Snabbkoll: Vilken lansering ser du mest fram emot i år?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Vilken lansering ser du mest fram emot i år?

Nya processorer och grafikkort vankas i år. Vilken av lanseringarna får ditt hjärta att slå ett extra slag?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intel Arc, men bara om de faktiskt går att få tag i till rimliga priser och därmed tvingar fram en mer normal prisnivå generellt.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Vad som helst som faktiskt går att köpa vore najs

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Det hade varit kul att se fram emot nya grafikkort, men den marknaden lämnar bara en jobbig magkänsla.
Jag ser dock fram emot att se vilka nya skärmar / TV apparater som kommer, har lekt med tanken att ha en stor skärm (40"+) som alternativ till två 27"

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Ska snart bygga nytt . Kommer använda 3070 ti och ramminnet resten får bli nytt . Väntar med spänning för och se vad AMD nya prollar går för sen får vi se vilket av deras eller Intels processor det blir . Tycker det är jätte kul och kunna välja mellan 2 olika tillverkare när jag byggde denna fanns 6700 k eller Bulldozer så hade inget val alls efter som jag spelar mest på datorn .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk

I listan Zen4 för det driver på konkurrensen.

Men Samsungs vikbara/rullbara telefoner är jag mest intresserade av. Men det blir troligen nästa års version igen.
Orsaken till detta är enkelt då det är dessa telefoner som påverkar mig mest. Visst är det roligt med ny klienthårdvara, men det påverkar mig inte så extremt mycket.

En vikbar/tullbar mobil kommer dock förändra hela mitt liv. Helt plötsligt kan jag göra betydligt mer arbete från mobilen. Kanske till den grad att jag endast i undantagsfall bör ha med en laptop.
Tänk och åka till och från jobbet med endast en mobil i fickan och inget väska. En dag kanske..

Permalänk
Medlem

Ett 50W passivt kylt graffakort som är modernt sett till utgångar och funktionalitet till en rimlig kostnad.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Har inte vaknat än så valde Zen 4 men jag skulle ju givetvis valt Arc från Intel. Det ska bli riktigt intressant.
Sedan är det intressant vad det kommer för OLED skärmar i mindre storlek lik 27" och hur bra de är för skrivbordet. (inbränningar, funktioner, m.m)

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Heter Nvidias nästa serie Lovelace!?

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Mest grafikkorten för att se vad de hittar på. Inget jag behöver uppgradera med de närmaste tiden

Permalänk
Medlem

Intel GPU vill se vad de kan göra för priserna för alla andra GPUer, och om det kommer att finnas tillgängligt ens kommer bli intressant att följa.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Inte något tyvärr.
Priserna måste ner för att jag ska bli intresserad igen....!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Bland cpu/gpu är jag mest taggad på RTX 4000-serien eftersom det är nästa generations grafikkort. Utöver det är jag faktiskt mest taggad på Noctuas nya produkter, främst next gen NH-D15.

Permalänk
Medlem

Mest intresserad av Intel Arc kommer. Inte för att jag vill ha ett grafik kort, men det är roligt och se ifall Intel lyckas komma in på den marknaden.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk
Medlem

Intel Arc. Jag tappade min förtroende för nvidia helt

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

I listan Zen4 för det driver på konkurrensen.

Men Samsungs vikbara/rullbara telefoner är jag mest intresserade av. Men det blir troligen nästa års version igen.
Orsaken till detta är enkelt då det är dessa telefoner som påverkar mig mest. Visst är det roligt med ny klienthårdvara, men det påverkar mig inte så extremt mycket.

En vikbar/tullbar mobil kommer dock förändra hela mitt liv. Helt plötsligt kan jag göra betydligt mer arbete från mobilen. Kanske till den grad att jag endast i undantagsfall bör ha med en laptop.
Tänk och åka till och från jobbet med endast en mobil i fickan och inget väska. En dag kanske..

Och Intels grafikkort gör det inte??? ¯\_(ツ)_/¯

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Heter Nvidias nästa serie Lovelace!?

Referens till Ada Lovelace

Permalänk
Medlem

Intel Arc är ju helt klart mest spännande. Tätt därefter Zen 4 där jag verkligen hoppas att AMD får till det igen och att det blir fin konkurrens med Intel. Övriga grafikkortslanseringar är väl ungefär lika intressanta som vanligt, men meh, kommer ju inte gå att köpa ändå

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

AMD's Zen 4 APUs med RDNA 2 grafik är sjukt spännande att se vad dessa kan prestera.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Apples nästa steg Apple Silicon. Hur löser de Mac Pro?
Tillägg: Qualcoms kommande ARM-produkter ska bli intressanta med. Kan de konkurrera med Apple?

Permalänk
Medlem

Blev väldigt glad att Square Enix släpper en remaster av Chrono Cross så den ser jag väldigt mycket fram emot! Hoppas även att vi får se en remaster eller ännu hellre en remake av Xenogears. Och så hoppas jag på att Capcom släpper Resident Evil Revelations 3. Ja nu blev det ju bara spel som jag ser fram emot. Har gett upp hårdvaran… 😅

Permalänk
Skrivet av clnr:

Apples nästa steg Apple Silicon. Hur löser de Mac Pro?

En intressant fråga är här vilken kundgrupp de väljer? Min gissning är extremt dyra datorer och de försöker hålla mac mini till den stora skaran. Sedan har vi utbyggnadsfrågan när det handlar om dessa extremt dyra.
Men man får se på vilken grupp som köper dem och hur de jobbar. -Troligen filmbranchen och inte så mycket klassisk workstationsusers som klagar och säger, bara stöd för femhundraelva st ssd, hur tänkte tillverkaren här?

Permalänk
Medlem

Nog Ryzen 7000, främst för att CPU verkar åtminstone gå att få tag på till någorlunda rimliga priser utan att vänta 2+ år.

Nvidia 4000 kanske blir intressant iochmed att Intel kommit med i loppet.

GPU releases är intressanta men antingen så finns korten inte eller så kostar de 1,5-3x så mycket än vad de borde göra...

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

RDNA3 helt klart. Nvidia har tappat mitt förtroende, med sina priser och allmänt meningslösa produktreleaser (3080ti, 3090ti).

ARC är också klart intressant. Ingen gamechanger i entusiastsegmentet, men bådar kanske gott för framtiden med mångfald och konkurrens.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Zen4 lär säkert sitta fint. Men RDNA3 kommer bli en riktig beast, om ryktena stämmer . Så det ser jag verkligen fram emot.

Permalänk
Medlem

Valde Zen4, men på andra plats kommer Radeon 7000-serien.
Det vankas ny dator i år!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

GPU för ett realistiskt pris och tillgänglighet.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

M2 Macbooks

Hur Intels första gen beter sig allmänt i spel. (Bra prestanda i AAA-spel räcker inte, det måste gå att starta och spela samtliga titlar i princip.)

Ifall RTX 4000 eller RX7000 lanseras i år lär det väl bli intressant. Särskilt RX7000 som kanske blir MCM, se om de kan skapa något absurt monsterkort. Men gissar på väldigt sent i så fall. Var ligger moroten egentligen för dem att lansera något nytt just nu..

Ryzen 7000-serien - Problemet generellt att desktopanvändare i mainstream inte riktigt ropar efter mer CPU-prestanda längre. Men såklart kul att se vad som händer.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Jag ser mest fram emot Noctuas nya version av NH-D15 Efter det så är det nog Radeon 7000 serien där det ryktas om 2-3 ggr prestandan hos nuvarande generation. Hoppas också att AMD får till raytracing till 100% så att det blir spelbart i ex. Cyberpunk.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

RDNA 3. Ska bli kul att se AMD vara på toppen men jag är rädd för att priserna sticker iväg ännu mer. Sen är såklart Intel Arc också väldigt intressant, känns bara tyvärr lite sent.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT