Lost Ark Online - MMO Action-RPG

Permalänk
Medlem

Finns det någon här på sweclockers som planerar att skapa guild för lost ark, vad är kraven i så fall?

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

Jag kommer också spela på release, hade vart kul med en Svensk guild

Permalänk
Medlem

Tänker också köra vid release tillsammans med brorsan. Kommer växla lite mellan Guild Wars 2 och Lost Ark när GW2-expansionen släpps senare i februari.

Vi hoppar gärna in i ett svenskt guild!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=jj8Z9PvC9Dk

Verkar ju finnas en hel j*vla mycket att göra.
Bra sugen på att få spela nu.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Om någon startar upp ett svenskt/skandinaviskt guild så joinar jag gärna
Kommer börja spela i head starten den 8e som artillerist

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Om någon startar upp ett svenskt/skandinaviskt guild så joinar jag gärna
Kommer börja spela i head starten den 8e som artillerist

https://discord.com/invite/ZAcXK9MX

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av ZenZombie117:

Tjena Gummibrallan!
Jag måste börja med att säga att läskunnigheten verkar vara låg och "besserwissheten" hög hos de svar du fått hittils.
hursomhelst vi är ett gäng på 3-5 st. som kör på ryska servern (den som börjar på "k"). leta efter guildet "DBR" så ska du nog hitta oss! du kan säga att du fick tipset av Zenzombie på Sweclockers så kan jag förbereda "ledaren"

Sorry att jag inte svarade här, men irl kom i mellan.

Tänkte kolla lite om fler här inne tänkte spela nu.
Hade varit kul om vi kunde få ihop lite svenskar i en guild. Vi är en 4-5 st som ska starta en guild och kollar lite om fler vill vara med och utforma en community.

Skriv här eller PM mig som bjuder jag in till disc

Permalänk
Medlem

Fortsätter på denna tråd då, söker svensk guild till Lost Ark inför EU release!

Permalänk
Skrivet av seeng90:

Fortsätter på denna tråd då, söker svensk guild till Lost Ark inför EU release!

Du har PM

Permalänk
Konsolgrävare

Börjar närma sig release nu! Ser fram emot spelet enorm mycket!

https://www.playlostark.com/en-us

https://store.steampowered.com/app/1599340/Lost_Ark/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Ser mer ut som Diablo klon än ett MMO.
Men rätt kul verkar det iaf.

Det enda som är likt med diablo är väl top down view. Men där upphör också likheterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gummibrallan:

Det enda som är likt med diablo är väl top down view. Men där upphör också likheterna

Men är du seriös?
Det var skrivet 2015.
Jag har sen dess spelar det några ggr.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Ja så kan det gå när man inte kollar så noga
Men inte mindre sant för det. Ser allt för många ggr "kolla in lost ark, är som diablo"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gummibrallan:

Ja så kan det gå när man inte kollar så noga
Men inte mindre sant för det. Ser allt för många ggr "kolla in lost ark, är som diablo"

Ja så är det nog.
Men det är inte så konstigt när man ser video på det. Är ju likt ändå

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Konsolgrävare

Server listan ute!

Från reddit och Discord ser det ut som folk i EU kommer välja:

  • Kadan (PvP Focus)

  • Trixion

Vilken server här på Sweclockers kommer ni välja?

https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/launch-detail...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Server listan ute!

Från reddit och Discord ser det ut som folk i EU kommer välja:

  • Kadan (PvP Focus)

  • Trixion

Vilken server här på Sweclockers kommer ni välja?

https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/launch-detail...

Vår guild satsar på att välja en server där inte massa stora streamers kommer husera.
Vilken det blir ska fastställas i helgen.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av röksvamp:

Vår guild satsar på att välja en server där inte massa stora streamers kommer husera.
Vilken det blir ska fastställas i helgen.

Låter som ett bra beslut!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Konsolgrävare

För er som är sugna på att kolla server pollen från reddit/discord/forumet:

https://strawpoll.com/po6q9qcfr

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det vart så pass många ändå.
Trevligt

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Frågan är bara om det är Pay to win eller om det kanske bara är "pay to progress faster"

Samt att spelet verkar gratis men finns founders pack att köpa redan nu.

