Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Z690 Asus ROG Maximus Hero kan tydligen kunna gå poff med möjlig brand för vissa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

Hur kan detta vara möjligt på ett premium moderkort?! Felet är så uppenbart (inget fel på kapslingen).

Ja det kan man undra. Tråkigt är det iaf då Asus alltid varit mitt go-to när det gäller att bygga med kvalitetsdelar. Det förtroendet har ju fått sig en rejäl törn nu. Särskilt med tanke på moderkortets prispunkt.

Permalänk
Medlem

Har ett oöppnat Hero i garderoben. Kondingen är åt ”rätt” håll. Hade varit trevligt med ett uttalande från Asus..

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Ja det kan man undra. Tråkigt är det iaf då Asus alltid varit mitt go-to när det gäller att bygga med kvalitetsdelar. Det förtroendet har ju fått sig en rejäl törn nu. Särskilt med tanke på moderkortets prispunkt.

Vet inte om jag tycker det fått sig en törn än vad gäller mitt förtroendet för Asus än, skulle man bojkotta alla tillverkare som haft problem blir det inte mycket kvar köpa om inte annat... men jag ser det som otroligt viktigt nu kommande dagar hur Asus hanterar detta, att de kommer med information och hanterar det hela rent och transparent, och inte mörkar eller stoppar huvudet i sanden, tar ett exempel på hur Gigabyte hanterade sina PSUer, efter det man läst är det ju inte så jag köper någon av deras produkter precis,

Alla kan göra misstag men det är hur man hanterar det som avgör, håller tummarna för de inte gör bort sig nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Har ett oöppnat Hero i garderoben. Kondingen är åt ”rätt” håll. Hade varit trevligt med ett uttalande från Asus..

Då skulle jag inte vara orolig då jag har samma och det funkar perfekt!

Permalänk
Medlem

https://www.tomshardware.com/amp/news/asus-owns-up-to-fiery-z...

Man ska kunna kolla sitt serienr för att se om ens mb är påverkat

Permalänk
Medlem

Grymt, kollade mitt serinummer och det börjar inte med det, annat tillverkningsland på mit också (Kina) och vad glad jag blir se att Asus så pass relativt snabbt bekräftar vad felet är och även tycks 0at in vilka serier som kan vara påverkade , de har även samma meddelande på sin site https://www.asus.com/news/7j7c6msdnc0xvcxw/ det enda som kanske vorit bra är om de bekräftat det är den kapacitatorn som är fel, men det kan man väl iofs nu vara 99.999999999% säker på typ

Permalänk
Medlem

Safe med serienumret även här. Eloge till Asus för att snabbt vara på problemet och hantera det snyggt!

Permalänk
Medlem

kollat moderkortet och det är rätt som tur är

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem