Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Har ni datorn på golvet eller bordet?

Permalänk

Tog ett tag innan jag såg den röda fyrkanten.

Permalänk
Medlem

Jag har en av varje, ena datorn står på ett stort skrivbord. Den andra står på golvet brevid ett mindre skrivbord.

Permalänk
Medlem

Golvet så klart så man slipper surret. Men filter är ett måste.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk

Sitter i racket i datorrummet, 4K skärm, tangentbord, mus och högtalare i arbetsrummet. Inget störande datorljud - knäpptyst

Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag har en Corsair 1000D Supertwoer... Golvet. XD

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Tragiskt, nog förtjänar datorn bättre. Eller brukas den enbart för film och/eller serier? Då är det inte fy skam.

Vad är det den förtjänar som den inte redan har?

Permalänk
Medlem

Bord, aldrig på golvet
har man datorn på golvet då slipper man dammsuga

Permalänk

Bordet. Spenderade mycket tid för att få till ett snyggt bygge och då vill jag såklart visa upp det.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1ntel_R15E:

Bordet men hade jag hittat en bra lösning som hade passat de höj- och sänkbara skrivbordet så hade jag nog haft den på golvet för att få mer plats

Du kan montera den under bordet om du har ett litet itx

Permalänk
Medlem

"Annat".
I hyllan IVAR.

Permalänk
Medlem

Bordet för att undvika onödigt damm

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk

Varför har man den på bordet? Inte känner man av vibrationerna det låter och tar plats också!

Permalänk

Mina 2 burkar står på golvet!!

Visa signatur

|MSI MAG B560M MORTAR|I5 11400f|32Gb ddr4|MSI RTX 3050|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Vad är det den förtjänar som den inte redan har?

En bättre "skärm". Dock ej om det är som jag skrev, att den används för video och ej spelande.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk

Annat:
Den står på en låg träpall bredvid skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Skulle ta för mycket plats på bordet.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk

Under årens lopp har jag haft alla 3 alternativ, mest beroende på var det finns plats men ju äldre jag blir desto mindre vill jag att datorn syns. Just nu står den på en hylla under skrivbordet (ikea fredde).

Nån kanske redan nämnt det men en kul grej angående topic är ju att det heter "DESKTOP PC" och inte "Floor PC"

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Har haft mina chassin på golvet, väggen och på skrivbordet.

Men nu med senaste bygget kör jag en sån här https://www.ikea.com/se/sv/p/uppspel-cpu-staell-med-hjul-moer...

mmmmm CPU-Ställ.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Medlem

Står på egenbyggt (bekant) bord bredvid skrivbordet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonkenPonken:

Tog ett tag innan jag såg den röda fyrkanten.

Fattade först inte varför den såg ut att vara på helt fel ställe.

OT: på en rullvagn på golvet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

En bättre "skärm". Dock ej om det är som jag skrev, att den används för video och ej spelande.

Kan inte tänka mig en bättre skärm än det här. Möjligen en nyare modell som klarar 4k i 120Hz, men har ändå ingen HDMI-port som klarar det. Det här är min primära dator, tillsammans med laptopen som är med utanför hemmet.

PS. finns mycket annat i världen än film och spel. Visst spelar jag också lite, men högst Cities Skylines och sånt.

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Har min dator på en hylla ovanför mitt skrivbord nu. väldigt skönt att ha den borta från både golvet och skrivbordet

Permalänk
Medlem

Dator, det är det samma som ett moderkort i ATX-formfaktorn sittandes i ett "Tower"-chassi.
Sådana prylar skall stå på golvet.
På klossar så det inte suger damm direkt från golvet

Permalänk

På golvet står lådan och på skrivbordet står en stor skärm samt skrivare så lådan får ej plats. Funderar dock på att sätta upp den på vägen men inte för att jag har någon häftig låda eller så utan mest för att få bort den från golvet.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem

Har ett litet separat bord som dator står på (som en näthylla i material så perfekt kall luft kommer in underifrån).
Bredvid datorn har jag en låda som huserar snacks, laddkablar (kör trådlös setup) och hörlurar.

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Fattade först inte varför den såg ut att vara på helt fel ställe.

OT: på en rullvagn på golvet.

😁

Permalänk
Medlem

Golvet. Fast, cooler master c700m med 2x420 radiatorer och fullsmetat med skit. Vettefan hur mitt skrivbord står pall för vikten, annars hade det gärna fått stå där.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Var nyligen på IKEA i Älmhult. Där hade de ställt upp "en dator" på i en monter för att visa något förslag på möbler etc
De hade ställt den bakochfram så den visade "stolt" upp att det bara var ett tomt chassit, inget nätagg, moderkortsplåt etc.
Jag kunde inte låta bli infallet att rotera chassit så rätt sida visades

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Lian Li O11 på litet sidobord bredvid skrivbordet.

Samma för min Fractal Design Define Mini C

Visa signatur
Permalänk
Medlem

På golvet och fötterna på den. Väntar på ett chassi med vadderad ovansida.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P