Permalänk

Tid för ny skärm, men vilken?

Hej på er!

Efter tio års tid så är det nog faktiskt dags för mig att införskaffa en ny skärm... Den jag har nu verkar inte må allt för bra längre då det med jämna mellanrum dyker upp att upplösningen inte är optimal och jag behöver stänga av den och slå på den igen för att det skall fungera.

Nuvarande skärm är en Samsung Syncmaster SA950 som köptes när den lanserades och 3D var häftigt ungefär, vilket jag använde hela tre gånger...

Vad skulle ni rekommendera som inte kostar skjortan? Enda kravet jag har är minst 27" och minst 120Hz då jag vant mig vid det.
Bryr mig inte direkt om FPS då jag inte spelar allt för mycket, blir kanske ett par timmar i veckan bara och just nu så är det Nioh 2 som spelas.

Välvd skärm är alltid trevligt, men inget som prioriteras då det sticker iväg i pris mer än vad jag är villig att lägga på en skärm för vad jag använder den hemma till. (Har två stycken curved HP 34" på kontoret att jobba på)

Har ingen monster setup heller till gamingdator direkt utan har ett RTX 3060 12GB GAMING X tillsammans med Ryzen 5 3600.

Permalänk
Medlem

Samsung G5

Jag har inga personliga recensioner om denna skärm men har hört att den är bra: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro