Permalänk
Medlem

Okej dåååååå.
Får väl testa spelet då!!!

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Okej dåååååå.
Får väl testa spelet då!!!

Om du har aldrig har spelat PoE förr så bli inte allt för nedslagen om allt inte går ivägen. Denna patch har de dessutom gjort storyn svårare. På gott och ont.

Men kortfattat så är act 1-10 mer eller mindre en lång tutorial för spelet, så att du ska lära dig lite basics, sedan kommer maps det är där spelet är / endgame.

Många tenderar att sluta efter act 10 då de tror att de är klara med spelet. Men de har ju just då bara börjat. Vilket skrämmer en del, andra älskar det. Men ha det i åtanke.

Permalänk
Medlem

22a är det dags igen!

Denna gång med en liga som verkar riktigt bra samt vi har fått väldigt stor rework utav passive trädet samt massa andra ändringar.

Samt release vod ifall någon är intresserad.
Värd att titta på.

Samt patch notes som är rätt massiv:

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3186390

Permalänk
Medlem

Skit jag vil verkligen dyka ner i PoE igen men RSI i mitt pekfinger är så jävla segt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Skit jag vil verkligen dyka ner i PoE igen men RSI i mitt pekfinger är så jävla segt

De har även fixat det, delvis. Currency droppas i stacks nu mer så färre klick. Och currency från t.ex expedition autolootas nu.
Men mjo, det är ett väldigt klick intensivt spel.

Permalänk
Medlem

Scourge idag om 2 timmar så taggad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

De har även fixat det, delvis. Currency droppas i stacks nu mer så färre klick. Och currency från t.ex expedition autolootas nu.
Men mjo, det är ett väldigt klick intensivt spel.

Har fortfarande PTSD från speglade uberjuicade maps som tog 30 minuter att loota.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Va siktar ni på att köra för league starter?

Inte lirat sedan aurastacking ligan så är lite efter, tänker jag sätta mig o farma en oni-goroshi direkt och kanske köra slayer eller scion cyclone, känns tryggt^^

Permalänk
Medlem

Såg lite snack från utvecklarnas håll att maps var lite för snårigt innan sommaren. Har det hänt något på den fronten sedan dess?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Såg lite snack från utvecklarnas håll att maps var lite för snårigt innan sommaren. Har det hänt något på den fronten sedan dess?

Ja det har hänt en hel rework på Atlas, själv kommer jag aldrig röra det dock (når sällan endgame)

Kommer spela Detonate Dead league starter! (som Zizaran tipsa om)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Va siktar ni på att köra för league starter?

Inte lirat sedan aurastacking ligan så är lite efter, tänker jag sätta mig o farma en oni-goroshi direkt och kanske köra slayer eller scion cyclone, känns tryggt^^

Aurabot som alltid

Skrivet av CymbalCrasher:

Såg lite snack från utvecklarnas håll att maps var lite för snårigt innan sommaren. Har det hänt något på den fronten sedan dess?

Hur tänkte du?

Man har tagit bort närmare 50 maps och gjort om till fyra zoner istället för sex. Det blir då enklare att låsa upp alla men det kommer mest troligt bli svårare att bara köra en map pga hur det ändrar favorite system och map drops (men det här går typ över 99% av spelarna).

Nästa liga tänker de göra om endgame helt (maps är ju såklart kvar men vilka bossar osv kan ändras).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Aurabot som alltid

Hur tänkte du?

Man har tagit bort närmare 50 maps och gjort om till fyra zoner istället för sex. Det blir då enklare att låsa upp alla men det kommer mest troligt bli svårare att bara köra en map pga hur det ändrar favorite system och map drops (men det här går typ över 99% av spelarna).

Nästa liga tänker de göra om endgame helt (maps är ju såklart kvar men vilka bossar osv kan ändras).

Jag har försökt förstå systemet med guider några gånger, men inte lyckats. Jag har haft ett gäng maps jag aldrig har lyckats hitta t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Jag har försökt förstå systemet med guider några gånger, men inte lyckats. Jag har haft ett gäng maps jag aldrig har lyckats hitta t.ex.

