kr för mitt ASUS TUF 3080 OC med introduktionspriset (som gällde alla beställningar lagda de första veckorna); 165 kr över MSRP räknar jag som MSRP.
Jag är inte det minsta förvånad att det inte finns för det priset idag, utan var förvånad att det lät som om det skulle finnas.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Jag gav 7990 kr för mitt ASUS TUF 3080 OC med introduktionspriset (som gällde alla beställningar lagda de första veckorna); 165 kr över MSRP räknar jag som MSRP.
Jag är inte det minsta förvånad att det inte finns för det priset idag, utan var förvånad att det lät som om det skulle finnas.

Ja, det visade sig att 3080-korten var betydligt dyrare samt lider av obefintlig lagerstatus.

Jag vill ju fortfarande gärna ha ett Asus TUF eftersom kylaren är väldigt najs, men eftersom ett V2/LHR kostar runt 16000 kr (om man lyckas hitta ett) så handlar det om max ett par tusen i förtjänst för en massa krångel. Med facit i hand skulle jag haft kvar mitt RTX 2080 nu, och bara sålt mitt befintliga RTX 3080 OC, men eftersom jag inte har det så blir detta en tummetott. 🤥

Ska hädanefter aldrig sälja en GPU förrän den är minst två generationer gammal.

Tack alla för input!