Permalänk
Medlem

Byta från gaming-mus/tgtbord till vanligt?

Tjena,

Har varit en gamer i typ 20 år och alltid kör på färglysande tangentbord, mus och musmatta från tex qpad, steelseries, razer etc, men tänkte byta (pga diverse anledningar) till en vanlig mus, tangentbord och musmatta nu, framförallt för att jag inte vill att det se ut som gaming gear.

Min fråga är: hur bra funkar det att gejma på vanliga tangentbord och möss? Kanske eventuellt trådlösa sådana. Är det stor skillnad? Mottar även tips på tangentbord och mus som ser clean ut och främst i home-office syfte, men gärna med någorlunda gaming performance.

Mvh,

G

Permalänk
Medlem

Kolla in Logitech Gamingserie. De ser professionella ut.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Rekordmedlem

Är inte skillnaden att vuxenmodellerna inte blinkar utan har konstant bakgrundsbelysning i bara en färg ?
Spelar väl ingen roll vad det kalla när det är en designstil man söker, möjligen så har kontorsprylar mer funktioner på bättre modeller om man vill ha det typ en Logitech Craft och Mx master kombination.
https://www.logitech.com/sv-se/products/mice/mx-master-3.910-...
https://www.logitech.com/sv-se/products/keyboards/craft.html

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte G703 ser speciellt gamer, iallafall inte med led avstängd.

För keyboard finns det ju massor så där får du bestämma vilken storlek du vill ha först.

Meningsuppbyggnad
Permalänk

Jag ser egentligen ingen anledning till att ett gameing tangentbord skulle ha någon fördel när man spelar. Gaming möss spelar mer roll isåfall tycker jag.
Jag spelade på min iMac i 8 år. Då använde jag ett magic keyboard. Inga konstigheter alls. Nu har jag skaffat pc och testade mekaniskt tangentbord men gillar det inte alls. Kör nu med logitech mx keys mini i vitt. Det funkar fint. Musen jag kör är en g305 i vitt. Ser inte heller så ”gameig” ut men funkar bra att spela med

Stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnawk:

Min fråga är: hur bra funkar det att gejma på vanliga tangentbord och möss? Kanske eventuellt trådlösa sådana. Är det stor skillnad?

Ang. trådlösa, så tycker jag att många möss laggar över bluetooth och Logitechs Unifying-mottagare fungerar långt mycket bättre.

Har haft både gaming-tangentbord tidigare och Apple Magic Keyboard (första generationen), men har föredragit ett äldre Dell-tangentbord som påminner mycket om ett enkare gaming-tangentbord i knapparna.

Numera kör jag däremot med MX Keys samt en Razer Viper Mini (177:- från Elgiganten) som mus. Har även ett par Anywhere MX (1/2s), men de använder jag främst på resande fot.

Permalänk

det första du kommer märka av när du börjar kolla på utrustning till kontor är avsaknaden av N-key rollover på tangentbord för kontorsbruk.

speciellt om du försöker spela något som använder wasd, shift, och space.

personligen älskade jag knapparna (saxbrytare is the shit. tyst, bekvämt, behöver inte trycka knapparna till kina...) och utséendet på mitt logitech illuminated k740 men avsaknaden av N-key gjorde sig så uppenbart att det var löjligt och du var handikappad då shift och space inte fungerade samtidigt om du också tryckte på någon av wasd knapparna.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2022522

försök spela quake eller UT2004 utan shift och space funktion samtidigt...

hade lätt köpt ett nytt om det kom en rerelease med n-key men det lär nog aldrig hända tyvärr.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows