Bilförsäkring. Dina Försäkringar VS Svedea?

Permalänk
Medlem

Bilförsäkring. Dina Försäkringar VS Svedea?

Har fått erbjudande från Svedea om att byta till dem, har Dina Försäkringar idag.

Har en Passat 2008. Står mig slätt i att bestämma mig. Kan ingenting om försäkringar. Kör helförsäkrat. Vet att det räcker med halv men har Hel.

Betalar per månad och slår jag ut Svedeas om jag väljer hel och deras XL (mer om det nedan) så blir det ca 78kr mindre per månad.

Någon som kan tipsa mig om vad som skiljer de två åt och vad jag bör tänka på.

---------------------------------------------------------------------------------------

Dina Försäkringar: 10.001-15.000 km Körsträcka / år

Trafik: Grundsjälvrisk 1.000kr. Årspremie 983kr.
Trafikförsäkringsskatt: Skatt på trafikpremie. Årspremie 315kr.

Delkasko: Årspremie 1.005kr
Brand. 2.000kr.
Glas. 1.495kr. "Om rutan lagas istället för att bytas är självrisken 200kr."
Stöld. 2.000kr. "Högsta ersättning för bild- och ljudutrustning, som inte seriemässigt integrerats i fordonets fasta instrumentering, är 25.000kr. För olåsta hjul är högsta ersättning 25.000kr."

Maskinskada. Maskinskada ingår ej.
Räddning. 1.200kr.
Rättsskydd fordon. 20% av kostnaden.
Vagnskada: 4.500kr. "Vid uppsåtlig skadegörelse av tredje man är självrisken begränsad till 2.000kr." Årspremie 1.800kr.

Tilläggsförsäkring:
Hyrbil. Ja. 3/4 av hyrkostnad ersätts vid enligt villkoren ersättningsbar skada. Om bilen inte kunnats användas på grund av skada, ersättningsbar stöld eller annat driftstopp som inte beror på brist på drivmedel eller försummat underhåll. Årspremie 355kr

Djurkollision. Ja. Ersätter utan självrisk högst 6.000kr eller vagnskadegarantisjälvrisk vid kollision med djur. För högre ersättning krävs vagnskadeförsäkring. Årspremie 108kr.

Summa årsförsäkring 4.556kr.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Svedea.

Halvförsäkring 1.879kr/år
Reparera på valfri verkstad. Allrisk redan i halvförsäkringen. Kostnadsfri lagning av stenskott.

"Mitt" pris från:
Trafikförsäkring 1.622kr/*år. (1)
Halvförsäkring 1.879kr/år. (2)
Helförsäkring 3.217kr/år. (3)

Trafikskada: Självrisk 1.500kr. (1)
Allrisk: 1.500kr. (2)

Brand: 1.500kr. (2)

Glasbyte: 1.500kr (2)

Glaslagning: 0kr. (2)

Maskin och elektronik: 3.000kr/5.000kr. (2) "Maskin och elektronik gäller för bil som är högst 8 år gammal räknat från bilens första registreringsdag och som körts högst 12.000 mil och upphör så fort någon av gränserna passerats. Den lägre självrisken 3.000kr gäller om bilen körts högst 6.000 mil."

Rättsskydd: 20% av kostnaderna, lägst 1.500kr. (2)

Stöld: 1.500kr.

Vägassistans: 1.500kr. (2)

Vagnskada: 3.500kr. (3)

Djurkollision: 1.750kr. (3)

Skadegörelse: 1.750kr. (3)

XL-tillägg 490kr/år:
Ingen självrisk vid vägassistans.
Ingen självrisk vid djurkollision (gäller bara vid helförsäkring).
Ingen självrisk vid skadegörelse (gäller bara vid helförsäkring).
Hyrbil. "Om din bil inte kan användas på grund av en ersättningsbar skada står vi för 75% av hyrbilskostnaden i upp till 65 dagar. Avstår du från att hyra bil får du istället ersättning med 100kr/dag."

Krishantering. "XL ersätter psykologstöd för förare och passagerare som drabbats av traumatiskt tillstånd på grund av trafikolycka eller polisanmält rån av den försäkrade bilen. Du kan få upp till 50% av prisbasbeloppet i ersättning."