Det är tänkt att du ska köpa maps från zana (varje gång du gör ett zana mission får du nya maps i shoppen), använda horizon orbs, köpa maps av spelare.

Men systemet försöker droppa maps du saknar, speciellt om du kör maps som är kopplade till den du saknar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Inget större fel på nya ligan men jösses vad jag längtar efter PoE2. Man har vid det här laget tröttnat på de tio akterna och det är nu lite för många system/funktioner igång med alla "arv" från tidigare ligor.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Har fortfarande PTSD från speglade uberjuicade maps som tog 30 minuter att loota.

Mjo på så vis så är PoE exakt samma. Men lite bättre iom currency drops stackar nu mer.

Skrivet av PeoplesMC:

Va siktar ni på att köra för league starter?

Inte lirat sedan aurastacking ligan så är lite efter, tänker jag sätta mig o farma en oni-goroshi direkt och kanske köra slayer eller scion cyclone, känns tryggt^^

Blev champ TR för min del, då jag ville spela något som är tank denna ligan, valde nog rätt tror jag, folk gnäller hit och dit att de dör med 100 scourge, själv når jag närmare 200 då börjar det kännas lite granna.

Däremot så är currency drops helt knas denna ligan.

Tog denna bild nyss för att visa en polare, hade runt 20 chaos innan jag drog igenom några heist low lvl contracts.(för att få chaos/heist lvl.) Fick ihop chaosen ovan. Resterande är från maps. Knappt några scourings, regals, osv. Däremot syns ju tydligt vad currency stacking gör, nu plockar man gärna wisdom/portals etc. Så finns mycket små krams över. Men jag har närmast 0 sextants, chisels.

Kör ju då SSF. Men det går bra hittills. Men man är bra sugen att rolla en seismic trap då man hittat cold iron points. Eller att göra en posion conc occultist för att speedrunna maps. Lär ev göra det när jag väl tagit maven, är en liten bit kvar ännu.

Permalänk
Medlem

Boom!

Mage skellies verkar förhoppningsvis inte bli nerfade. Yay! Pepp!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

ny league nu, synd man jobbar helg

Permalänk
Medlem

Nu har Affliction varit igång strax över veckan och hur har det gått för er i Wreaclast?
Boneshatter Slayer

Försöker själv dra in lite currency då uppgraderingar börjar bli dyrt.. Fokuserar Abyss & Expedition.

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Nu har Affliction varit igång strax över veckan och hur har det gått för er i Wreaclast?
Boneshatter Slayer
https://i.ibb.co/HG2R3Tg/Pobbin.png
Försöker själv dra in lite currency då uppgraderingar börjar bli dyrt.. Fokuserar Abyss & Expedition.

själv kör jag en freezing pulse totem inquisitor, blev att jag slöade igenom storyn på 9h och ska precis börja med maps när jag får lite tid över. Hittills så har den känts ganska svag singletarget men det är inte ovanligt för en build på 30c

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Nu har Affliction varit igång strax över veckan och hur har det gått för er i Wreaclast?
Boneshatter Slayer
https://i.ibb.co/HG2R3Tg/Pobbin.png
Försöker själv dra in lite currency då uppgraderingar börjar bli dyrt.. Fokuserar Abyss & Expedition.

Expedition är annars en guldgruva för currency. Lyckas du crafta bra med Rog, så kan du snabbt få in currency via trade.
Har inte hunnit spela så mycket mer än förra helgen, men denna ligan är riktig grym.
Kör en SRS Guardian, men kommer ändra lite och köra på lite annan typ av minions.

*Edit* Missade att du körde Expidition, läste Heist av någon anledning. Sorry

Permalänk
Medlem

Kör en PSRS Necromancer denna gång. Första gången jag kör me minions. Riktigt kul Gillar även nya leuage mechanic. Kommer nog köra mycket denna liga, även om jag använde upp all framtida tur förra ligan då jag hittade en mageblood på en vanlig röd karta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

själv kör jag en freezing pulse totem inquisitor, blev att jag slöade igenom storyn på 9h och ska precis börja med maps när jag får lite tid över. Hittills så har den känts ganska svag singletarget men det är inte ovanligt för en build på 30c

Kul med lite totems, blir nog bra det där!
Säker att du kör inquisitor och inte Hierophant?

