3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Det 3060ti jag bokat på Netonnet var ju beräknat 17/1 .. Chattade med dom idag för att kolla om det var bekräftat men nu visste dom inte när det skulle komma in.

Förbokade ett 3060 på Webhallen för 5190:- får vi se vad som kommer in i lager först..

https://www.webhallen.com/se/product/331121-Zotac-GeForce-RTX...

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Det 3060ti jag bokat på Netonnet var ju beräknat 17/1 .. Chattade med dom idag för att kolla om det var bekräftat men nu visste dom inte när det skulle komma in.

Förbokade ett 3060 på Webhallen för 5190:- får vi se vad som kommer in i lager först..

https://www.webhallen.com/se/product/331121-Zotac-GeForce-RTX...

Tack för info, också köpt ti men bokade också upp 3060. Får se vilken av dem som skickas först.

Permalänk
Medlem

Någonting verkar ha hänt med @Inet 's sida för grafikkort. Det finns ju nu bara åtta sorters grafikkort till salu totalt och hälften är inte ens i lager. Nog för att det är tunnt, men så tunnt är det nog inte.

https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu

Say what?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Någonting verkar ha hänt med @Inet 's sida för grafikkort. Det finns ju nu bara åtta sorters grafikkort till salu totalt och hälften är inte ens i lager. Nog för att det är tunnt, men så tunnt är det nog inte.

Say what?

Kollade på deras stream från Las Vegas, och då sa inköparen John att de släckt ner alla grafikkort som inte finns i lager. Så jo, så tunnt är det just nu. Men i takt med att saker kommer in i lager, så kommer de ju tända upp dem. Han menade på att det bara var onödigt att det låg en massa produkter som de inte har på lager, och som de inte vet när de får in nästa gång.

Rättade då de sa att det bara är det som finns på lager som syns.
Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

@Snudge_B

Skumt ändå, komplett har 24 olika kort i lager. https://www.komplett.se/category/10412/datorutrustning/datork...

Inklusive 3060Ti och 3080Ti. Men kanske är inet så populär att de säljer slut där först? Tycker inet borde ha fler instegskort i lager också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

@Snudge_B

Skumt ändå, komplett har 24 olika kort i lager. https://www.komplett.se/category/10412/datorutrustning/datork...

Inklusive 3060Ti och 3080Ti. Men kanske är inet så populär att de säljer slut där först? Tycker inet borde ha fler instegskort i lager också.

Här är videon 28:18 in.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Nu under natten har det iaf ramlat in massor av kort på inets grafikkortssida.

Inte billigt jämfört med vad de kostade vid lansering kanske, men de finns. Köp, köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Nu under natten har det iaf ramlat in massor av kort på inets grafikkortssida.

Inte billigt jämfört med vad de kostade vid lansering kanske, men de finns. Köp, köp

Webbhallen har också till bättre kurs, tycker inet kryddar sina priser lite väl.. 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde ett EVGA 3060 TI från Inet igår i ett svagt ögonblick.. 6890:- ..

Då inget annat är bekräftat.. jag låter order ligga kvar.. har ju 30 dagars öppet köp ifall det kommer lös nåt billigare kort..

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Tips!! på väg in 6290 för 3060ti är väl billigt idag!

Jag lade in en bokning.. lär ju inte hitta billigare..

Beställde ett av dessa, fick idag mail om att leveransen är försenad och att något datum inte kan anges. Verkar inte helt lovande.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddesix:

Beställde ett av dessa, fick idag mail om att leveransen är försenad och att något datum inte kan anges. Verkar inte helt lovande.

Du han troligtvis inte med korten som fanns i lager men du har i allfall en beställning på det beloppet så nöstan gång kortet kommer in lager så bör du få det för 6290kr. Hände samma sak för mig hos inet flr ungefår 1 år sen det slutat med att jag hade turen att få tag i ett RX 6700XT dagen det kom ut på webhallen men ett tips är att ha kvar ordern tills du har fått tag i ett annat kort.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Skrivet av Felixark:

Du han troligtvis inte med korten som fanns i lager men du har i allfall en beställning på det beloppet så nöstan gång kortet kommer in lager så bör du få det för 6290kr.

Högst oklart om det fanns några i lager från första början. Såvitt jag vet var det enbart förbeställning.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Inet
Skrivet av Snudge_B:

Kollade på deras stream från Las Vegas, och då sa inköparen John att de släckt ner alla grafikkort som inte finns i lager. Så jo, så tunnt är det just nu. Men i takt med att saker kommer in i lager, så kommer de ju tända upp dem. Han menade på att det bara var onödigt att det låg en massa produkter som de inte har på lager, och som de inte vet när de får in nästa gång.

Tjenare!
Precis som du skriver så är detta anledningen till att vi inte har visat så mycket grafikkort.
Kollar man i närtid så beräknar vi att tilldelningen är bättre i Q1 än var den var i Q4 förra året. Dock är det fortfarande långt ifrån att ha tillräckligt för att täcka behovet. Prismässigt så finns det i dagsläget inga indikationer på att något kommer att gå ner i pris, utan att det antingen kommer stabilisera sig på nuvarande nivåer eller på aningen upp tyvärr.

Bara tagga oss om ni har några frågor så ska vi försöka ge svar så snabbt som möjligt.

Trevlig helg

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Noterade just att jag har ett 3070 från Elgiganten beställt för 6668kr, beställt i början på juli. Kanske dags att prata med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Noterade just att jag har ett 3070 från Elgiganten beställt för 6668kr, beställt i början på juli. Kanske dags att prata med dom.

Har hört att flera som har beställt från elgiganten dagen kortet kom ut som fortfarnade inte har fått det så antagligen så lär det dlrja något er till eftersom add elgiganten inte verkar ta grafikkort marknaden så seriöst.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

EG är kända för att bara ta emot beställningar utan leverans. Sen när man hör av sig, ja då är varan såklart slut...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddesix:

Högst oklart om det fanns några i lager från första början. Såvitt jag vet var det enbart förbeställning.

Jao det stämmer, vad beräknat komma in 17/1 👍

Men jag har fått samma mail som dig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grattis till er som knep ett 3060 för 4k

Jag var inte en av dem..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Grattis till er som knep ett 3060 för 4k

Jag var inte en av dem..

Jag har en order som gick igenom, men inget leveransdatum, får se om det blir något med den. Går ett itx system som jag byggt med min 7 åring som saknar ett grafikkort, detta kan bli perfekt.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Medlem

ja hade tur som fick tag i en palit 3060ti för 4899kr samt en zotac twin edge 3070 för 6199kr. riktigt nöjd, hade varit softare med 3-fan config, men i denna torka så tar jag det jag hittar! vägrar betala scalper priser.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Skrivet av Gtoxed:

ja hade tur som fick tag i en palit 3060ti för 4899kr samt en zotac twin edge 3070 för 6199kr. riktigt nöjd, hade varit softare med 3-fan config, men i denna torka så tar jag det jag hittar! vägrar betala scalper priser.

Grattis! Tänkte du behålla båda? 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willenius:

Grattis! Tänkte du behålla båda? 😉

Det var nog länge sedan han fick tag i dom

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av POMAH:

Jag har en order som gick igenom, men inget leveransdatum, får se om det blir något med den. Går ett itx system som jag byggt med min 7 åring som saknar ett grafikkort, detta kan bli perfekt.

Fick svar idag från Webhallen att produkten har utgått...

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

Permalänk
Medlem

Hur många fanns det i lager?

Edit: Jag fick igenom en beställning men Webhallen makulerade den efter ca 10 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Hur många fanns det i lager?

Edit: Jag fick igenom en beställning men Webhallen makulerade den efter ca 10 minuter.

Webhallen kanske insåg sitt misstag.. får se om den kommer ut till högre pris

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Webhallen kanske insåg sitt misstag.. får se om den kommer ut till högre pris

Låter ändå troligt, det där priset var ju typ MSRP för det kortet vid launch ungefär. Undrar annars hur de kan sälja dem till det priset utan nån kampanj/promotion?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laddin:

Låter ändå troligt, det där priset var ju typ MSRP för det kortet vid launch ungefär. Undrar annars hur de kan sälja dem till det priset utan nån kampanj/promotion?

Det brukar ju komma upp rtx 3060 för 4000kr på webhallen då och då så hopp finns det om någon lyckades få in en beställning.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Skoj att det verkar komma kort till "ok" priser nu, får hoppas på att kanske rtx 3050 eller rx6500xt kommer komma in till MSRP snart (ja, jag vet att jag drömmer...)

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av POMAH:

Skoj att det verkar komma kort till "ok" priser nu, får hoppas på att kanske rtx 3050 eller rx6500xt kommer komma in till MSRP snart (ja, jag vet att jag drömmer...)

Dock så är knappst det korten värde sitt mspr RX 6500XT kommer prestera ungefär lika bra som ett rx 580 4GB kort som kom ut för strax 5 år sen för samma mspr som RX 6500XT kommet att ha.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D

Permalänk
Medlem

Hur följer man en tråd utan att kommentera? Hade velat följa tipstråden.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...