LG OLED 2021 (A1/B1/C1/G1/Z1/), samlingstråd

Permalänk
Medlem

Ska köpa en 65 G1 inom 2-3 v (nytt rum klart då).

Elgigantens rea slutar på söndag nu, men har mellandagsrean/januarirean historiskt legat kvar över februari?

Synd om tvn går tillbaka i pris, men har heller inte velat köpa för att stå i kartong hemma. Också hoppats på ytterligare sänkningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Ska köpa en 65 G1 inom 2-3 v (nytt rum klart då).

Elgigantens rea slutar på söndag nu, men har mellandagsrean/januarirean historiskt legat kvar över februari?

Synd om tvn går tillbaka i pris, men har heller inte velat köpa för att stå i kartong hemma. Också hoppats på ytterligare sänkningar

Kan ju köpa och vänta någon vecka innan du hämtar till exempel

Permalänk
Medlem

Svårt att sia om men att den kommer gå ner något i pris under våren, sannolikt.

2020-modellen, dvs 65 GX pristrend kan du kolla på länk om det kan vara någon indikation att gå efter:
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?pu=5303507

Kommer sannolikt att se mindre sänkningar under vårvintern men att nästa stor prisdrop kommer ske först i slutet av maj och början av juni om förra året är något att gå efter.

Permalänk

Skitnöjd med min B1 "65. Gränssnittet var helt ok så har tagit bort min AT HD. Har testat att titta dag som natt och har inga bekymmer alls, jättefin skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kan ju köpa och vänta någon vecka innan du hämtar till exempel

Köpte på NON och har kundklubb. 90 dagar öppet köp eller prisgaranti mot sig själva. Så 3 månader om priser dippar.

Permalänk
Medlem

Efter att han möblerat om i lägenheten har jag insett att 65" är något för stort. Kommer därför satsa på en 55" istället. Apparaterna i denna storlek är ju lite trevligare prissatta vilket inte skadar. Nu kommer jag ner i de siffror jag från början tänkte mig (max 10K). Kommer aldrig spela mer än något enklare spel via surflpattan castat till tvn (Samsung S7). Så känns lite onödigt att gå upp till en B1. Dock finns denna hos Mediamarkt för 9980 + 1490 kalibrerad och klar. A1 går från 8990 på netonnet utan kalibrering. Vad tycker ni som har dessa? Kräver de en kalibrering eller klarar de sig bra utan? Förstår att det kan skilja från enhet till enhet. Men tror ni det är värt de extra 2500? Kommer aldrig utnyttja 120hz eller något av det B1 erbjuder över A1.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Perreblerra du kan ju även kolla om ditt lokala Ica Maxi har 55" A1 för ca 7800kr. Har de så man kan handla online kan även koden NYKUND fungera för extra 10% om du betalar online och hämtar i butik.

Permalänk
Medlem

Några Maxi i skåne eller i närheten av det som har A1 på Ica Maxi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

@Perreblerra du kan ju även kolla om ditt lokala Ica Maxi har 55" A1 för ca 7800kr. Har de så man kan handla online kan även koden NYKUND fungera för extra 10% om du betalar online och hämtar i butik.

Kan dessvärre inte hitta någon. Fast de kanske inte listar det på nätet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg nu att den Elgiganten jag bor närmast (säger inte vilken ) har en A1 55" för ca 7000 i deras outlet. Bra skick – Mindre spår av användning. Vågar man chansa? Kanske är döda pixlar vilket ju vore galet tråkigt. Visst den risken finns ju även med en ny tv. Men någon anledning måste ju finnas att den har lämnats tillbaka.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Såg nu att den Elgiganten jag bor närmast (säger inte vilken ) har en A1 55" för ca 7000 i deras outlet. Bra skick – Mindre spår av användning. Vågar man chansa? Kanske är döda pixlar vilket ju vore galet tråkigt. Visst den risken finns ju även med en ny tv. Men någon anledning måste ju finnas att den har lämnats tillbaka.

Kan ju vara någon som bara inte var nöjd med modellen rent allmänt. Och det ingår väl garanti och liknande på outlet produkter också?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Kan ju vara någon som bara inte var nöjd med modellen rent allmänt. Och det ingår väl garanti och liknande på outlet produkter också?

Jo det ska vara samma som med nya. Hmm. Kanske ska slå till. Dock måste jag köpa en nya tv-bänk så den skulle få stå i hallen och skämmas en stund B1 och C1 har bättre fot. Denna har ju två och nuvarande är inte tillräckligt bred.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Jo det ska vara samma som med nya. Hmm. Kanske ska slå till. Dock måste jag köpa en nya tv-bänk så den skulle få stå i hallen och skämmas en stund B1 och C1 har bättre fot. Denna har ju två och nuvarande är inte tillräckligt bred.

Om du inte vill köpa ny tv-bänk kan jag rekommendera denna från Netonnet. Köpte en sån till min mor när hon fick ta över min gamla tv som varit väggmonterad och jag tappat bort orginalfoten. Mycket bra och lätt att justera.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Om du inte vill köpa ny tv-bänk kan jag rekommendera denna från Netonnet. Köpte en sån till min mor när hon fick ta över min gamla tv som varit väggmonterad och jag tappat bort orginalfoten. Mycket bra och lätt att justera.

Har en sån till nuvarande tv men misstänker den kan bli om möjligt ännu svårare att sälja om den inte har ett stativ. Och ska ändå köpa en tv-bänk (vissa tycker det måste vara en sådan ). Så det får väl bli den spark i arslet jag behöver

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte denna på Webhallen under den nuvarande kampanjen
https://www.webhallen.com/se/product/334826-LG-2021-55-OLED55...

Köpte den och en Beam Gen 2 till kopplad i eARC, i min lilla etta. Funderar på att skaffa en Sonos Sub till också men fy helvete vad för dyra dom är egentligen, tror ni en 'mini sub' som matchar Beamen i pris m.m?
Bra köp? Har Series X och PS5 samt Apple TV 4k inkopplad också.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem

Hej
Är sjukt nöjd med min 65” A1 för info. Fantastisk bild och nej det är inte så att man inte ser något för att det är ljust i rummet på dagen. Kraftig överdrift det där. Min är vägghängd så foten är skit samma, men visst annars är foten till A1 rätt trist. 120 hz tror jag som sagt inte spelar någon roll för min del. Det enda möjliga negativa är i så fall attt där endast är 3 hdmi portar varav en går till sonosen, så har man en massa saker som skall kopplas in fungerar det inte

Permalänk
Medlem

Det blev till slut ett köp hos Elgiganten. Visade sig vara ett demo-ex. Men det ser fin ut. Var bara fjärrkontrollen som var lite repig. Men det kan jag leva med. 2500 i rabatt så inte helt fel (hade kostat 9490 tidigare). Är ju även enkelt att köpa en ny om jag skulle störa mig för mycket på det Nu återstår att städa lite och leta upp någon gammal rulle jag inte sett på länge

Ber om ursäkt för att stök i bilden. Är i röjartagen så massa jox som ska slängas. Men tvn fick prioriteras denna gång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och så pajade gamla TV:n idag... Har spanat på utbudet och LG C1 verkar vara det som jag kommer att satsa på. Ser dock att Oled65c1 ligger stadigt på 24990kr hos alla. Ser att priserna i Finland, Tyskland och Frankrike ligger kring 1700-1800€ för samma TV. Är det någon som beställt TV från utlandet? Blir ju förstås krångligt med reklamationer etc men prisskillnaden är enorm och är nog beredd på att ta den risken. Är apparaterna specade utifrån land gällande mjukvara etc? Tänker om det blir problem med appar etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hegga82:

Och så pajade gamla TV:n idag... Har spanat på utbudet och LG C1 verkar vara det som jag kommer att satsa på. Ser dock att Oled65c1 ligger stadigt på 24990kr hos alla. Ser att priserna i Finland, Tyskland och Frankrike ligger kring 1700-1800€ för samma TV. Är det någon som beställt TV från utlandet? Blir ju förstås krångligt med reklamationer etc men prisskillnaden är enorm och är nog beredd på att ta den risken. Är apparaterna specade utifrån land gällande mjukvara etc? Tänker om det blir problem med appar etc.

Dumt, priserna är just nu lite högre vs Black Friday och mellandagsrean men lär krypa neråt under våren. Klen tröst för dig dock som behöver en TV idag.

Är du medlem på Webhallen? De har "OK" medlemspriser iaf vs övriga.
65C1 för 19 990:-
https://www.webhallen.com/se/campaign/8957-Medlemskampanj-TV

Kör du ett Gifted Presentkort på det (5%) så kan du hyvla av ytterligare 1000kr!
https://partner.getgifted.com/se/

Edit: Komplett kör tydligen med specifika rabattkoder på LG OLED. Till exempel kostar 65C1 med rabattkod
17 900:-. Rabattkoden står längst uppe i blått.

Komplett LG OLED65C1

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hegga82:

Om du kollar prishistoriken på Prisjakt ser du att 65C1 har kostat 17990 i långa perioder, och varit nere på 16990 ibland. Jag köpte själv för 17990 (från Webhallen) under BF, och då låg den där hos alla de stora. Jag skulle tro att den går ner dit igen efter OS. Kan du vänta med att köpa så hade det nog varit lättast. Kan ju vara surt att göra, naturligtvis.

Har aldrig reklamerat något så dyrt som en TV till utlandet, men det är väl jobbigt att reklamera något så otympligt som en TV i vilket fall som helst.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

55" A1 finns fortfarande för 7890:- på Ica såg jag när jag var och handlade i morse, om någon är ute efter en sån.

Permalänk
Medlem

Priserna i Sverige har höjts till priser innan reorna började. Precis som du märkt är ordinarie pris utomlands inom EU vad vårt reapris var. Mitt råd hade varit att sitta lugnt och vänta in prissänkningarna som kommer komma. De nya apparaterna är på ingång och de behöver bli av med nuvarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hegga82:

Skrivet av edson:

Dumt, priserna är just nu lite högre vs Black Friday och mellandagsrean men lär krypa neråt under våren. Klen tröst för dig dock som behöver en TV idag.

Kör du ett Gifted Presentkort på det (5%) så kan du hyvla av ytterligare 1000kr!

Lycka till!

Finns även på Komplett för 17900:- om man använder koden som finns där. https://www.komplett.se/product/1185785/tv-ljud-bild/tv-video...

Skrivet av ComeradJenko:

Priserna i Sverige har höjts till priser innan reorna började. Precis som du märkt är ordinarie pris utomlands inom EU vad vårt reapris var. Mitt råd hade varit att sitta lugnt och vänta in prissänkningarna som kommer komma. De nya apparaterna är på ingång och de behöver bli av med nuvarande.

Tittar själv på C1 men snarare 48 tum. Vet inte om man ska satsa på den nu eller vänta. Hur mycket tror du/ni den kan tänkas gå ner i ytterligare i pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobDe:

Finns även på Komplett för 17900:- om man använder koden som finns där. https://www.komplett.se/product/1185785/tv-ljud-bild/tv-video...

Tittar själv på C1 men snarare 48 tum. Vet inte om man ska satsa på den nu eller vänta. Hur mycket tror du/ni den kan tänkas gå ner i ytterligare i pris?

Missade rabattkoden på Komplett, tack!

Om du menar att C1 48" ska gå ner mer än de 9990:- som den kostar nu på Komplett / Webhallen så kommer den nog inte tappa så mycket mer i vår, gissar på max -1000kr så lika bra att slå till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Missade rabattkoden på Komplett, tack!

Om du menar att C1 48" ska gå ner mer än de 9990:- som den kostar nu på Komplett / Webhallen så kommer den nog inte tappa så mycket mer i vår, gissar på max -1000kr så lika bra att slå till.

Inga problem, kul om det var till hjälp!

Men ja, så ligger det säkert till. Har äntligen lyckats få tag på PS5 och sitter på en gammal och liten 32 tums tv. Dags för något bättre, hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Edit: Komplett kör tydligen med specifika rabattkoder på LG OLED. Till exempel kostar 65C1 med rabattkod
17 900:-. Rabattkoden står längst uppe i blått.

Komplett LG OLED65C1

Lycka till!

Tack så mycket för tipset! Då blir det nog att slå till via Komplett. Mycket TV för pengarna.

Permalänk

Hej på er, har äntligen skruvat upp G1 men jag håller på att bli galen, finns inte Tv4 play som app? Eller gör jag något fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MEGAPIXEL:

Hej på er, har äntligen skruvat upp G1 men jag håller på att bli galen, finns inte Tv4 play som app? Eller gör jag något fel?

Nej, den valde TV4 att plocka bort från WebOS för ett par år sedan.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3.8GHz,CL16 / 5080 FE @3.1GHz,36Gbps VRAM,975mV

Permalänk
Medlem
Skrivet av MEGAPIXEL:

Grattis! Gjorde du som jag? Slängde guide pappret, värdelöst ju.

TV4 appen försvann för några år sedan.

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Grattis! Gjorde du som jag? Slängde guide pappret, värdelöst ju.

TV4 appen försvann för några år sedan.

Tack, ja pappret var ingen höjdare, stjälpte mer än hjälpte 😁

Jaha, jag som trodde utvecklingen hade gått längre fram än när jag köpte min "smarta" pioneer plasma, så ska man ha riktigt smart TV behöver man fortfarande en extern box då. Såg att man kan styra nvidia shield med LG fjärren någon som testat?

Vill helst slippa köpa en multifjärr till.

Och det är ingen snack att TV4 ska komma tillbaka till LG heller, står ju inget när man söker.