Skrivet av Trackmaster:

Expedition är annars en guldgruva för currency. Lyckas du crafta bra med Rog, så kan du snabbt få in currency via trade.
Har inte hunnit spela så mycket mer än förra helgen, men denna ligan är riktig grym.
Kör en SRS Guardian, men kommer ändra lite och köra på lite annan typ av minions.
*Edit* Missade att du körde Expidition, läste Heist av någon anledning. Sorry

Jadå, Loot-explosion deluxe med Expedition, sedan har jag inget tålamod när man går full melee bonezone så jag kör med atlas passive: 1 big bomb.. hah..

Skrivet av Extol:

Kör en PSRS Necromancer denna gång. Första gången jag kör me minions. Riktigt kul Gillar även nya leuage mechanic. Kommer nog köra mycket denna liga, även om jag använde upp all framtida tur förra ligan då jag hittade en mageblood på en vanlig röd karta

SRS verkar vara äckligt stark att starta denna liga med, tog 1a platsen från RF som fick knäna inslagna av GGG.
Har lirat sedan beta (2011-2012) och har aldrig sett en HH drop samt Mageblood, så toppen av önskelistan så hoppas jag att tomten är generös..

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

@Trojancreeper kör mycket lila wisps så kanske du kommer få en Känns som största chansen att få T0 items är denna liga. PSRS är riktigt starka och roliga att köra med + alla nya specters. Behöver bara fixa mitt gear (0 chaos res och 0 spellsupression) så kommer det kännas mycket bättre. PSRS gör redan galen skada

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

@Trojancreeper kör mycket lila wisps så kanske du kommer få en Känns som största chansen att få T0 items är denna liga. PSRS är riktigt starka och roliga att köra med + alla nya specters. Behöver bara fixa mitt gear (0 chaos res och 0 spellsupression) så kommer det kännas mycket bättre. PSRS gör redan galen skada

Jag funderar på att skippa SRS och gå mer på Golem, zombie och specters för att slippa trycka på knappar
https://youtu.be/u0dboahC560?si=p4d498w1mevcBaD2 detta tänker jag mer på. Kräver dock investering i builden, för corpses för specters är inte billiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

@Trojancreeper kör mycket lila wisps så kanske du kommer få en Känns som största chansen att få T0 items är denna liga. PSRS är riktigt starka och roliga att köra med + alla nya specters. Behöver bara fixa mitt gear (0 chaos res och 0 spellsupression) så kommer det kännas mycket bättre. PSRS gör redan galen skada

Jaså, där ser man!
Har försökt att få runt 2k per "färg", brukar oftast prioritera Blå->Gul-Lila, kanske skall läsa en guide hur denna liga fungerar.
Fortfarande fastnat på: Defeat King of the Mist, in the stronghold... Har nog sprungit 50+ T16 i helgen utan framgång hah..

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Haft lite ovilja att köra de flesta builds jag prövat denna League. Var några failade innan jag gick in på en jag kört många gånger. Explosive Trap Trickster. Har skaffat lite currency och mosar på med min Mana RF Hiero nu. Ska bli kul att köra den i Endgame. Min trapper är numera min bosser då man blåser bort valfri boss på några sekunder.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Kul med lite totems, blir nog bra det där!
Säker att du kör inquisitor och inte Hierophant?

haha aa fan menade hierophant hade uppe PoB med en framtida build jag planerar, så jag blandade ihop dom

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trojancreeper:

Jaså, där ser man!
Har försökt att få runt 2k per "färg", brukar oftast prioritera Blå->Gul-Lila, kanske skall läsa en guide hur denna liga fungerar.
Fortfarande fastnat på: Defeat King of the Mist, in the stronghold... Har nog sprungit 50+ T16 i helgen utan framgång hah..

När Empyrean körde sin vanliga 6man uber farm första veckan fick de 11 000 div. Rekord många T0 items och Empyrean sa att GGG borde nog nerfa lila wisps lite

Permalänk
Medlem

Galna mängder loot denna league. Med en halvseg SRS-snubbe på SSF så har jag lootat 22 divs och väldigt många T1 uniques.

Visa signatur

MLG Lurker