Anmäl dig till Roborock Challenge!

Koppla in tangentbord och en handkontroll i samma USB-hub (två portar). Blir det ökad latency?

Permalänk
Medlem

Koppla in tangentbord och en handkontroll i samma USB-hub (två portar). Blir det ökad latency?

Hej och God fortsättning!

Jag har en laptop med ganska få USB-portar. Skulle behöva att två enheter delar på en USB-port. Vad tror ni om att koppla in tangentbordet och handkontrollen till en USB-port med två ingångar? Den är "blå" vilket betyder USB 3.0.

Kan det uppstå ökad latency?

Tack på förhand

Permalänk
Samsung Sverige

Tjo, kort svar nej

Ett tgtbord/kontroll använder så extremt lite data för att skicka sina signaler så du kommer inte få någon flaskhals eller nämnvärt ökad latency.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Swetorch:

Hej och God fortsättning!

Jag har en laptop med ganska få USB-portar. Skulle behöva att två enheter delar på en USB-port. Vad tror ni om att koppla in tangentbordet och handkontrollen till en USB-port med två ingångar? Den är "blå" vilket betyder USB 3.0.

Kan det uppstå ökad latency?

Tack på förhand

Tekniskt ja, men du märker inte av nått i praktiken för ändringen är så extremt liten. båda enheterna använder i sammanhanget väldigt lite bandbredd så de kommer inte att slåss om den.
Kopplar du in saker som använder mycket bandbredd kan det börja påverka märkbart.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.