App för anteckningar för sync mellan Mac och windows?

Permalänk

App för anteckningar för sync mellan Mac och windows?

Hej! Jag vet inte om jag lagt detta i rätt forum.

Men jag letar eller undrar över om det finns en app som är som notes i Mac, där man kan synca över det man skriver i från mac datorn till en windows dator med? Så det alltid syncas ihop mellan alla devices liksom, finns detta?

Visa signatur

Big Bang Theory
Howard Wolowitz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Howardtheory:

Hej! Jag vet inte om jag lagt detta i rätt forum.

Men jag letar eller undrar över om det finns en app som är som notes i Mac, där man kan synca över det man skriver i från mac datorn till en windows dator med? Så det alltid syncas ihop mellan alla devices liksom, finns detta?

Jag använder Notion och tycker att det fungerar riktigt bra. Det går att bygga en hel del strukturer och blanda privata och delade anteckningar. Det finns också många typer av mallar och liknande i verktyget.

Finns som app på iOS, Android, MacOs och Windows. Fungerar även klockrent i webbläsaren!

Det finns en pro-version, men är inte riktigt insatt i vad den innebär. Men gratiskontot har fyllt alla mina behov so far:)

Permalänk
Medlem

Du har ju notes på webben men behöver det vara en faktisk applikation?
Får det kosta, typ 365?

Du har nog allt redan gratis en websida bort

Permalänk
Medlem

Google keep använder jag mellan ipad/telefon och windows dator.
Har inte kikat om det finns windows/mac app men fungerar väldigt smidigt i webläsare

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Evernote?

Har använt det av och till för att spara anteckningar.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Simplenote?

Evernote var bra fram tills de totalt cripplade den så att gratiskonton bara kan vara kopplade till klient på två enheter.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Antar att du inte vill använda Notes på icloud.com då? Det är hyfsat bra ändå

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Standard Notes är rätt najs, finns för webb och mobil också.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Kan ju varmt rekommendera Joplin. Tjänsten är helt gratis (om du inte kör med Joplin Cloud) och källkoden är synlig för alla att se under MIT-licensen (vilket gör Joplin till FOSS).

Joplin erbjuder bland annat E2EE och synkronisering via någon molntjänst (alternativt lagra allt på ens enhet). Finns till Linux, Windows, macOS, Android och iOS.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Jag kör Trello, där kan man synca mellan alla dina enheter oavsett operativsystem.

Permalänk
Medlem

Microsoft OneNote. Gratis. Kan ta ett litet tag att sätta sig in i alla möjligheter med olika anteckningsböcker osv, men så snart man har fått en bra "mapp"-struktur så funkar det utmärkt. Det är det enda jag använder för anteckningar i jobbet.

Visa signatur

//
Tomas!