SweClockers utser årets spel 2021 – nomineringar

Permalänk
Medlem

Jag har haft mest roligt med Valheim men får inte rösta på det

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Walkabout Mini Golf VR
Resident Evil Village

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem

Returnal, Playstation 5 spel, but still.

Permalänk
Medlem

Om man får nominera konsolspel vill jag gärna slänga in Ratchet & Clank Rift Apart.

Helt enastående spel från Insomniac återigen.

Permalänk

Årets bästa spel för mig är It Takes Two och Metroid Dread. Två helt fantastiska spel.

Visa signatur

Sapphire Radeon RX 480 Nitro+ | Intel i5 2500K | Gigabyte P67A-UD3-B3 | Corsair 16GB Vengeance | Corsair TX 650W |
Samsung 850 Evo 512 GB | Samsung Spinpoint F3 1TB || LG IPS-236V | Philips 273EQH || Google Pixel 3 XL

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VII Remake till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av zyy:

Final Fantasy VII Remake till PC

Släpptes april 2020 första gången och är även en remake, bryter nog mot några regler där.

Permalänk
Medlem

Enda spelet som stack ut för mig i år är Death's Door.
Med humor, bra story, skön spelvärld och musik lyckades de med att lösa det riktigt svåra när det gäller spel, det är kul att spela och man har hela tiden det där suget om bara spela lite till.

Permalänk
Medlem

Spelat Judgment mer än något annat spel på länge och kan inte sluta så men då det inte är från i år så tar jag List Judgment som kom i år. Är säkert minst lika bra och redan köpt det ska spela när jag är klar med ettan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Valheim eller Age of Empires 4

Skrivet av Pincett:
Skrivet av Boozfob:
Skrivet av sputniksat:

Tänkte också nominera Valheim fram tills jag läste inga early access spel
så tyvärr är det ju diskvalifiserat även om jag också anser att det borde få vara med på listan trots att det är ett work in progress fortfarande dock är ju mycket innehåll fortfarande inte färdigt så ser varför det inte ska vara med heller.

men den skulle lätt kunna vara en årets early access.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Av de spelen jag spelat klart i år så är det enligt plattform då.

PS5: Ratchet & Clank Rift Apart
Xbox Series X: Halo Infinite som känns som min vinnare totalt sett.
PC: Age of Empires 4

Mindre spel så är det 12 minutes

Besvikelse i år är BF 2042

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

Släpptes april 2020 första gången och är även en remake, bryter nog mot några regler där.

Kanske. Det är ändå det bästa spelet jag spelat på hela året eftersom det kom till PC för bara några dagar sedan.

Permalänk
Medlem

Ett bra spel jag vill nominera är Pathfinder wrath of the righteous.

Permalänk
Medlem

Finns bara ett spel jag kan tänka som är släppt i år och jag faktiskt älskar med all mitt hjärta, så det får min röst!

It Takes Two

Permalänk
Hjälpsam

It Takes Two.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ville ju nominera Diablo II Remaster men det fick man ju inte så då finns det nog inga spel.
Eller jo Call Of Duty Vangard men det är ju gamla banor som dom gjort lite nyare så det är ju med en Remake/remaster som alla andra COD som släpps varje år.

Så har tyvärr inga spel att lägga till till listan.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Har satt ner mycket timmar på New World och tänker nominera det.

Visst har det haft en bergochdal bane start men tror på att det kommer att bli ett bra spel.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Cyberpunk 2077 (för PC). Fick dåligt mottagande pga CD Project Reds dåliga beslut att släppa ett nextgen spel till sju år gammal konsolhårdvara, men det är ett mycket bra trippel-A first person RPG med fantastisk grafik. Det är nu fullt upp-patchat och ett av de bästa spel som släppts de senaste åren, inte riktigt lika bra som Mass Effect eller Witcher 3, men det är vad man får jämföra med.

EDIT: fuck, det släpptes i slutet av 2020. Oh well.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Awakeruad:

Cyberpunk 2077 (för PC). Fick dåligt mottagande pga CD Project Reds dåliga beslut att släppa ett nextgen spel till sju år gammal konsolhårdvara, men det är ett mycket bra trippel-A first person RPG med fantastisk grafik. Det är nu fullt upp-patchat och ett av de bästa spel som släppts de senaste åren, inte riktigt lika bra som Mass Effect eller Witcher 3, men det är vad man får jämföra med.

Fel år dock

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Sämsta spelåret på länge. Finns inget att nominera.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Nominerar Far Cry 6 då det är det enda spel jag spelat igenom i år

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad som vinner!!
Är det bara jag som känner att det varit ett ganska tamt spelår!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tänkte också nominera Valheim fram tills jag läste inga early access spel
så tyvärr är det ju diskvalifiserat även om jag också anser att det borde få vara med på listan trots att det är ett work in progress fortfarande dock är ju mycket innehåll fortfarande inte färdigt så ser varför det inte ska vara med heller.

men den skulle lätt kunna vara en årets early access.

Trodde det hade lämnat early access vid detta laget då det kommer expansion till det.. hmm.. kanske är så att "expansionen" är releaseversionen eller nått

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har mest lyckats spela igenom ett antal spel i backloggen i år, men bästa spelet jag lirat av årets släpp är nog Tales of Arise. Har inte slutfört det ännu, men det var en bra portning till PC med väldigt få issues redan dag ett (endast lite stutter när man byter område), bra story och roligt stridssystem.

Permalänk
Medlem

Nominerar Farming simulator 22 & Wrestling Empire

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

Battlefield 2042

Permalänk
Medlem

https://store.steampowered.com/app/1579380/Shadow_Tactics_Aik...

Shadow Tactics Aikos Choice

edit: Ogiltigt pga kraven

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Tror det enda spelet från 2021 som jag spelat är SMT V. Klar 5/5!
I övrigt är det Anno 1800 och Wargame: Red Dragon som spletiden spridits.

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 5 och Age of Empires 4.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

The Forgotten City. Vågar göra något annorlunda under ett ytterst svagt spelår. Verkar ha undgått väldigt många vilket är synd för det är ett 5/5 spel.