Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Antingen är det någon medlemsgrej, eller så har de sänkt igen för jag ser den för 389 nu.

Nice!

Texten får det ju att låta som att själva spelet kanske inte ingår, men det gör det väl? Finns väl ingen version av Home Circuit där själva spelet inte ingår?

Kanske borde läsa hela texten haha.. tydligen är själva spelet gratis.

Permalänk
Konsolgrävare

Triangle Strategy – Introducing Frederica (Release 4e Mars)

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Pikmin 3 för 299kr. Köööööp ett jävligt bra spel. Speciellt för barn. Min 3åring älskar spelet.

https://www.webhallen.com/se/product/323019-Pikmin-3-Deluxe

Permalänk
Medlem

Jag såg också Hyrule Warriors för 309 kr: https://www.webhallen.com/se/product/324469-Hyrule-Warriors-A...
Kanske inte för en treåring då

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Pikmin 3 för 299kr. Köööööp ett jävligt bra spel. Speciellt för barn. Min 3åring älskar spelet.

https://www.webhallen.com/se/product/323019-Pikmin-3-Deluxe

Skrivet av doomas:

Jag såg också Hyrule Warriors för 309 kr: https://www.webhallen.com/se/product/324469-Hyrule-Warriors-A...
Kanske inte för en treåring då

Mycket bra att ni tipsar, tack!!

Permalänk
Medlem

Chattade nyss med Netonnet angående min order på Pokemon legends arceus. Den håller precis på att packas, så jag håller tummarna att det hinner fram till instaboxen under morgondagen

Permalänk

Är det någon som vet vart jag kan hitta en laddare till dockan för en billig peng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Är det någon som vet vart jag kan hitta en laddare till dockan för en billig peng?

Den officiella laddaren finns för 329 kr hos Komplett, det verkar vara den billigaste återförsäljaren just nu. Jag vet inte om det finns billigare tredjepartsadaptrar, men för den summan och ändamålet skulle jag rekommendera den officiella laddaren så att du faktiskt vet vad du får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Chattade nyss med Netonnet angående min order på Pokemon legends arceus. Den håller precis på att packas, så jag håller tummarna att det hinner fram till instaboxen under morgondagen

Hur ser det ut för dig? Trodde jag skulle få mitt exemplar idag tills jag insåg att "imorgon" är på lördsg Kollade telefonen efter midnatt inatt. Instabox har spelet nu iaf, så hoppas de är snabba på utkörning!

Edit: Bytte till annan Instabox där spelet ligger och väntar på mig nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Hur ser det ut för dig? Trodde jag skulle få mitt exemplar idag tills jag insåg att "imorgon" är på lördsg Kollade telefonen efter midnatt inatt. Instabox har spelet nu iaf, så hoppas de är snabba på utkörning!

För mig står det leverans till skåpet i eftermiddag, hos instabox

Permalänk
Medlem

Velade länge om jag skulle köpa en Switch eller inte. Tillslut för några månader sedan köpte jag en och vilket succéköp det var!

Jag och sambon spelar Mario 3D World tillsammans och har klarat alla världar! Nu samlar vi stämplar och stjärnor. Mario Cart 8 är också ett spel som går varmt här!

Någon som har ett tips på ett annat bra spel där man kan spela två personer? Fick med Super Mario Odyssey när vi köpte Switchet och det var inget någon av oss gillade. Har sneglat lite på Luigi Mansion 3, men är osäker på hur kul det är att spela två personer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Velade länge om jag skulle köpa en Switch eller inte. Tillslut för några månader sedan köpte jag en och vilket succéköp det var!

Jag och sambon spelar Mario 3D World tillsammans och har klarat alla världar! Nu samlar vi stämplar och stjärnor. Mario Cart 8 är också ett spel som går varmt här!

Någon som har ett tips på ett annat bra spel där man kan spela två personer? Fick med Super Mario Odyssey när vi köpte Switchet och det var inget någon av oss gillade. Har sneglat lite på Luigi Mansion 3, men är osäker på hur kul det är att spela två personer?

Gillar ni mer klassiska Mario är ju New Super Mario Bros. U - Deluxe Edition givet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jiv:

Gillar ni mer klassiska Mario är ju New Super Mario Bros. U - Deluxe Edition givet!

Bra förslag! Ska kolla lite på youtube. Hur är det att spela två personer? Det det som Mario 3D World där man styr varsin karaktär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Någon som har ett tips på ett annat bra spel där man kan spela två personer?

Rayman Legends är skoj med två spelare!

Resident Evil: Revelations 2 är också riktigt bra i multiplayer. Min sambo gillar det mest!

Båda brukar spelen brukar reas ut på eShop då och då. Ett tips är att kolla priserna på http://www.dekudeals.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Velade länge om jag skulle köpa en Switch eller inte. Tillslut för några månader sedan köpte jag en och vilket succéköp det var!

Jag och sambon spelar Mario 3D World tillsammans och har klarat alla världar! Nu samlar vi stämplar och stjärnor. Mario Cart 8 är också ett spel som går varmt här!

Någon som har ett tips på ett annat bra spel där man kan spela två personer? Fick med Super Mario Odyssey när vi köpte Switchet och det var inget någon av oss gillade. Har sneglat lite på Luigi Mansion 3, men är osäker på hur kul det är att spela två personer?

Jag och sambon körde Pikmin 3 som galningar. Vilket som ovan är på rea just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Bra förslag! Ska kolla lite på youtube. Hur är det att spela två personer? Det det som Mario 3D World där man styr varsin karaktär?

Man spelar en varsin karaktär hela tiden. Det kan dock vara en aning mer kaos än 3D World eftersom alla ska trängas i 2D och risken för krock blir större. Men funkar säkert okej på bara 2 spelare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrTowle:

Bra förslag! Ska kolla lite på youtube. Hur är det att spela två personer? Det det som Mario 3D World där man styr varsin karaktär?

Det är det spel som har gått varmast hemma hos oss också. Man kan spela fyra pers samtidigt om man vill, och det finns en karaktär som gör det lite lättare, den kvinnliga toaden, och en som är ännu lättare för småbarn eller så, som inte kan du av fiender eller eld eller så. Dessutom får man med expansionen Super Luigi som i mina ögon är snäppet bättre än grundspelet. Det består av samma kartor men alla banor är annorlunda, och karaktärerna rör sig lite annorlunda än tidigare, hoppar högre och hänger kvar lite mer i luften, och har lite mer slide på marken. Man har också bara hundra sekunder på sig på varje bana så det blir lite mer stress, men om man väljer den kvinnliga karaktären får man 200 sekunder, och banorna är ju anpassade efter detta så man kan springa igenom på ett annat sätt än i det vanliga spelet.

Annars rekommenderas Donkey Kong. Det är ju lite liknande, klassisk 2D-plattformare som är en fortsättning på spel till SNES från början. Inte riktigt lika bra känsla i kontrollen och så som Mario men ändå väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Velade länge om jag skulle köpa en Switch eller inte. Tillslut för några månader sedan köpte jag en och vilket succéköp det var!

Jag och sambon spelar Mario 3D World tillsammans och har klarat alla världar! Nu samlar vi stämplar och stjärnor. Mario Cart 8 är också ett spel som går varmt här!

Någon som har ett tips på ett annat bra spel där man kan spela två personer? Fick med Super Mario Odyssey när vi köpte Switchet och det var inget någon av oss gillade. Har sneglat lite på Luigi Mansion 3, men är osäker på hur kul det är att spela två personer?

Luigis Mansion är som gjort för att spela två. Spelade det med grabben när det kom och det var otroligt bra. Välgjort spel.
Jag kan dock inte förstå hur du inte gillade Super Mario Odyssey. Jag tror inte ni gav det en riktig chans. Det är det bästa mariospelet som gjorts. Försök inte spela det två utan man kan turas om och den som inte spelar kan hjälpa till med att lista ut hur man tar månarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christiaan:

Är det någon som vet vart jag kan hitta en laddare till dockan för en billig peng?

Finns som fyndvara på inet för 249 SEK

https://www.inet.se/produkt/x170376/nintendo-switch-ac-adapte...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk

Vad för spel likt Lolo finns det till switchen?

Permalänk
Medlem

Tjena!

Precis köpt på mig en beggad switch och den verkar lida av det berömda drifting joycon-problemet, sett att många försökt lösa det med tryckluft/isopropanol, är det någon som här som fått lyckat resultat med det eller är det enklare att försöka reklamera kontrollern eller byta spaken med dom reservdelarna som finns på t ex Amazon?

Sen en dum fråga, skulle t-röd funka om man inte har isopropanol till hands eller är det för uttorkande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Tjena!

Precis köpt på mig en beggad switch och den verkar lida av det berömda drifting joycon-problemet, sett att många försökt lösa det med tryckluft/isopropanol, är det någon som här som fått lyckat resultat med det eller är det enklare att försöka reklamera kontrollern eller byta spaken med dom reservdelarna som finns på t ex Amazon?

Sen en dum fråga, skulle t-röd funka om man inte har isopropanol till hands eller är det för uttorkande?

https://youtu.be/Vid8lIXmZwE

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad för spel likt Lolo finns det till switchen?

solomons key och fire n ice, om de finns. Är ju gamla NES-spel de också så kanske finns i Nintendo Online

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

solomons key och fire n ice, om de finns. Är ju gamla NES-spel de också så kanske finns i Nintendo Online

Ja, båda finns med på NSO, och även Lolo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Tjena!

Precis köpt på mig en beggad switch och den verkar lida av det berömda drifting joycon-problemet, sett att många försökt lösa det med tryckluft/isopropanol, är det någon som här som fått lyckat resultat med det eller är det enklare att försöka reklamera kontrollern eller byta spaken med dom reservdelarna som finns på t ex Amazon?

Sen en dum fråga, skulle t-röd funka om man inte har isopropanol till hands eller är det för uttorkande?

Jag har kört med elektronikrengöring från Biltema. Det funkar men driften återkommer efter ett tag igen. Det tar typ 30s att göra, så jag gör det när driften kommer tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

solomons key och fire n ice, om de finns. Är ju gamla NES-spel de också så kanske finns i Nintendo Online

Skrivet av perost:

Ja, båda finns med på NSO, och även Lolo.

Jo, tack, det känner jag till.

Men jag tänkte mig något nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Tjena!

Precis köpt på mig en beggad switch och den verkar lida av det berömda drifting joycon-problemet, sett att många försökt lösa det med tryckluft/isopropanol, är det någon som här som fått lyckat resultat med det eller är det enklare att försöka reklamera kontrollern eller byta spaken med dom reservdelarna som finns på t ex Amazon?

Sen en dum fråga, skulle t-röd funka om man inte har isopropanol till hands eller är det för uttorkande?

Det har inte fungerat för mig, tyvärr. Om det är smuts eller dyligt så hjälper det, men ibland beror driften på slitage.
Vissa har skickat in sina gamla kontroller till Bergsala och de har lagat dem, även utan kvitto/garanti. Snabbaste sättet är nog att byta spaken själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Tjena!

Precis köpt på mig en beggad switch och den verkar lida av det berömda drifting joycon-problemet, sett att många försökt lösa det med tryckluft/isopropanol, är det någon som här som fått lyckat resultat med det eller är det enklare att försöka reklamera kontrollern eller byta spaken med dom reservdelarna som finns på t ex Amazon?

Sen en dum fråga, skulle t-röd funka om man inte har isopropanol till hands eller är det för uttorkande?

Skrivet av Casimir2323:

Det har inte fungerat för mig, tyvärr. Om det är smuts eller dyligt så hjälper det, men ibland beror driften på slitage.
Vissa har skickat in sina gamla kontroller till Bergsala och de har lagat dem, även utan kvitto/garanti. Snabbaste sättet är nog att byta spaken själv.

350 kr tog Bergsala för att fixa mina två joy-cons i mars 2020, de bytte styrspakar, fixade BT-antennen och låsmekanismen som håller fast kontrollerna på Switchen om jag minns rätt. Inga problem än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Sen en dum fråga, skulle t-röd funka om man inte har isopropanol till hands eller är det för uttorkande?

Jag har kört med t-röd, tops och blåsbälg (Giottos Rocket) på mina joycons här. Brukar hålla sig fint i ett par veckor så.