3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hur följer man en tråd utan att kommentera? Hade velat följa tipstråden.

till höger under fältet du skriver i finns en följ tråd knapp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Dock så är knappst det korten värde sitt mspr RX 6500XT kommer prestera ungefär lika bra som ett rx 580 4GB kort som kom ut för strax 5 år sen för samma mspr som RX 6500XT kommet att ha.

Absolut, men nu 5 år senare så är vi där vi är, jag inväntar recensioner på 6500xt men om den lever upp till utlovad prestanda så ser jag inget fel med det kortet för min användning.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Webhallen
Skrivet av b-fire:

Hur många fanns det i lager?

Edit: Jag fick igenom en beställning men Webhallen makulerade den efter ca 10 minuter.

Blev troligen makulerad om du redan köpt grafikkort

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Blev troligen makulerad om du redan köpt grafikkort

/Patrik

Så det var inget misstag ? betyder detta att korten håller på att gå ner i pris igen ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Blev troligen makulerad om du redan köpt grafikkort

/Patrik

Vad händer med dessa kort? Läggs de upp under samma artikelnummer på hemsidan? Så att även om det står "slut" nu så kan det dyka upp kort från enstaka makulerade beställningar? Eller tänker jag fel här?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Felixark:

Så det var inget misstag ? betyder detta att korten håller på att gå ner i pris igen ?

Ser ej ut som ett misstag, det verkar röra sig kring "MSRP" kort vi får små batcher av från ASUS.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad händer med dessa kort? Läggs de upp under samma artikelnummer på hemsidan? Så att även om det står "slut" nu så kan det dyka upp kort från enstaka makulerade beställningar? Eller tänker jag fel här?

På kort som kan gå snabbt så dyker de ej upp på hemsidan igen pga överbokningsrisken, är det ett kort där risken ej är överhängande så kan de ploppa in och ut ur "utgånget" status tills allt är slut.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ser ej ut som ett misstag, det verkar röra sig kring "MSRP" kort vi får små batcher av från ASUS.

På kort som kan gå snabbt så dyker de ej upp på hemsidan igen pga överbokningsrisken, är det ett kort där risken ej är överhängande så kan de ploppa in och ut ur "utgånget" status tills allt är slut.

/Patrik

Så vad händer med korten då? Inväntas nästa "drop"/batch av kort innan de läggs upp igen?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Chris_Kadaver:

Så vad händer med korten då? Inväntas nästa "drop"/batch av kort innan de läggs upp igen?

Exakt! om det inte hittar ett hem innan dess

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Exakt! om det inte hittar ett hem innan dess

/Patrik

Du är min hjälte! ❤ 😆

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du är min hjälte! ❤ 😆

Vad har hänt här!?
Jag behöver också en hjälte tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av thg-linus:

Vad har hänt här!?
Jag behöver också en hjälte tror jag

Jag med.. Gissar han fick köpa kortet som blev avbokat från den tidigare som skrev..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av thg-linus:

Vad har hänt här!?
Jag behöver också en hjälte tror jag

Skrivet av MasteraCe:

Jag med.. Gissar han fick köpa kortet som blev avbokat från den tidigare som skrev..

Typ

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du är min hjälte! ❤ 😆

Skrivet av thg-linus:

Vad har hänt här!?
Jag behöver också en hjälte tror jag

Skrivet av MasteraCe:

Jag med.. Gissar han fick köpa kortet som blev avbokat från den tidigare som skrev..

Vad hände kom kort in i lager igen eller ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Felixark:

Vad hände kom kort in i lager igen eller ?

Bokar man och redan köpt ett kort ur RTX 3000 Serien så avbokar vi ordern.
Så vi hade ett kort till övers som strax har ett hem hos någon som inte köpt tidigare

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Bokar man och redan köpt ett kort ur RTX 3000 Serien så avbokar vi ordern.
Så vi hade ett kort till övers som strax har ett hem hos någon som inte köpt tidigare

/Patrik

Patrik, du är ett ljus i den gråa GPU-dimman. En bris som bryter stiltjen på ett öppet hav. En MVP i en tid då MSRP är lika sällsynt som en regnbågsfärgad sverigedemokrat.

Jag har inget att erbjuda, mer än sorgligt lismande. Men det kan väl sällan skada?

(Åh och BTW, sitter i ett GPU-fattigt hem utan tidigare inköp också *nudge nudge* *wink wink* *saynomore*)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ser ej ut som ett misstag, det verkar röra sig kring "MSRP" kort vi får små batcher av från ASUS.

Kul att höra, har undrat ett tag om hur ni kunnat sälja dem till msrp ibland. Får ni dylika batchar på alla kortmodeller då och då, eller gäller det "bara"/mest lägre modeller/utföranden så som 3060-3070 Dual/TUF ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bokar man och redan köpt ett kort ur RTX 3000 Serien så avbokar vi ordern.
Så vi hade ett kort till övers som strax har ett hem hos någon som inte köpt tidigare

/Patrik

Skoj att ni har infört ett sådan gräns, ni har ju inget att tjäna på det egentligen mer än några få glada forum krigare

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av POMAH:

Skoj att ni har infört ett sådan gräns, ni har ju inget att tjäna på det egentligen mer än några få glada forum krigare

Samtliga webbutiker använder sig av samma system. Är väl bara positivt att de bryr sig om att vanliga datoranvändare ska få tag på korten och inte enbart scalpers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGold:

Samtliga webbutiker använder sig av samma system. Är väl bara positivt att de bryr sig om att vanliga datoranvändare ska få tag på korten och inte enbart scalpers.

Jo, jag tänkte mer på tex miners, som är lika mycket kunder som vi andra, men däremot har behov av något fler grafikkort än vi andra

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av POMAH:

Jo, jag tänkte mer på tex miners, som är lika mycket kunder som vi andra, men däremot har behov av något fler grafikkort än vi andra

Fast det är väl trevligare att 10 gamers blir glada än att 1 miner blir nöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Fast det är väl trevligare att 10 gamers blir glada än att 1 miner blir nöjd?

Jo, men för butikerna är det samma pengar i slutändan, så därför säger jag kudos till dem att de vill göra så många som möjligt glada, det hade de inte behövt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av POMAH:

Jo, men för butikerna är det samma pengar i slutändan, så därför säger jag kudos till dem att de vill göra så många som möjligt glada, det hade de inte behövt.

Nja, långsiktigt så är det ju bättre att göra 10 potentiellt framtida kunder nöjda. Dvs mer pengar in i kassan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Nja, långsiktigt så är det ju bättre att göra 10 potentiellt framtida kunder nöjda. Dvs mer pengar in i kassan.

Alltså jag förstår att detta är en käsnlig grej att prata om, jag har full förståelse för att du eller andra har en annan åsikt.

Jag delar inte den åsikten, jag tror personligen att det är enklare för en butik att sälja 10 grafikkort på ett bräde till den som får dessa först, istället för att begränsa handeln för att säkerställa att kunder som inte sitter och uppdaterar webbbutiken var 5sec också får en chans att köpa. Eller tar kontakt med en potentiellt kund på ett forum och kollar om hen vill köpa ett grafikkort. Om du anser att det är lika mycket jobb och ingen kostnad att göra detta extra arbete som butiken gör, så respekterar jag din åsikt, men jag delar den inte.

Allt jag ville ha sagt var att jag tycker att webhallen gör något utöver det vanliga, som de i mina ögon inte behöver göra och som det finns gott om butiker som inte gör heller, att de väljer att göra på detta sätt är hedervärt.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Hur går dessa vansinniga prishöjningarna till? Är det tillverkaren som får betala mer för komponenterna (halvledarbrist etc) och därför tar ut högre priser av återförsäljarna som i sin tur tar det från kunderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cashville:

Hur går dessa vansinniga prishöjningarna till? Är det tillverkaren som får betala mer för komponenterna (halvledarbrist etc) och därför tar ut högre priser av återförsäljarna som i sin tur tar det från kunderna?

Jag tror att det är lika mycket tillgång och efterfrågan och sedan lite ökade kostnader på det i form av tex frakt. Bara det faktum att färre kort finns till konsumenter gör att efterfrågan på de kort som finns ökar och därmed även priserna.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Typ

/Patrik

Så det är därför de bra korten på fyndvaror är borta redan när de läggs ut..
Mer fair att sätta först till kvarn kan jag tycka

Permalänk
Skrivet av Freddesix:

Högst oklart om det fanns några i lager från första början. Såvitt jag vet var det enbart förbeställning.

Uppdatering: nu verkar mitt 3060Ti vara på gång från NetonNet.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddesix:

Uppdatering: nu verkar mitt 3060Ti vara på gång från NetonNet.

Hopps gick så fort ändå Jag avbokade mitt pga köpte ett på inet för 6890:- ..

Orkade inte tjorva på och returnera för 500kr..

Så det kanske kommer lös ett kort från min order.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Det där var ju lite snopet. Mitt kort från NetonNet är också på väg nu. Precis efter man fått mail från Amazon att MSI-kortet sket sig. Men Larog verkar ju ha kort kvar ändå. Kanske bäst att skicka tillbaks till NetonNet och köpa direkt från vår gode vän Larog.