Louqe bjuder på smygtitt av Ghost S2

Permalänk
Melding Plague

Louqe bjuder på smygtitt av Ghost S2

Svenska chassimakarna Louqe bjuder på mystisk smygtitt av vad som ser ut att bli ännu en låda i kompakta Ghost-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som stolt ägare av ett MK3 White så känns det bra att Ghost S2 snarare verkar rikta sig mot den lite större SFF-gruppen som vill ha plats för exempelvis 3-slot GPU.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Känns knepigt med jätte små chassin som Ghost i dagens värld. Nästan alla GPUer är nästan 3 slots och ångar ut 300 W, CPUer ångar ut 200 W och klarar sig inte med små low profile kylare. Har en Ghost S1 men inte använt den på länge för, ja, det går helt enkelt inte med komponenterna jag har just nu.
Nå, jag är ändå nyfiken. Hoppas det blir en större succé än RAW chassit (känns som att det var en flopp? Jag har då inte sett många byggen med den)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Det finns lite mer bilder på det i LOUQE's dicord. Det som är uttalat om prototypen från dem är stöd för 3,5slots gpu och Noctua D15.
2st 280mm radiatorer om man vill köra vattenkylning, varav en 60mm tjock.

Chassit i sig är större än S1, ungefär lika stor som förpackningen som S1 kom i. Så mindre än ett NR200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Känns knepigt med jätte små chassin som Ghost i dagens värld. Nästan alla GPUer är nästan 3 slots och ångar ut 300 W, CPUer ångar ut 200 W och klarar sig inte med små low profile kylare. Har en Ghost S1 men inte använt den på länge för, ja, det går helt enkelt inte med komponenterna jag har just nu.
Nå, jag är ändå nyfiken. Hoppas det blir en större succé än RAW chassit (känns som att det var en flopp? Jag har då inte sett många byggen med den)

På GPU-sidan är det lite skralt, men processorkylningen räcker ju nog till. En i7 eller Ryzen 7 funkar ju fint med t.ex. en NH-L12 Ghost S1, och med tophat och AIO så finns nog inte nån konsumentprocessor som inte funkar. På grafikkortssidan så går ju nog det mesta också rent värmemässigt (3070 Ti och över blir lite skralt), men problemet är ju mer trenden med stora grafikkort.

Men jo, det jag skulle önska är en till fläktplats utan tophat och utrymme för lite tjockare grafikkort. Annars är jag mycket, mycket nöjd med min MkII.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Det finns lite mer bilder på det i LOUQE's dicord. Det som är uttalat om prototypen från dem är stöd för 3,5slots gpu och Noctua D15.
2st 280mm radiatorer om man vill köra vattenkylning, varav en 60mm tjock.

Chassit i sig är större än S1, ungefär lika stor som förpackningen som S1 kom i. Så mindre än ett NR200.

Är det ett chassi som kan växla mellan traditionell layout och sandwich, eller bara traditionell layout?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Är det ett chassi som kan växla mellan traditionell layout och sandwich, eller bara traditionell layout?

Det kommer bara vara traditionell layout på det.

Permalänk
Medlem

Vore kul om de kom med ett chassi som tar ATX-moderkort + ATX-nätagg, men med så lite volymslöseri som möjligt, DET är en utmaning på riktigt. ITX/SFX är ju bara fusk.

(Det gäller även det O11D Mini jag har i dagsläget, hade mycket hellre kört med ATX-nätagg ... men istället har jag tryckt in en E-ATX-planka + 280mm AIO i sidan som har påståtts vara "omöjligt" att få plats med - och ja, det är tight som satan och krävde specialkablar till nätagget, men nog tusan går det. )

Tillägg: Jag gillar Louqes chassin och köpte ett S1 i första rundan, men planerna hann ändras så jag sålde det vidare direkt jag fick det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Snyggt! But... #18948896

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Inaktiv

Hade gärna sett att de gjort en variant lik NR200 men där de prutat lite på måtten (och uppat kvaliten ordentligt, NR200 är ju fruktansvärd jämfört med Ghost)

Gamla ghost s1 kompromissar för mycket på processorkylare men även GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Det kommer bara vara traditionell layout på det.

Det blir lite som Ncase M1 då eller?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mayth:

Det kommer bara vara traditionell layout på det.

Hoppas verkligen det

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det blir lite som Ncase M1 då eller?

Ja, det kommer bli rätt likt NCase M1 i utformningen.

Permalänk
Medlem

Hoppas det blir möjligt att ex skippa GPU och få plats med fler dedikerade platser för 3.5" drives och bygga en snygg NAS/homelab.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Känns knepigt med jätte små chassin som Ghost i dagens värld. Nästan alla GPUer är nästan 3 slots och ångar ut 300 W, CPUer ångar ut 200 W och klarar sig inte med små low profile kylare. Har en Ghost S1 men inte använt den på länge för, ja, det går helt enkelt inte med komponenterna jag har just nu.
Nå, jag är ändå nyfiken. Hoppas det blir en större succé än RAW chassit (känns som att det var en flopp? Jag har då inte sett många byggen med den)

Ghost S1 är fortfarande ett alternativ om du nöjer dig med t.ex 12400f och RTX 3060 men jag håller med och man får välja komponenter mera noggrannt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Ghost S1 är fortfarande ett alternativ om du nöjer dig med t.ex 12400f och RTX 3060 men jag håller med och man får välja komponenter mera noggrannt.

Se min sign

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

När som helst ska jag öppna min Kickstarter låda och bygga i min Ghost

Permalänk
Medlem

Har en pangea med 5600X och ett 3070 Gigabyte Eagle, kyls med Loctua. Går inte varm direkt.

Enda jag inte gillade med ghosten var de sjuuukt snikna gummifötterna, jösses vilken skit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Vive la liberté!
Skrivet av backfeed:

Vore kul om de kom med ett chassi som tar ATX-moderkort + ATX-nätagg, men med så lite volymslöseri som möjligt, DET är en utmaning på riktigt. ITX/SFX är ju bara fusk.

(Det gäller även det O11D Mini jag har i dagsläget, hade mycket hellre kört med ATX-nätagg ... men istället har jag tryckt in en E-ATX-planka + 280mm AIO i sidan som har påståtts vara "omöjligt" att få plats med - och ja, det är tight som satan och krävde specialkablar till nätagget, men nog tusan går det. )

Tillägg: Jag gillar Louqes chassin och köpte ett S1 i första rundan, men planerna hann ändras så jag sålde det vidare direkt jag fick det.

More or less
https://www.sfftime.com/n-atx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Det finns lite mer bilder på det i LOUQE's dicord. Det som är uttalat om prototypen från dem är stöd för 3,5slots gpu och Noctua D15.
2st 280mm radiatorer om man vill köra vattenkylning, varav en 60mm tjock.

Chassit i sig är större än S1, ungefär lika stor som förpackningen som S1 kom i. Så mindre än ett NR200.

Oj, det låter spännande tycker jag. När jag uppgraderade var ett krav att jag skulle få platts med min NH-D15. Landade på ett lian li tu-150. Nöjd med det, men det var ont om alternativ i itx-klassen ^^

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Se min sign

Är tyvärr på mobilen men vad jag menar är att det är ju inget alternativ om du kör 12900k och RTX 3090. Iaf inte utan tophat etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Vore kul om de kom med ett chassi som tar ATX-moderkort + ATX-nätagg, men med så lite volymslöseri som möjligt, DET är en utmaning på riktigt. ITX/SFX är ju bara fusk.

(Det gäller även det O11D Mini jag har i dagsläget, hade mycket hellre kört med ATX-nätagg ... men istället har jag tryckt in en E-ATX-planka + 280mm AIO i sidan som har påståtts vara "omöjligt" att få plats med - och ja, det är tight som satan och krävde specialkablar till nätagget, men nog tusan går det. )

Tillägg: Jag gillar Louqes chassin och köpte ett S1 i första rundan, men planerna hann ändras så jag sålde det vidare direkt jag fick det.

Cerberus X passar nog rätt bra med, även om det är några år gammalt. Själv kör jag mATX-varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Är tyvärr på mobilen men vad jag menar är att det är ju inget alternativ om du kör 12900k och RTX 3090. Iaf inte utan tophat etc.

Absolut är det så, det är svårt att tumma på fysikens lagar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Bilderna från discord verkar sjuuukt lovande. Det här kommer ersätta mitt nCase M1 när det kommer ut.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apanx:

Ah, den kände jag inte till! Ful men kul, fick gärna komma mer sånt, med Louqig design.

Skrivet av Kwirek:

Cerberus X passar nog rätt bra med, även om det är några år gammalt. Själv kör jag mATX-varianten.

Den gamla godingen hade jag nästan glömt. Haltar när det gäller placeringen av ATX-nätagg, men annars inte dum. Samma sak där, det vore kul att se Louqes tagning på något sådant.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunefred:

Bilderna från discord verkar sjuuukt lovande. Det här kommer ersätta mitt nCase M1 när det kommer ut.

Någon som vågar peta upp dem på imgur (eller liknande) och länka, eller är det förenat med spöstraff och uteslutning ur communityt?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen mitt S1. Dock är designen helt värdelös, eftersom alla fläktar måste gå på max... Lesson learned...

Permalänk
Medlem
Skrivet av molsson:

Gillar verkligen mitt S1. Dock är designen helt värdelös, eftersom alla fläktar måste gå på max... Lesson learned...

Mina fläktar rullar fint på 40 % och helt ljudlösa

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Mina fläktar rullar fint på 40 % och helt ljudlösa

Samma här.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Rykten säger att Bofors/BAE håller på att utveckla ett chassi med aktivt kamouflage (synligt ljus och IR-strålning).

Det vill säga, i framtiden kommer man kunna ha ett lite större chassi, utan att det "märks" på skrivbordet. Riktigt spöklikt om man säger så...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"