The Lord of the Rings: The Rings of Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uberlaz0:

Hehe, ok inte mer än efter produktion då. Såg trots allt arbete dessvärre ut som rätt kass CGI.

Lol? Hade du Youtube inställt på 240p eller är du bara blind?

Permalänk
Medlem

Hade dom inte kunnat använt Cate Blanchetts original intro istället för den här nya rösten? "Originalet" är oerhört mer gripande.

Visa signatur

7800x3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FreddyK:

Hade dom inte kunnat använt Cate Blanchetts original intro istället för den här nya rösten? "Originalet" är oerhört mer gripande.

Detta var min första tanke också. Det säger såklart ingenting om hur bra serien blir men det var inte samma "kraft" i den här rösten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tyckte Hobbit var helt ok.
Såg du även extended till Hobbit?
Har läst boken och tyckte extended var mycket mer intressant än den första bio-versionen.
Smaken kommer alltid vara som baken, själv tyckte jag att de nya versionerna av Jumanji var rena skiten

Jag är på din sida. Jag tycker att Hobbit trilogin är bra och Jumanji 2 är skitdålig.

Permalänk
Medlem

Återgå till serien?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mono:

Tänkte precis det. Kan folk sluta diskutera saker som inte hör hemma i tråden eller på forumet

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Hobber har funnits väldigt länge. Faktum är att de nämns under andra tidsåldern då de bodde i dalarna kring Anduin för att sedan vandra mot Eriador i början av tredje åldern. Stoorer däremot skall ha levt kvar vid floden Anduin långt efter.

Sedan om ursprungsmaterialet inte säger emot en ändring eller på något sätt inte ens nämner det. Hur är det att inte respektera det? Denna diskussion börjar bli lite si så där när folk börjar skaffa sig åsikter om att man bryter mot ursprungsmaterialet när sagda material inte säger emot hur det porträtteras. Som sagt.. Skaparen av universumet själv menar att Hobber ursprungligen kom från öst någon gång under andra åldern.

Här har vi någon som kan, bra inlägg om sådant jag inte visste.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Finns det fler trailers än denna teaser så man kan få se dessa karaktärer?

Ingen aning, jag nämnde bara vad jag hört och sett folk skriva. Detta är första teasern jag ser.
Men baserat på de sjuka rykten som florerar så bådar det ju inte gott...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Ingen aning, jag nämnde bara vad jag hört och sett folk skriva. Detta är första teasern jag ser.
Men baserat på de sjuka rykten som florerar så bådar det ju inte gott...

Många av dessa "rykten" är rena påhitt som sprids vidare via social media. Ser man över "castlistan" så domineras den av vad folk skulle påstå vara "vita människor".

https://www.imdb.com/title/tt7631058/

Vad man vet mer om är att det kommer vara en "original story" som utspelar sig under andra åldern. Man vet även att Galadriel kommer spela en viss roll och att Sauron kommer vara med på ett hörn (konstigt vore det annars). Huvudkaraktären man följer är Beldor (spelas av Robert Aramayo). Aramayo spelade en ung Ned Stark i GOT bland annat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | AMD R7 9800X3D | MSI MAG X870 Tomahawk WIFI | 64 GB Corsair DDR5 6000 MHz CL30 | Asus Prime RTX 5070 Ti OC 16GB GDDR7 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black + SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tröttsamma "woke ditt och datt"-sidospår undanbedes. Tillbaka till topic.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Maaxan:

Var det där en "teaser"?

Pre-teaser

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sval:

Med Amazon vid ratten så kan det bara bli generiskt själlöst skräp tyvärr.

Njae, tyckte att de lyckades riktigt bra med både The Man in the High Castle och The Expanse.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Pre-teaser

Reta någon över att man kommer retas i framtiden?

Permalänk
Medlem

Mitt bästa tips är att få inte upp några förhoppningar, glöm bort att det händer tills serien släpps, då kommer ni inte ha så mycket förväntningar

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

Svensk Regissör i några avsnitt: Charlotte Brändström...Jaja Född i Frankrike...men ändå
https://www.imdb.com/name/nm0104851/?ref_=ttfc_fc_dr3
Palmemordet & Estoniakatastrofen...Vad kan gå fel...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Svensk Regissör i några avsnitt: Charlotte Brändström...Jaja Född i Frankrike...men ändå
https://www.imdb.com/name/nm0104851/?ref_=ttfc_fc_dr3
Palmemordet & Estoniakatastrofen...Vad kan gå fel...

Titta vad Peter Jackson gjorde innan LoTR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Han gjorde ett par legendariska filmer innan LOTR men, nu tänker jag vara provokativ igen...

LOTR-filmerna var inte jättebra. Jag respekterar dock Peter Jackson. Han hade genuin passion och gjorde det absolut bästa han kunde för filmerna. Det är inget jag tänker hata på. Däremot anser jag den största behållningen med filmerna var att se LOTR för första gången på bioduken med megabudget i ryggen.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av DasIch:

Han gjorde ett par legendariska filmer innan LOTR men, nu tänker jag vara provokativ igen...

LOTR-filmerna var inte jättebra. Jag respekterar dock Peter Jackson. Han hade genuin passion och gjorde det absolut bästa han kunde för filmerna. Det är inget jag tänker hata på. Däremot anser jag den största behållningen med filmerna var att se LOTR för första gången på bioduken med megabudget i ryggen.

Filmerna är det bästa i lotr-väg som gjorts, men det hade varit kul och se vad man kunde ha gjort med obegränsad budget och om man sluppit ta bort så mycket (Tom Bombadil som exempel 😢)

Som sagt bäst men kunde varit mycket bättre

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Filmerna är det bästa i lotr-väg som gjorts, men det hade varit kul och se vad man kunde ha gjort med obegränsad budget och om man sluppit ta bort så mycket (Tom Bombadil som exempel 😢)

Bästa som gjorts i filmväg gällande LOTR är ju tyvärr en rätt lågt satt ribba. Där är jag även sugen att argumentera för den finska versionen, men det är kanske att gå lite väl långt.

Så ja, bäst men kunde varit mycket bättre. Jag vill dock inte hata för mycket på Peter Jackson. Vad jag förstår var han genuint passionerad och gjorde det bästa han kunde utifrån förutsättningarna som gavs honom. Det var knappast ett lätt jobb från början. Där det föll lite kort var att det skulle Hollywoodifieras och göras för bioduken.

Tom Bobadill borde verkligen varit med. Tempot borde varit långsammare. Vissa scener var verkligen för mycket, som Legolas vid slaget vid Gondor (om jag minns rätt).

Annars var det även mycket som var bra. Viggo som Aragorn var en fullträff. Hoberna var jäkligt bra. Legolas och Elrond kanske inte så lika bra... på det stora hela, bra casting. Andy Serkis behöver väl inte ens nämnas. Det var bara lite för Hollywood och för lite LOTR.

Tyvärr överskuggas det lite av Hobbit som var... helt bedrövlig. Flera gånger var jag nära att lämna biografen när jag såg den. Enda som höll mig kvar var att jag inte ville sitta utanför och vänta på polarna i en timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Ja Och nu har han gjort Beatlesdokumentären...Get back...det bästa han har gjort...men han har bara klippt den...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Ja Och nu har han gjort Beatlesdokumentären...Get back...det bästa han har gjort...men han har bara klippt den...

Fast allt som har med bildteknik att göra gör han riktigt uselt. Först gradingen o bloomingen i The Hobbit, interpoleringen o brusreduceringen i They Shall Not Grow Old o nu senast brusreduceringen o uppskalningen i Get Back. Ser skit ut alltihopa o går knappt att titta på för det är så illa.

Permalänk
Medlem

Detta kan nog bli bra, finns väldigt mycket intressant material om den 2:a åldern som går att filmatisera.

Som en hyfsat stor LotR-nörd är jag försiktigt optimistisk.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kul! Silmarillion är en favorit, vet inte om den ingår i andra tidsåldern. Tycker att flera av Amazons serier har hållt hög kvalitet, Wheel of time var underhållande rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sval:

Med Amazon vid ratten så kan det bara bli generiskt själlöst skräp tyvärr.

precis min tanke också, hoppas vi har fel.

Permalänk
Medlem

Vi kanske ska lugna oss lite iallafall?
LOTR är dom filmerna/böckerna som jag överlägset mest spenderat min tid på i min uppväxt så jag har också högt ställda krav och förhoppningar.

Men att börja döma ut och kritisera den redan baserat på rykten och en ”teaser” är väll knappast rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Kul! Silmarillion är en favorit, vet inte om den ingår i andra tidsåldern. Tycker att flera av Amazons serier har hållt hög kvalitet, Wheel of time var underhållande rakt igenom.

Silmarillion går över 6 tidsåldrar, varav den andra är med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Skrivet av oordning:

Silmarillion går över 6 tidsåldrar, varav den andra är med.

Som oordning sa så sträcker sig berättelserna i Silmarillion över många olika åldrar.

Berättelserna om Silmarillerna och alvernas krig mot Morgoth utspelar sig dock under Trädens År + Första Åldern.
Tror inte dom kommer röra vid det i denna serien (det hade behövt sin egen serie), men man vet ju aldrig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Det jag är nyfiken på är hur mycket historia vi kommer få ta del av.
Där händer ju en hel del under den andra tidsåldern som lägger grunden för böckerna men det spänner ju också över 3,400 år.

Att där finns spår av hobbitar tyder på slutet av perioden men jag hoppas man försöker ta med resten med.
Förutsatt att man inte gör någon konstig tidslinje som man körde med witcher, det kommer inte bli bra med lotr 😬

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Att de tog bort Tom Bombadil istället för att strunta i några av dessa scener där Orcherna får huvudet avkapat tycker jag är oförlåtligt

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ZaaphodBleebronx:

Att de tog bort Tom Bombadil istället för att strunta i några av dessa scener där Orcherna får huvudet avkapat tycker jag är oförlåtligt

Med tanke på vem han egentligen är (beroende på hur man tolkar det hela) så bör det vara oundvikligt att ta med honom i den nya serien.
Såklart beroende på hur mycket tid man kommer lägga på uppkomsten av världen

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord