Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Show 100% !
Ren racing så räcker det att köra kvalet bara.
Finns många snabba förare som inte är så bra i racen.
Och många racers som inte lyckas så bra i kval.

Förstår att du är sarkastisk men det blir mest löjligt. Du har en annan åsikt och uppskattar spektakel, ”häftiga twister” och domslut som ökar spänningen, jag gör det inte.

Självklart tycker ingen Formel 1-purist att man ska ta bort racet och låta det avgöras i kvalet, det är ju per definition inget race då. Tycker man så finns det ju annan motorsport att kolla på.

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Förstår att du är sarkastisk men det blir mest löjligt. Du har en annan åsikt och uppskattar spektakel, ”häftiga twister” och domslut som ökar spänningen, jag gör det inte.

Självklart tycker ingen Formel 1-purist att man ska ta bort racet och låta det avgöras i kvalet, det är ju per definition inget race då. Tycker man så finns det ju annan motorsport att kolla på.

Fast f1 är ju det närmaste man kommer kval som bestämmer slutposition tyvärr. Så jag kan förstå att såpoperaaspekten är relativt eftertraktad då racingen ofta är väldigt statisk. Gäller inte bara f1.

Om det inte går avhjälpa med reglementen att inte straffa bilar som ligger bakom med störd luft så att installera sprinklers vore ju relativt billigt sätt att skapa mer strategiska val. Sen får vi ju inte ha någon masi som bestämmer när de ska slås på och till vilken grad utan helt ai styrd där ingen läcker algoritmerna.

Då får vi inga race där alla parametrar är helt kända och kan aldrig med 99 % ta för givet hur det ska sluta.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=IYMz79albx0

Le mans 24h esports. Max Verstappen startar p2 och många andra kända förare är med också, bland annat Felix Rosenqvist.

Permalänk
Medlem

https://www.reddit.com/r/F1Technical/comments/s4na3p/the_majo...

Den här usern tycker jag har bra tankar och funderingar, vad Masi grundade sin beslut på och varför han gjorde dem och varför Mercedes inte överklagade.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Det här tycker jag är lite intressant och något som känns högst personligt. Jag som icke Hamilton fan upplever nämligen Hamilton fans som mer "toxic" än andra i kommentatorsfält även om man ser exempel från många olika fans. Och det är väl en del av polariseringen som tyvärr pågått under säsongen.

Givetvis så reagerar man säkert mer när argument avviker extremt mycket från sin egna ståndpunkt, och givetvis är det en personlig observation. Sen är det klart att finns det massvis med Hamilton-fans som är "toxic" och inte kan bete sig, och sådana skulle jag aldrig ta i försvar.

Men om vi tittar på det som hänt under säsongen så har Hamilton blivit mordhotad och fått utstå rasistiska påhopp i efterspelet av Silverstone-incidenten (så till den milda grad att även Red Bull gick ut och fördömde det hela). Dessutom har Hamilton fått utså burop på var och vartannat race när han hamnat på podiet. Inget av detta har mig veterligen skett mot Verstappen. Så för mig säger det ändå något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Givetvis så reagerar man säkert mer när argument avviker extremt mycket från sin egna ståndpunkt, och givetvis är det en personlig observation. Sen är det klart att finns det massvis med Hamilton-fans som är "toxic" och inte kan bete sig, och sådana skulle jag aldrig ta i försvar.

Men om vi tittar på det som hänt under säsongen så har Hamilton blivit mordhotad och fått utstå rasistiska påhopp i efterspelet av Silverstone-incidenten (så till den milda grad att även Red Bull gick ut och fördömde det hela). Dessutom har Hamilton fått utså burop på var och vartannat race när han hamnat på podiet. Inget av detta har mig veterligen skett mot Verstappen. Så för mig säger det ändå något.

Det Lewis får utstå från andra fans än sina egna är ett stort problem men tyvärr något jag tror skulle hända även om det vore en annan förare än Max som hade den typen av fight Max och Lewis haft den här säsongen. Buropen är inget nytt för iår, utan även när Vettel och Lewis hade sina fighter buades det friskt när Lewis vann.

Latifi fick ju även han en släng av hot och påhopp efter Abu Dhabi vilket nog blir svårt att tillskriva Max fanbase.

Det hela grundar sig väl i att när en förare är väldigt framgångsrik likt Lewis, så blir det lätt för många att vara emot den föraren oavsett vem de själva håller på. Varken Vettel eller Schumacher var speciellt poppis under deras storhetstider hos motståndarfansen som exempel.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell • HHKB Hybrid Type-S
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Det man skall komma ihåg är att Lewis har stuckit ut hakan med vad många ser som "woke" och det attraherar många som är absolut emot sånt och de brukar sällan kunna hålla igen med okvädningsord och hot. Det var helt enkelt väntat.

Att se dessa som Verstappen-fans är dock att dra det lite långt... anti-Hamilton i största allmänhet och kan vara fans för vem som helst av de andra.

Det säger egentligen inget mer än att Hamilton visat stort stöd för BLM tex och då blir det en reaktion.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Inget av detta har mig veterligen skett mot Verstappen. Så för mig säger det ändå något.

Verstappen blev utbuad i Brasilien. Om han själv fått emotta några mordhot den här säsongen vet jag inte, men någon som definitivt utsatts för det är Latifi och det är knappast några andra än Hamiltons fans som ligger bakom dessa hot.

Att så mycket hat riktats direkt mot Verstappen (Crashtappen, Mickey Mouse champion, fake winner osv.) efter Abu Dhabi är också intressant, då hans roll i det racet endast bestod i att göra sitt bästa i vad som verkade vara ett hopplöst race fram till sista SCn. Det är uppenbart att det för många inte är incidenten eller Masis beslut som är problemet, utan endast det faktum att Hamilton inte vann medan Verstappen gjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Det är uppenbart att det för många inte är incidenten eller Masis beslut som är problemet, utan endast det faktum att Hamilton inte vann medan Verstappen gjorde det.

Så kan det nog kanske vara för en del men väldigt många av oss bryr oss mindre om vem som vann bara sättet tävlingen avgjordes på.
Många ser det nog som att Masi valde världsmästare själv 2021, baserat på alla märkliga turer runt denna situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Så kan det nog kanske vara för en del men väldigt många av oss bryr oss mindre om vem som vann bara sättet tävlingen avgjordes på.
Många ser det nog som att Masi valde världsmästare själv 2021, baserat på alla märkliga turer runt denna situation.

Nu avgjordes det på banan. När Masi släppte bilarna var fortfarande HAM före.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Jo, men klagomålet är ju i grund och botten att det inte blev målgång bakom säkerhetsbilen, vilket förmodligen är vad som skulle ha hänt om allting gjorts normalt.

Sedan hade det ju dock gjorts en överenskommelse på förhand med teamen om att arbeta för att undvika just scenariot med målgång bakom säkerhetsbilen (om en sådan situation skulle uppstå), så det är ju inte Herr Masi som helt och hållet bara hittat på saker, utan mer just hur han gjorde för att uppnå det man kommit överens om.

Sedan tycker jag personligen, som jag nämnde tidigare, att det är galenskap att hålla på med detta tjafsande med överenskommelser hit och dit vid sidan av regelboken.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Dock hade inte alla samma förutsättningar, kanske en rödflagg så alla hade kunnat byta däck hade varit att föredra, eller varför bara släppa förbi bilarna mellan Hamilton och Verstappen? det hade ju varit lika mycket race sista varvet om dom inte hade blivit släppta.

"Horner was heard on the team radio begging with Masi to allow Verstappen to have a clear run at Hamilton, which was granted, with the Red Bull driver overtaking the Mercedes man in the final lap to take the F1 drivers' title at the Briton's expense."

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Dock hade inte alla samma förutsättningar, kanske en rödflagg så alla hade kunnat byta däck hade varit att föredra, eller varför bara släppa förbi bilarna mellan Hamilton och Verstappen? det hade ju varit lika mycket race sista varvet om dom inte hade blivit släppta.

"Horner was heard on the team radio begging with Masi to allow Verstappen to have a clear run at Hamilton, which was granted, with the Red Bull driver overtaking the Mercedes man in the final lap to take the F1 drivers' title at the Briton's expense."

Den markerade delen triggar mig, du får gärna utveckla.

Jag håller med i att genomförandet etc är konstigt och långt ifrån hur det normalt är. Men just att säga att dem hade olika förutsättningar? Merca gjorde sina strategiska val och RB sina. Eller vem från FIA eller i regelboken hindrade Mercedes att spegla Max andra stopp tex? Vem hindrade Mercedes från att gå in och ta nya däck under SC?

Ur teamens synvinkel och strategiskt förstår jag precis men varken RD eller regelboken ska ta hänsyn till vilka val teamen gör under racet? Jag kanske överreagerar på ett ordval här eller?

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Ursäkta, men ordagrant sa Horner följande: "Christian to Michael. Why aren't we getting these lapped cars out of the way? You only need one racing lap". Hur i hela friden får man det till "begging"?

Jämför det gärna med Totos "Michael, please no safety car" och "NO MICHAEL, NO NO MICHAEL! THAT WAS SO NOT RIGHT!", eller för all del "You need to reinstate that lap before, that’s not right.".

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Ursäkta, men ordagrant sa Horner följande: "Christian to Michael. Why aren't we getting these lapped cars out of the way? You only need one racing lap". Hur i hela friden får man det till "begging"?

Jämför det gärna med Totos "Michael, please no safety car" och "NO MICHAEL, NO NO MICHAEL! THAT WAS SO NOT RIGHT!", eller för all del "You need to reinstate that lap before, that’s not right.".

Begging kom från Daily Mail, dom är väl iofs baserade i UK så det kanske är lite Hamilton vinkel på deras rapportering.

https://www.dailymail.co.uk/sport/formulaone/article-10301781...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Den markerade delen triggar mig, du får gärna utveckla.

Jag menade att om man vill ha bästa racingen så hade väl nya däck åt alla varit bästa alternativet.

Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Att så mycket hat riktats direkt mot Verstappen (Crashtappen, Mickey Mouse champion, fake winner osv.) efter Abu Dhabi är också intressant, då hans roll i det racet endast bestod i att göra sitt bästa i vad som verkade vara ett hopplöst race fram till sista SCn. Det är uppenbart att det för många inte är incidenten eller Masis beslut som är problemet, utan endast det faktum att Hamilton inte vann medan Verstappen gjorde det.

Det här är mycket intressant. Ditt påstående stämmer inte alls med vad som är skrivet i denna tråd. Så att skriva "för många" är en överdrift. Jag tycker vi här i tråden är en representativ grupp för F1, dvs vi är inga outliers.

Skrivet av xc:

Denna kritik har förekommit betydligt oftare tycker jag. Jämfört med att folk har problem med att Verstappen vann. Det är bara att gå bakåt i tråden så har vi svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Det här är mycket intressant. Ditt påstående stämmer inte alls med vad som är skrivet i denna tråd. Så att skriva "för många" är en överdrift. Jag tycker vi här i tråden är en representativ grupp för F1, dvs vi är inga outliers.

Hur många tycker du är många? Det hat jag syftade på tror jag inte alls finns i samma utsträckning bland oss på Swec, men tittar du exempelvis i kommentarerna under Daily Mail-artikeln som xc alldeles nyss länkade till hittar du vad menar och antalet skulle jag definitivt klassa som många. Temat är detsamma bland kommentarerna på PlanetF1, en hemsida som för övrigt känns lite som F1-versionen av Daily Mail.

Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Hur många tycker du är många? Det hat jag syftade på tror jag inte alls finns i samma utsträckning bland oss på Swec, men tittar du exempelvis i kommentarerna under Daily Mail-artikeln som xc alldeles nyss länkade till hittar du vad menar och antalet skulle jag definitivt klassa som många. Temat är detsamma bland kommentarerna på PlanetF1, en hemsida som för övrigt känns lite som F1-versionen av Daily Mail.

Det är ganska stor skillnad med att komma med ett generellt påstående utan att specificera.

Nu säger du att det gäller Daily Mail kommentarerna, jag vet inte om dem som kommenterar Daily Mail är så representativa för F1-fans generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Jag menade att om man vill ha bästa racingen så hade väl nya däck åt alla varit bästa alternativet.

Yes då är jag med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Det är ganska stor skillnad med att komma med ett generellt påstående utan att specificera.

Nu säger du att det gäller Daily Mail kommentarerna, jag vet inte om dem som kommenterar Daily Mail är så representativa för F1-fans generellt.

Förlåt, men du verkar inte läsa mina inlägg speciellt nogrannt. Meningen du påstår är felaktig är "Det är uppenbart att det för många inte är incidenten eller Masis beslut som är problemet, utan endast det faktum att Hamilton inte vann medan Verstappen gjorde det."

Du menar att påståendet är felaktigt för att det inte är så värst många här i Swec-tråden som har yttrat den åsikten, medan det jag skriver är att det finns många som tycker på det viset. Daily Mail-artikeln som någon annan länkade till var ett exempel, vilket jag också skrev. Kommentarerna under i stort sett valfri artikel på PlanetF1 är ett annat exempel. När har jag påstått att mitt ursprungliga uttalande specifikt gällde kommentarer på Daily Mail?

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Skrivet av xc:

Jag kan inte låta bli att jämföra fighten mellan Lewis och Max på sista varvet med Perez försvar mot Lewis under varv 20 och 21. Perez hade ca 20 varv gamla softs och Lewis väldigt fräscha hards. Mercedes hade dessutom uppenbarligen en bättre bil. Trots det lyckad Perez hålla Lewis på stången under nästan 2 varv.... Borde inte Lewis ha kunnat försvara lika aggressivt mot Max som Perez mot Lewis?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: ASUS ROG Swift PG32UCDM 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Förlåt, men du verkar inte läsa mina inlägg speciellt nogrannt. Meningen du påstår är felaktig är "Det är uppenbart att det för många inte är incidenten eller Masis beslut som är problemet, utan endast det faktum att Hamilton inte vann medan Verstappen gjorde det."

Du menar att påståendet är felaktigt för att det inte är så värst många här i Swec-tråden som har yttrat den åsikten, medan det jag skriver är att det finns många som tycker på det viset. Daily Mail-artikeln som någon annan länkade till var ett exempel, vilket jag också skrev. Kommentarerna under i stort sett valfri artikel på PlanetF1 är ett annat exempel. När har jag påstått att mitt ursprungliga uttalande specifikt gällde kommentarer på Daily Mail?

Jag läser dina inlägg

Precis det jag menar. Allt handlar om hur representativa åsikterna är för att bedöma om det gäller generellt.

Ditt ursprungliga påstående syftade på generella bilden. Vilket är felaktigt, då ren statistik säger att det hade förekommit här också.
Därför säger jag att du borde ha nämnt att det gäller en minoritet.

Vi kan inte cherrypicka lite påstående här och där och kalla det "många" och "generellt", eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag läser dina inlägg

Precis det jag menar. Allt handlar om hur representativa åsikterna är för att bedöma om det gäller generellt.

Ditt ursprungliga påstående syftade på generella bilden. Vilket är felaktigt, då ren statistik säger att det hade förekommit här också.

Vi kan inte cherrypicka lite påstående här och där och kalla det "många" och "generellt", eller hur?

Men återigen, jag skrev ju att många uttrycker en sådan åsikt, inte att de flesta gör det. Det hade varit en helt annan sak. Att många uttrycker en sådan åsikt är ju fullständigt korrekt, det måste du väl hålla med om? Det finns exempelvis en ganska färsk artikel på PlanetF1, om att Verstappen kraschade under det virtuella Le Mans 24h-racet i helgen. Artikeln har i skrivade stund 495 kommentarer, varav många är av en elak karaktär. Räknar man på det gissar jag att till och med majoriteten är det, men eftersom jag inte räknat tänker jag inte påstå att så är fallet.

Om jag skriver "Många är rädda för clowner", tror du då att jag menar att de flesta är det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag läser dina inlägg

Och vi kan inte heller anta att diskussionen på just Sweclockers skulle vara representativ för hur det generellt ser ut och sedan förkasta alla exempel som ser annorlunda för att de är "icke representativa" baserat på samma antagande.
Då blir det ju rakt av bara sökande efter bekräftelse på den egna tesen...

Vad gäller "många" här så känns det också lite oklart hur resonemanget går, tolkar jag dig rätt om jag förstår det som att du menar att det handlar om andel snarare än antal? För sett till antal så råder det nog inget tvivel (och kräver inte alls lika djup analys)?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad gäller "många" här så känns det också lite oklart hur resonemanget går, tolkar jag dig rätt om jag förstår det som att du menar att det handlar om andel snarare än antal? För sett till antal så råder det nog inget tvivel (och kräver inte alls lika djup analys)?

Tack! Jag har som sagt aldrig nämnt några andelar, vilket FlytPojken verkar ha fått för sig.

Permalänk
Medlem

Aston Martin visar sitt chassi 10 februari. Medan Ferrari väljer och vissa sitt 17 februari. Knappt en månad bort så börjar det rulla på igen det vill säga. Om cirka två månader så första race o/ med mycket "utlovad" ny och nära racing.

Dock lär ingen nu visa sin slutprodukt då det pågår mycket fiffel som vanligt mellan raderna. Ingen vill ju ge den andra något gratis, innan det är dags och testas.

Spännande skit på gång o/

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av GooGeL:

Aston Martin visar sitt chassi 10 februari. Medan Ferrari väljer och vissa sitt 17 februari. Knappt en månad bort så börjar det rulla på igen det vill säga. Om cirka två månader så första race o/ med mycket "utlovad" ny och nära racing.

Dock lär ingen nu visa sin slutprodukt då det pågår mycket fiffel som vanligt mellan raderna. Ingen vill ju ge den andra något gratis, innan det är dags och testas.

Spännande skit på gång o/

Vore inte helt oväntat om några visar nya lacken men använder kanske F1s egna prototyp av 2022-bilen som bas och väntar med att visa hela tills testerna börjar.

Permalänk
Skrivet av p.lindblom:

Men återigen, jag skrev ju att många uttrycker en sådan åsikt, inte att de flesta gör det. Det hade varit en helt annan sak. Att många uttrycker en sådan åsikt är ju fullständigt korrekt, det måste du väl hålla med om? Det finns exempelvis en ganska färsk artikel på PlanetF1, om att Verstappen kraschade under det virtuella Le Mans 24h-racet i helgen. Artikeln har i skrivade stund 495 kommentarer, varav många är av en elak karaktär. Räknar man på det gissar jag att till och med majoriteten är det, men eftersom jag inte räknat tänker jag inte påstå att så är fallet.

Om jag skriver "Många är rädda för clowner", tror du då att jag menar att de flesta är det?

Ja och jag påpekar att även fast de är många, så är de fortfarande en sådan liten del av helheten, att man ska vara tydlig med det. I ditt ursprungliga inlägg uppfattar jag det som att det är lite 50/50. Problem med Masis beslut och problem med att Verstappen vann är lika frekvent hos F1 fans.

Vilket inte stämmer och det måste du väl hålla med om?

Skrivet av evil penguin:

Och vi kan inte heller anta att diskussionen på just Sweclockers skulle vara representativ för hur det generellt ser ut och sedan förkasta alla exempel som ser annorlunda för att de är "icke representativa" baserat på samma antagande.
Då blir det ju rakt av bara sökande efter bekräftelse på den egna tesen...

Absolut, det omvända är att vi inte är representativa och är utanför normalen. Vilket för mig känns långsökt och felaktigt. Jag kan absolut ha fel och alla våra åsikter är så unika.

Precis, andelen som har problem med att Max vann VM är så få sett till andelen som har problem med Masis beslut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Ja och jag påpekar att även fast de är många, så är de fortfarande en sådan liten del av helheten, att man ska vara tydlig med det. I ditt ursprungliga inlägg uppfattar jag det som att det är lite 50/50. Problem med Masis beslut och problem med att Verstappen vann är lika frekvent hos F1 fans.

Vilket inte stämmer och det måste du väl hålla med om?

Här är mitt ursprungliga inlägg:

Skrivet av p.lindblom:

Att "många" skulle betyda 50% är ju helt galet och något du själv får stå för.