Extra ersättning vid olycksfall. "XL lämnar extra ersättning (utöver det man får från trafikförsäkringen) om bilens förare eller passagerare skadas. Du kan få ersättning för sjukhusvistelse som är längre än tre sammanhängande nätter."

Extra ersättning vid dödsfall. "XL lämnar ersättning vid dödsfall till förarens och/eller passagerarens dödsbo med 100.00kr vardera."
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Lutar åt att byta till Svedea men aldrig hört talas om bolaget.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Samsung Sverige

Efter att ha bråkat med försäkringsbolag orimligt mycket i mitt liv så är mitt generella tips såhär; Håll dig till storbolagen.

Det är omöjligt att uppfatta alla konstiga bestämmelser kring försäkringar. Bästa är att gå på ett storföretag som har mer att förlora på sitt rykte över att "vinna" över dig med någon teknikalitet.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

För en Passat 2008, så hade jag undersökt värdet på bilen. Tycker att det bör räcka med trafikförsäkring på en sådan bil om du inte bor i ett område som har mycket inbrott och bilbränder.

Halv/hel äter snabbt upp bilens värde på ett par år om den inte är värd så mycket. Bättre att spara dessa pengar åt sidan för eventuella reparationer eller en ny bil och enbart teckna trafikförsäkring.

Permalänk
Medlem

Vart har du din hemförsäkring?

För att undvika dubbla självrisker vid t.ex. inbrott i bilen bör man ha både bil och hemförsäkring i samma bolag.

Permalänk
Medlem

Svedeas försäkring har ju betydligt bättre villkor om det händer något. Sen är de ju billigare så ganska lätt val om det var jag.

Sen skulle jag nog generellt rekommendera att kolla storbolagen, LF, Trygget, Folksam, IF. Finns en anledning till att de är störst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

För en Passat 2008, så hade jag undersökt värdet på bilen. Tycker att det bör räcka med trafikförsäkring på en sådan bil om du inte bor i ett område som har mycket inbrott och bilbränder.

Halv/hel äter snabbt upp bilens värde på ett par år om den inte är värd så mycket. Bättre att spara dessa pengar åt sidan för eventuella reparationer eller en ny bil och enbart teckna trafikförsäkring.

Skiljer inte alltid så mycket, har en SAAB 9-5 2004 som i princip bara är till övningskörning, skillnaden mellan trafik och halvförsäkring var typ 20 spänn i månaden.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Lutar åt att byta till Svedea men aldrig hört talas om bolaget.

Svedea är seriösa, men inte så stora på bilar eller hemförsäkring och därav kanske inte så kända? De är däremot "märkesförsäkring" för flertalet motorcykel och snöskotermärken (Mig veterligen bland annat Yamaha och Polaris) och har i de kretsarna gott anseende. Har själv haft Svedea som försökringsbolag för min snöskoter (Märkesförsäkring = rekommenderat försäkringsbolag/tätt samarbete med fordonstillverkaren) och trots att jag själv inte råkat ut för något som krävt kontakt med försökingsbolaget så har jag bara hört gott om dom från såna som har. Hur de är med bilar kan jag däremot inte svara på, men jag skulle personligen inte vara orolig över att välja Svedea för min bilförsäkring trots att jag har en bil värd över 300k. (Snökotern jag har försäkrad hos Svedea är värd cirka 160k).

För en halvförsäkring på en 13 år gammal bil hade iaf inte jag tvekat så länge de har bättre villkor och priser än "storbolagen".

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

För en Passat 2008, så hade jag undersökt värdet på bilen. Tycker att det bör räcka med trafikförsäkring på en sådan bil om du inte bor i ett område som har mycket inbrott och bilbränder.

Halv/hel äter snabbt upp bilens värde på ett par år om den inte är värd så mycket. Bättre att spara dessa pengar åt sidan för eventuella reparationer eller en ny bil och enbart teckna trafikförsäkring.

En plåtskada och du får igen kostnaden, har en äldre bil som kostar runt 5500 per år för hel, halv skulle ligga på runt 3500. Fått en lättare skada fram där plåt/plast gått samt lite små saker annat, självrisken är 3000, bara delarna är runt 5000 (från random ställen, nu får jag dem genom en aktoriserad märkesverkstad), troligen måste dörrar lackas om etc, min höftning är att skadan ligger 25k+ totalt med lackning, arbete och delar. dvs jag tjänar på det om det händer något säg vart tionde år även om det är mindre.

Även en Passat från 2008 om den är i hyfsat skick har säg 5-10 år innan du "tjänar" på att inte ha hel om det sker något och du aktivt lägger undan samma summa. Enda gången jag skulle välja bort hel är om jag vet att jag kan ur egen ficka ersätta bilen direkt, säg att jag ska köpa en ny om 6-12 månader iaf eller liknande.

EDIT:
Svedea är som nämns ovan märkesföretaget för många, även HD har Svedea men de har mest bågar och veteranbilar från vad jag vet och därav "max körsträcka" på bilarna.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Bästa är att plocka upp villkoren och jämföra de delarna som är viktiga för dig så du får svart på vitt vad som är skillnaden mellan olika försäkringar. Dock är frågan om det är lönt på en äldre bil som är lägre värde, då kan man nog bara gå på pris då trafikförsäkringen är den viktigaste delen.

Permalänk
Medlem

Rent krasst så kan man inte säkert veta hur bra ett försäkringsbolag är förrän man måste nyttja försäkringen.

Visst är det trevligt att betala så låg premie som möjligt. Mindre roligt är det ju om man knappt får någon ersättning sen.

I regel så är väl som sagt alla de stora kända bolagen säkra kort.

Permalänk
Medlem

Tack för svar alla! Uppskattat.

Ni har fått mig att gå in på "spåret" att halvförsäkra bilen hos Länsförsäkringar istället. Alltid varit där med alla bilar förutom denna. De ville ha uppåt 500kr/månad för Passaten. Därav bytet på den till Dina Försäkringar. Började där på runt 330kr/månad men nu är det uppe i 377kr.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack för svar alla! Uppskattat.

Ni har fått mig att gå in på "spåret" att halvförsäkra bilen hos Länsförsäkringar istället. Alltid varit där med alla bilar förutom denna. De ville ha uppåt 500kr/månad för Passaten. Därav bytet på den till Dina Försäkringar. Började där på runt 330kr/månad men nu är det uppe i 377kr.

Länsförsäkringar är ju knappast det billigaste valet men vi har haft dem i många år och de har alltid varit lätta att ha att göra med. Både vid skador på bilen och vid inbrott. Det värderar vi rätt högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Länsförsäkringar är ju knappast det billigaste valet men vi har haft dem i många år och de har alltid varit lätta att ha att göra med. Både vid skador på bilen och vid inbrott. Det värderar vi rätt högt.

Skulle bli 215kr/månad på halvförsäkring med tilläggsförsäkringen MER på Länsförsäkringar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Länsförsäkringar är ju knappast det billigaste valet men vi har haft dem i många år och de har alltid varit lätta att ha att göra med. Både vid skador på bilen och vid inbrott. Det värderar vi rätt högt.

Som du säger så jämför man vad man betalar i månaden men när de väl kommer till kritan är det mest värt att ha ett bolag som ställer upp till rimligt pris. Annars betalar man fullt pris för vad man tror är en helförsäkring men som i verkligheten är en trafikförsäkring.

Har blivit uppmärksam på det efter ärende med IF (deras största bilförsäkring) där dom vägrat ersätta även efter kontakt med ombudsmannen gällande vattenskada i bil. Dom hävdar att det inte var "plötsligt" trots anmälan så fort jag märkte att golvet var blött.

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem

Svedea har jag bara bra erfarenheter ifrån, både jag och min far har våra motorcyklar försäkrade där. Farsan råkade tappa nycklarna till sin och eftersom dom visste det var lång väntetid hos verkstäderna och MC säsongen började så sa dom att om han kände sig bekväm med att byta låsen själv så fick han göra det och dom skulle skicka hem delarna.

LF är inget ställe jag någonsin planerar på att försäkra saker efter hur dom behandlade mig sist.
Hade ett fyllo som ramlade över min hoj och drog med sig både väska och blinkers på höger sida, fick en försäkringshanterare som skrek på mig i telefonen och kallade mig idiot för att jag ville hjälpa en människa som låg mitt i vägen och att jag fick skylla mig själv. Nämnde att om det är såhär dom ska behandla kunder som vart hos dom i över 5 år så kommer jag nog byta försäkringbolag och tanten på andra sidan sa att ja jag borde jag göra för kunder som mig vill dom inte ha

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

Har bägge mina bilar med helförsäkring hos Trygghansa, har allt annat där (förutom hundarna) så det ger riktigt bra rabatt på totalen. Har haft ett antal skadeärenden genom åren och har aldrig haft problem att "få igenom" något.
Gällande halvförsäkring beror det på om du tycker att du har råd att skaffa en ny bil om något händer som gör att det blir en orimlig reparationskostnad.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av 1ntel_R15E:

Som du säger så jämför man vad man betalar i månaden men när de väl kommer till kritan är det mest värt att ha ett bolag som ställer upp till rimligt pris. Annars betalar man fullt pris för vad man tror är en helförsäkring men som i verkligheten är en trafikförsäkring.

Har blivit uppmärksam på det efter ärende med IF (deras största bilförsäkring) där dom vägrat ersätta även efter kontakt med ombudsmannen gällande vattenskada i bil. Dom hävdar att det inte var "plötsligt" trots anmälan så fort jag märkte att golvet var blött.

"Plötslig":
Det regnar in i bilen.
Du bromsar och en hink med målarfärg exploderar.

Inte plötsligt:
Kondens i bilen
Rostar i golvet och vatten kommer in den vägen.
Det läcker i listerna till dörrar/fönster.

Iom du inte har berättat mer så kan jag bara gissa varför de inte anser det inte är "plötsligt".
Kort och gott, allt som går att förhindra med förebyggande åtgärder kan inte anses "plötsligt" utan klassas som att man försummar underhållet istället om det inträffar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

"Plötslig":
Det regnar in i bilen.
Du bromsar och en hink med målarfärg exploderar.

Inte plötsligt:
Kondens i bilen
Rostar i golvet och vatten kommer in den vägen.
Det läcker i listerna till dörrar/fönster.

Iom du inte har berättat mer så kan jag bara gissa varför de inte anser det inte är "plötsligt".
Kort och gott, allt som går att förhindra med förebyggande åtgärder kan inte anses "plötsligt" utan klassas som att man försummar underhållet istället om det inträffar.

Det regnade in i bilen och jag anmälde och hade in den på verkstad så fort jag upptäckte det. Bilen var från 2015 och troligtvis konstruktionsfel (?)

Men som du säger är det väl en teknikalitet. Dock falsk trygghet för mig som konsument och jo, jag läste igenom villkoren.

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem

Har haft och göra med både Svedea(skoter och bil) och Dina försäkringar(Piteå och bilar).

Upplevelsen har bara varit goda i mina försäkringsärenden, inge gnissel. Min bil står helförsäkrad för tillfället hos Svedea. I och med att de var så mycket billigare och gav så mycket mera i slutändan, än t ex just Folksam.

Permalänk
Medlem

Sitter och klurar än. Ni har i princip övertygat mig om att det räcker med halvförsäkrinig på min, snart, 13 år gamla Passat.

Sitter nu och klurar på om jag ska ta Länsförsäkringars halvförsäkring med deras "MER" i för 215 kr per månad eller om jag ska ta Svedeas halv för 157isch (1.879 på året) per månad.

Är som en åsna mellan två hötappar. Av någon sjuk anledning finner jag Svedeas "kostnadsfri lagning av stenskott" lockande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Rent krasst så kan man inte säkert veta hur bra ett försäkringsbolag är förrän man måste nyttja försäkringen.

Visst är det trevligt att betala så låg premie som möjligt. Mindre roligt är det ju om man knappt får någon ersättning sen.

I regel så är väl som sagt alla de stora kända bolagen säkra kort.

När det kommer till TryggHansa är det min personliga uppfattning att det inte stämmer det minsta.

Som du själv skriver så vet man inte förrän det händer något hur bra ett försäkringsbolag är och min personliga erfarenhet men även bekantas är att TH mer eller mindre verkar i sätta i system att ifrågasätta allt, hitta på saker och/eller även dra ut på ärenden onödigt länge (utmattningsprincipen). Har varit med om några mindre incidenter genom åren och t.o.m. när både trafikbalken och motparten är överens om att jag inte var vållande så väljer TH att sätta sig på tvären?! Det finns en anledning till att TH är stora - dom är billiga, det gör dom däremot inte automatisk till en bra partner. Så, har ni råd överväg andra alternativ. Det kan löna sig på sikt.

Fick TH "på köpet" när jag hade Audi. Nu har jag If eftersom det är originalförsäkring för BWM och där har det ALDRIG varit några diskussioner, precis som det skall vara.

Har även haft andra bolag men aldrig nyttjat deras tjänster så kan inte uttala mig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Beginner:

Sitter och klurar än. Ni har i princip övertygat mig om att det räcker med halvförsäkrinig på min, snart, 13 år gamla Passat.

Sitter nu och klurar på om jag ska ta Länsförsäkringars halvförsäkring med deras "MER" i för 215 kr per månad eller om jag ska ta Svedeas halv för 157isch (1.879 på året) per månad.

Är som en åsna mellan två hötappar. Av någon sjuk anledning finner jag Svedeas "kostnadsfri lagning av stenskott" lockande.

Länsförsäkringars glasförsäkring tar garanterat även stenskott. Varierar såklart mellan de olika bolagen (regionsberoende). 0-200 kr verkar det handla om.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Länsförsäkringars glasförsäkring tar garanterat även stenskott. Varierar såklart mellan de olika bolagen (regionsberoende). 0-200 kr verkar det handla om.

Tack. Lutar redigt åt LF, mest för att de är "stora".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

När det kommer till TryggHansa är det min personliga uppfattning att det inte stämmer det minsta.

Som du själv skriver så vet man inte förrän det händer något hur bra ett försäkringsbolag är och min personliga erfarenhet men även bekantas är att TH mer eller mindre verkar i sätta i system att ifrågasätta allt, hitta på saker och/eller även dra ut på ärenden onödigt länge (utmattningsprincipen). Har varit med om några mindre incidenter genom åren och t.o.m. när både trafikbalken och motparten är överens om att jag inte var vållande så väljer TH att sätta sig på tvären?! Det finns en anledning till att TH är stora - dom är billiga, det gör dom däremot inte automatisk till en bra partner. Så, har ni råd överväg andra alternativ. Det kan löna sig på sikt.

Fick TH "på köpet" när jag hade Audi. Nu har jag If eftersom det är originalförsäkring för BWM och där har det ALDRIG varit några diskussioner, precis som det skall vara.

Har även haft andra bolag men aldrig nyttjat deras tjänster så kan inte uttala mig.

Länsförsäkringar är/var största försäkringsbolaget. Hade inga bekymmer med dem då jag krockade och skulle få bilen inlöst. Fick lite mer än marknadsvärdet för bilen. Hade nyligen bytt bolag ifrån IF som har Audis märkesförsäkring, för att sänka kostnaden.

Idag har jag Trygg Hansa, eftersom de kunde erbjuda helförsäkring för nästan halva priset gentemot konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

Idag har jag Trygg Hansa, eftersom de kunde erbjuda helförsäkring för nästan halva priset gentemot konkurrenterna.

Låt oss hoppas att glädjen över det låga priset inte kommer behöva uppväga förbannelsen över den låga servicen.

P.S. Sedan mitt föregående inlägg har ytterligare en bekant fått stånga sig blodig med TH så min inställning kvarstår, välj annat bolag om du kan.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Jag undviker TH resten av mitt liv efter dåliga erfarenheter också

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Låt oss hoppas att glädjen över det låga priset inte kommer behöva uppväga förbannelsen över den låga servicen.

P.S. Sedan mitt föregående inlägg har ytterligare en bekant fått stånga sig blodig med TH så min inställning kvarstår, välj annat bolag om du kan.

Känns ovärt att behöva betala nära inpå dubbla beloppet bara för att några andra haft lite otur med sina handläggare.

Nyttjade faktiskt barnförsäkringen som vi har hos Trygg Hansa också, där var det inga konstigheter.

Men som sagt, man vet inte förrän man behöver nyttja den.