Ser att man kan betala för att få börja spela 3 dagar tidigare, "crystals" och en del annat som inte är cosmetic. Så verkar vara mer åt "pay to win". Låter helt klart som det ger en rejäl fördel att betala extra åtminstone. Frågan är om endgame gear går att köpa eller inte.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Cyberz:

Det vart så pass många ändå.
Trevligt

Ser ut som Trixion blir en inofficiell fransk server, Asta blir en inofficiell Tysk server och Kadan blir en inofficiell engelsk server

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ser ut som Trixion blir en inofficiell fransk server, Asta blir en inofficiell Tysk server och Kadan blir en inofficiell engelsk server

Vilken blir svensk då

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Jag och brorsan kommer att spela ihop från släppet. Lär växla mellan Lost Ark och Guild Wars 2 när End of Dragons expansionen släpps i slutet på februari.

Vi hoppar gärna med i ett svenskt guild

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Vilken server ska ni spela på? Jag hörde att Wei annonserats som skandinavisk server, då Kadan verkar vara streamer servern.

Visa signatur

// wantez

Permalänk
Medlem

Vilken server ska ni spela på @Gummibrallan?

Visa signatur

// wantez

Permalänk
Medlem

Jag skapade en tråd på FZ förut med håller koll på denna också.
https://www.fz.se/forum/trad/447884-den-stora-lost-ark-traden

Bland de som är aktivia i de stora spelcommunities som finns så har det valts inofficiella servrar. Detta betyder inte att det inte kommer finnas guild på andra servrar, bara en indikation på att det finns fler på dessa servrar.

EU Servrar

Mer info på länken: https://www.playlostark.com/en-us/news/articles/launch-detail...

  • Asta - DEU (inofficiellt)

  • Calvasus - CZE/SVK (inofficiellt)

  • Kadan - PVP/ENG (inofficiellt)

  • Neria - ITA (inofficiellt)

  • Slen - få guilds har publikt valt denna

  • Thirain - få guilds har publikt valt denna

  • Trixion - FRA/ESP (inofficiellt)

  • Wei - SWE/NOR/DNK (baserat på väldigt litet urval, osäker)

  • Zinnervale - få guilds har publikt valt denna

Guild-lista i Google Docs - skapad av några från inofficiella Lost Ark Discorden: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1wJiDGy77tOdV7ATqXj-bG...

Jag har inte sett några dedikerade svenska eller norska guild annonsera publikt. Jag kan ha missat det eller de är så stora att de kör på utan att annonsera. Det finns ett på listan ovan som är Eng/Swe, och det verkar finnas på Kadan.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om PVP är valbart eller om jag kan bli tvungen att PVPa när som helst i världen?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Nån som vet om PVP är valbart eller om jag kan bli tvungen att PVPa när som helst i världen?

Det finns ingen open world PVP i EU/NA versionen än så länge. Sydkorea har nyligen fått ett nytt område där det är open world pvp, men det dröjer ett tag innan det kommer hit.

Däremot kan folk sno farming noder för en, de är inte delade förutom träd som man kan såga två på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det finns ingen open world PVP i EU/NA versionen än så länge. Sydkorea har nyligen fått ett nytt område där det är open world pvp, men det dröjer ett tag innan det kommer hit.

Tackar och bockar. Det var min största beef med WoW. Man blev inkastad i en PVP realm som jag inte hade nån önskan om att vara i, och när jag förstod vad det betydde att man hamnat på en PVP-realm, så hade man investerat för mycket tid och hittat vänner redan så då gick det inte att sluta.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det finns ingen open world PVP i EU/NA versionen än så länge. Sydkorea har nyligen fått ett nytt område där det är open world pvp, men det dröjer ett tag innan det kommer hit.

Däremot kan folk sno farming noder för en, de är inte delade förutom träd som man kan såga två på.

Såg även vad du skrev om farming noder...

Så om jag är ute efter att springa omkring och farma i dessa noder, är det den som kommer först dit som får noden, eller är kan nån annan avbryta mig även om jag kommit först till noden?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT