Permalänk
Medlem

Horizon Forbidden West

Hittade ingen tråd om veckans mest eftertraktade släpp!

Spelade Horizon Zero Dawn när det kom och blev positivt överraskad, gillade pacing, story och väldigt mycket med första spelet. Hoppas på en varm känsla av igenkänning med lagom mycket nytt och att den höga nivån jag tyckte fanns.

Verkar ha lånat in lite saker från Zelda med glider och nu ska man också ner och simma i vatten och försöka överleva där.

Här är en tidig review: https://www.youtube.com/watch?v=veLQ2cdyBBo

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=XLZN63UxAOM

Några fler som beställt det? Åsikter om första spelet och hypen inför andra?

Permalänk
Medlem

Det verkar dyka upp recensioner nu och man ska väl alltid ta dom tidiga recensionerna med en nypa salt då de hypar det mesta. Men jag är pepp: https://www.youtube.com/watch?v=xdFGdR28Gp8

Permalänk

Har +100h i Zero Dawn+Frozen Wild. Är sjukt peppad men håller mig borta från recensioner och intryck. Jag är nöjd om man får ungefär samma upplevelse som i Zero Dawn så jag tror spelet kommer leva upp till hypen. Tyvärr sitter jag kvar på en 4Pro men det ska nog fungera ändå. Långa laddningstider får jag väl fortsätta leva med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Hittade ingen tråd om veckans mest eftertraktade släpp!

Spelade Horizon Zero Dawn när det kom och blev positivt överraskad, gillade pacing, story och väldigt mycket med första spelet. Hoppas på en varm känsla av igenkänning med lagom mycket nytt och att den höga nivån jag tyckte fanns.

Verkar ha lånat in lite saker från Zelda med glider och nu ska man också ner och simma i vatten och försöka överleva där.

Här är en tidig review: https://www.youtube.com/watch?v=veLQ2cdyBBo

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=XLZN63UxAOM

Några fler som beställt det? Åsikter om första spelet och hypen inför andra?

Har beställt Collectors Edition.

Har säkert 100h+ jag med, hade 80h när jag slutade för ett år sedan eller vad det var. Började nyss ett New Game+ på UH som jag ska försöka bli klar med till fredag.

Skrivet av Fratercula:

Har +100h i Zero Dawn+Frozen Wild. Är sjukt peppad men håller mig borta från recensioner och intryck. Jag är nöjd om man får ungefär samma upplevelse som i Zero Dawn så jag tror spelet kommer leva upp till hypen. Tyvärr sitter jag kvar på en 4Pro men det ska nog fungera ändå. Långa laddningstider får jag väl fortsätta leva med.

Du kanske har en SSD liggandes du kan slänga i? Gör sjukt stor skillnad. Om inte annat går de att köpa ganska billigt och den kan ju sen få flytta in som extradisk i dator eller som extern till PS5 om du uppgraderar till den senare.

De jämförelse jag sätt så gör PS4 Pro bra ifrån sig. Det är låst 30fps och bra detaljrikedom. Du ska nog inte bli missnöjd!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Har +100h i Zero Dawn+Frozen Wild. Är sjukt peppad men håller mig borta från recensioner och intryck. Jag är nöjd om man får ungefär samma upplevelse som i Zero Dawn så jag tror spelet kommer leva upp till hypen. Tyvärr sitter jag kvar på en 4Pro men det ska nog fungera ändå. Långa laddningstider får jag väl fortsätta leva med.

Som SweX säger så ser det faktiskt rätt bra ut på PRO.

Du kommer inte bli missnöjd av det jag hört och sett!

Permalänk
Medlem

Om ni köper digitalt, glöm då inte bort att ni får 25% rabatt genom Get Gifted. https://link.getgifted.com/tr2b

Jag köpte PS4-versionen för 554kr inkl. PS5-uppgraderingen. Elgiganten tar 499kr, men jag orkar inte med skivor.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Väntar på PC versionen själv. Ettan var riktigt bra.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Om ni köper digitalt, glöm då inte bort att ni får 25% rabatt genom Get Gifted. https://link.getgifted.com/tr2b

Jag köpte PS4-versionen för 554kr inkl. PS5-uppgraderingen. Elgiganten tar 499kr, men jag orkar inte med skivor.

Bra tips, tack för det. Har aldrig testat att handla genom GG men det är riskfritt antar jag? Vad är haken undrar man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Bra tips, tack för det. Har aldrig testat att handla genom GG men det är riskfritt antar jag? Vad är haken undrar man?

Jag har handlat där några gånger, och många andra i tråden om PlayStation 5 så det är reko.

Haken är att du binder pengar i din PS wallet som du inte får ut sen, de måste användas upp.
Men fyller du på med 700kr, som då kostar dig 525kr plus tar 39kr rätt från ditt kreditkort så finns det la ingen nackdel så sätt.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Digital Foundrys tekniska analys är väldigt sevärd!

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Jag har handlat där några gånger, och många andra i tråden om PlayStation 5 så det är reko.

Haken är att du binder pengar i din PS wallet som du inte får ut sen, de måste användas upp.
Men fyller du på med 700kr, som då kostar dig 525kr plus tar 39kr rätt från ditt kreditkort så finns det la ingen nackdel så sätt.

Tack igen för tipset, gick ju väldigt smidigt. Skulle ändå köpa ett annat spel så blev väldigt bra rabatt. Nu är det bara att invänta fredagen 🔥

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Om ni köper digitalt, glöm då inte bort att ni får 25% rabatt genom Get Gifted. https://link.getgifted.com/tr2b

Jag köpte PS4-versionen för 554kr inkl. PS5-uppgraderingen. Elgiganten tar 499kr, men jag orkar inte med skivor.

slut på getgifted.com , finns det någon annanstans att köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

slut på getgifted.com , finns det någon annanstans att köpa?

Inte vad jag känner till, tyvärr. Troligen får dom in nya presentkort snart. Håller tummarna för att dom kommer in innan fredag.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Inte vad jag känner till, tyvärr. Troligen får dom in nya presentkort snart. Håller tummarna för att dom kommer in innan fredag.

Jo man får kolla den då och då

hur fick du till 554:- digitalt?, 849:- -25% hamnar på typ 637:- ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

Jo man får kolla den då och då

hur fick du till 554:- digitalt?, 849:- -25% hamnar på typ 637:- ?

PS4-versionen kostar 739kr (554kr) och inkluderar gratis uppgradering till PS5-versionen. Finns, vad jag förstår, ingen som helst anledning att köpa PS5-versionen direkt för 100kr mer.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Passar på att optimera kylningen med lite städning. Funderar på om man ska byta kylpasta när det ändå är isärplockat. 🔥😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

PS4-versionen kostar 739kr (554kr) och inkluderar gratis uppgradering till PS5-versionen. Finns, vad jag förstår, ingen som helst anledning att köpa PS5-versionen direkt för 100kr mer.

ah men jag hittar inte ps4 version för 739..ingen HFW ÖHT för enbart p4

eller menar du inte i ps store?

EDIT: jag ser versionen för 739:- via appen i telefonen men inte på ps5´an

Permalänk
Medlem
Skrivet av HalfSack:

ah men jag hittar inte ps4 version för 739..ingen HFW ÖHT för enbart p4

eller menar du inte i ps store?

EDIT: jag ser versionen för 739:- via appen i telefonen men inte på ps5´an

Jag har gjort alla mina köp via hemsidan, men appen lär fungera lika bra.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Passar på att optimera kylningen med lite städning. Funderar på om man ska byta kylpasta när det ändå är isärplockat. 🔥😁
https://i.postimg.cc/DJ5vt9Bm/20220216-115512.jpg

Tänk på att liquid metal är väldigt speciellt och inget du ska ge dig på om du inte har helt koll.
Vad jag sätt finns det ingen bättre kylpasta och den verkar också hålla väldigt länge, så förstår inte varför någon skulle vilja byta redan..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Kör lite Zero dawn ikväll och vet direkt vad jag inte vill ha på fredag... Dom där jäkla pusslen man ska lösa med att vrida runt saker. I övrigt hade Forbidden West blivit installerat med fil 1.04. Inte länge kvar nu.

Permalänk
Medlem

Undrar om man loosar på att inte spelat färdigt zero… gjorde ungefär hälften, sen pkte pS4an in i grabbens rum.. har så svårt att komma in i ett spel mitt i igen…

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

PS4-versionen kostar 739kr (554kr) och inkluderar gratis uppgradering till PS5-versionen. Finns, vad jag förstår, ingen som helst anledning att köpa PS5-versionen direkt för 100kr mer.

Jag förstår inte heller hur du får det till 554kr. Man måste köpa PS Wallet kort till ett värde av 700kr (vilket man betalar 560kr för) och sen lägga till de sista 39kr kontant så 599kr totalt. Eller så köper man PS Wallet kort för 800kr men då betalar man 640kr (även om man kan använda mellanskillnaden senare så räknar jag inte med det). Så om jag räknat rätt betalar man 100kr för att slippa skivan?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Undrar om man loosar på att inte spelat färdigt zero… gjorde ungefär hälften, sen pkte pS4an in i grabbens rum.. har så svårt att komma in i ett spel mitt i igen…

Beror väl på, har du koll på storyn? Annars rekommenderar jag verkligen att lyssna på Speljuntan (pod) från förra veckan. Där går dom genom hela historien. Annars kör du klart, det är väldigt skoj. Jag har suttit idag med nytt spel+ och är igång med slutstriden nu. Bra uppladdning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag förstår inte heller hur du får det till 554kr. Man måste köpa PS Wallet kort till ett värde av 700kr (vilket man betalar 560kr för) och sen lägga till de sista 39kr kontant så 599kr totalt. Eller så köper man PS Wallet kort för 800kr men då betalar man 640kr (även om man kan använda mellanskillnaden senare så räknar jag inte med det). Så om jag räknat rätt betalar man 100kr för att slippa skivan?

Jag köpte för ett värde av 800kr och har resterande värde kvar på mitt konto. Det används nästa gång jag köper ett spel nästa vecka (Elden Ring).

Men absolut, om man aldrig köper något mer spel så blir priset något annorlunda.

Presentkorten köptes med 25% rabatt, så 700kr hade blivit 525kr och presentkort för 800kr blev 600kr.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

PS4-versionen kostar 739kr (554kr) och inkluderar gratis uppgradering till PS5-versionen. Finns, vad jag förstår, ingen som helst anledning att köpa PS5-versionen direkt för 100kr mer.

För mig sticker det i ögonen om jag har en PS4 box i min PS5 samling 😅
Körde på special edition PS5 versionen för få en ännu snyggare box (hamnar nog i vitrinskåpet bredvid TVn) 😅

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

För mig sticker det i ögonen om jag har en PS4 box i min PS5 samling 😅
Körde på special edition PS5 versionen för få en ännu snyggare box (hamnar nog i vitrinskåpet bredvid TVn) 😅

Och för mig sticker det i ögonen om jag ser en tt enda skivomslag, så jag håller mig till digitalt.

Skulle behöva bygga ut huset om jag hade köpt alla spel till PC och konsol på skiva.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

ALOY "gudinnen fra teknologiverden"

Hei til alle som elsker Horizon Zero Dawn som er planetens flotteste/vakreste/grafiske spill!Og nå skal vi få Horizon Forbidden West i dag som er enda mer vakert og grafisk finere, ja Aloy får også "dunhår(ner hår) på ansiktet til det må du ha en PS5 for å se, ja nå blir det veldig realistisk...hehe.Det trist er jo at vi som ønsker det til pc må dessverre vente og vente...Jeg kommer til å kjøpe en PS5 bare for det spillet 6800 nkr kan det bli da...hehe.Jeg har fått julegave i fra mine barn som bestilte en Aloy figur fra Dark Horse direct Skulptør/maler PureArts som bare blir laget 2000 stk i verden og den får jeg i september/oktober.Se den Aloy-statuen fy fabian såå lekker eller vakker om du vil.

Permalänk

Nu är jag bara nån halvtimma in i spelet men jag är redan nöjd 😍. Snyggt även på ps4. Måste vara otroligt på 5an...Uppskattar också ljuddesignen och musiken redan.
Leeets gooo... 🔥

Edit; Man får en ganska bra genomgång av bakgrundshistorien i början av spelet så har man inte kört Zero Dawn kan man nog hänga med ändå.

Permalänk
Medlem

Jag spelade igenom första spelet på PC i sommras det var rätt bra faktiskt, är inte helt övertygad om robotarna , det passar ju in såklart i storyn men hade varit coolt med riktiga dinos

hoppas tvåan kommer till PC det är jävligt fin grafik.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kom igen Bring, jag väntar olidligt!!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"