Horizon Forbidden West

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Körde första på Pron och den höll väl typ mellan 35-60 fps.. Lyckades spela igenom det så ska man nog lyckas med detta. Nog mest en vanesak.

Kommit ut mer i Open world nu efter introvideon. Blir bättre o bättre än så länge. 👍🏻

Jag har bara kommit igenom prologen men känner att spelet nu börjat på allvar. Jag tycker guerilla lyckats betydligt bättre denna gång med cutscenes och kvalitén på facial animation är kanoners.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

Jag har lite svårt att få in flytet med grapple hooken. Speciellt när man måste hoppa och slänga iväg den. Har inte använt den i strid för att komma upp på höjd än. Köttar bara på som vanligt i marknivå 😁

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ingen som stör sig på att Performance läget på PS5 är skit? Gräs, buskar, löv, hår och mycket annat är extremt grynigt och man ser aliasing på alldeles för många ställen. Sen är det en oskarp hinna över hela scenen nästan som att FXAA användes.

Resolution läget ser grymt bra ut men då är man låst till 30fps och det är verkligen inge kul.

Jo, det var en besvikelse faktiskt…

Permalänk
Medlem

Performance ser hemskt ut. Avsevärt mycket sämre än ettan på PC (menar verkligen det, det är enorm skillnad) och mycket sämre än valfritt PS4 open world som fått 60 patch på PS5.

Jag hoppas och väntar på att de lägger ned lite jobb på det läget. Är rätt uppenbart att det har hafsats ihop när Sony fått data på att många spelade Demon's, Spiderman och Ratchet i 60. Det finns massa annat att spela ändå så.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

Någon som upplever att Forbidden West käkar upp batteriet i kontrollen väldigt fort? Började dagens pass vid 8-snåret och batteriet är redan slut. Överanvänder spelet skakningar och dylikt?

I övrigt har jag riktigt kul. Första timmen kändes lite väl linjär, men sedan dess har det varit ren och skär njutning.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Själv har jag inga problem med performance-läget. Visst är det för lite antialias, men att det skulle vara fulare än något PS4-spel med 60fps patch kan jag verkligen inte hålla med om.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Själv har jag inga problem med performance-läget. Visst är det för lite antialias, men att det skulle vara fulare än något PS4-spel med 60fps patch kan jag verkligen inte hålla med om.

Det är intressant att spel börjar nå en punkt där även teknisk grafik är rätt subjektivt. Jag tycker ju t ex Ghost, Spiderman och Days gone ser mycket bättre ut för de är så pass mycket mjukare och samtidigt skarpare. En trevlig bild helt enkelt.

Horizon är spretigt, flimrigt och oskarpt som attan ca 10m framför Aloy. Kanske för man velat behålla krutet på t ex den enormt detaljerade vegetationen. Den biten ser ju klart bättre ut än tidigare nämnda, men för mig är det rätt irrelevant. Värderar man skuggor och vegetation högt förstår jag verkligen att detta spel är ett grafiskt lyft.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Körde första på Pron och den höll väl typ mellan 35-60 fps.. Lyckades spela igenom det så ska man nog lyckas med detta. Nog mest en vanesak.

Kommit ut mer i Open world nu efter introvideon. Blir bättre o bättre än så länge. 👍🏻

Så du kör vidare på 30fps läget? Jag körde det större delen av kvällen igår men det blir ansträngande för ögonen, jag har svårare att tajma dodges och försöker i all mån undvika stora kamerarörelser. Bytte till 60fps en kort sväng och det är så otroligt skönt att ha ett normalt flyt igen.

Skrivet av Fratercula:

Jag har lite svårt att få in flytet med grapple hooken. Speciellt när man måste hoppa och slänga iväg den. Har inte använt den i strid för att komma upp på höjd än. Köttar bara på som vanligt i marknivå 😁

Haha håller med, missat ett bra antal gånger.

Skrivet av nu1mlock:

Själv har jag inga problem med performance-läget. Visst är det för lite antialias, men att det skulle vara fulare än något PS4-spel med 60fps patch kan jag verkligen inte hålla med om.

God of War på PS4 Pro ser märkbart bättre ut (om man bara tänker på de detaljer som är problematiska).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Någon som upplever att Forbidden West käkar upp batteriet i kontrollen väldigt fort? Började dagens pass vid 8-snåret och batteriet är redan slut. Överanvänder spelet skakningar och dylikt?

I övrigt har jag riktigt kul. Första timmen kändes lite väl linjär, men sedan dess har det varit ren och skär njutning.

Gissningsvis inställningen på kontrollen, den som ger R2-knapparna en speciell känsla. Kommer inte ihåg vad den heter rakt ur huvudet. Slå av och testa. Adaptive triggers?

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Så du kör vidare på 30fps läget? Jag körde det större delen av kvällen igår men det blir ansträngande för ögonen, jag har svårare att tajma dodges och försöker i all mån undvika stora kamerarörelser. Bytte till 60fps en kort sväng och det är så otroligt skönt att ha ett normalt flyt igen.

Haha håller med, missat ett bra antal gånger.

God of War på PS4 Pro ser märkbart bättre ut (om man bara tänker på de detaljer som är problematiska).

Jag går lite fram och tillbaka. Största problemet med 30 fpsläget är att jag tycker kameran hackar när jag svänger runt. Känns som nån form av bugg som borde kunna fixas. 60 fps är ju mycket behagligare men ganska grynigt. Kör 60 fps nu när det är mycket strider. Första spelet jag inte kan välja läge direkt. Känns som att välja mellan Pest och Kolera om man ska överdriva en aning 🙃

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Märkligt att folk tycker så olika om de två lägena. Nästan så man tror att det inte är likadant för alla? Vissa tycker performance mode är hemskt (sämre än HZD) och vissa tycker det ser bra ut.

Det jag vet är att jag alltid tycker som dom som tycker värst om allting så jag skulle säkerligen störa mig på bilden i performance mode.
Det spelar ingen roll hur snyggt det är i 30fps för det spelar jag inte ändå.

Det är bra att jag inte köpt spelet ännu så kan jag avvakta tills dom patchar performance läget.. om det blir av.

Så här ser shimmering ut i performance läget:

Permalänk
Medlem

Kör Performance. Blir nästan illamående av det andra tyvärr.

Permalänk

Har med landar i performance. Och jag tycker inte det är fult på något sätt. Tvärtemot ett av dom snyggaste spelen någonsin. Lite synd bara att man får en väldigt grynig bild mot resolution och att resolution 30fps känns inte så smoth som den kunde vara. Kontrollen gör inte saken bättre. Aloy är som ett kylskåp. Lite föråldrad styrning.
Men jag har sagt mycket negativt men spelet är fantastiskt coolt och snyggt och än så länge bättre och bättre. Mycket har blivit bättre än originalet och massa skills och upgrades. 8/10 såhär långt för mig. Går mot en nia med en bättre patch framöver.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av megaman01:

Har med landar i performance. Och jag tycker inte det är fult på något sätt. Tvärtemot ett av dom snyggaste spelen någonsin. Lite synd bara att man får en väldigt grynig bild mot resolution och att resolution 30fps känns inte så smoth som den kunde vara. Kontrollen gör inte saken bättre. Aloy är som ett kylskåp. Lite föråldrad styrning.
Men jag har sagt mycket negativt men spelet är fantastiskt coolt och snyggt och än så länge bättre och bättre. Mycket har blivit bättre än originalet och massa skills och upgrades. 8/10 såhär långt för mig. Går mot en nia med en bättre patch framöver.

Jag har inte spelat det första spelet den är sugen på nytt spel nu att spela. Kan man hoppa rakt in i denna eller "missar" man för mycket om man inte kört första spelet?

Permalänk
Medlem

Fascinerande vilket fokus det ligger kring grafiken. Spelar folk grafik? Hur är själva liret. Tråkigt när man tröttnat på att lira grafiken?
För min del får ps 4 pron duga. Så länge det inte ser sämre ut än zero dawn så lär det duga mer än absolut väl. Det enda som direkt kan förstöra med grafik är om det tokhackar. 30 fps kan jag fixa om det flyter på demokratiskt men ska det tokhacka så blir det tufft resident evil 4 wii är bland det bästa som gjorts trots det tog ett par dagar för min hjärna att begripa vad det var jag såg på emellanåt med en 32" 720p tv lol

Apropå hoppa in det finns ju miljontals synopsis på youtube så du får bakgrund.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av RunesRäka:

Jag har inte spelat det första spelet den är sugen på nytt spel nu att spela. Kan man hoppa rakt in i denna eller "missar" man för mycket om man inte kört första spelet?

Man får en liten recap. Men finns säkert bättre videos på nätet där du kan få Storyn sammanfattad. Rekommenderar såklart 1 an först men skulle säga att det går utmärkt att hoppa rätt in i 2a.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk

Det kommer nog patches ganska snart, har haft några tillfällen där det saknas saker i miljön, man har fastnat i saker tillfälligt osv. Fick starta om en gång då allt bara laggade. Men kör på ps4 PRO utan ssd. Möjligen laddar texturer lite snabbare med ssd.

Är i första main quest-degeln nu men har dragit lite sidequests längs vägen.

Permalänk
Medlem

Satans vilket bra spel detta är 👍 mycket välskrivna karaktärer som ger liv till världen 😍

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Skrivet av RunesRäka:

Jag har inte spelat det första spelet den är sugen på nytt spel nu att spela. Kan man hoppa rakt in i denna eller "missar" man för mycket om man inte kört första spelet?

Du träffar ganska direkt gamla karaktärer, så du missar deras kontext, så skulle tipsa om att köra genom ettan först, bara 8h in än sålänge men även om de även har en viss summering så känns det som att de förväntar sig att du har koll på saker från ettan. (utspelar sig ett halvår efter ettans händelser).

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Jag går lite fram och tillbaka. Största problemet med 30 fpsläget är att jag tycker kameran hackar när jag svänger runt. Känns som nån form av bugg som borde kunna fixas. 60 fps är ju mycket behagligare men ganska grynigt. Kör 60 fps nu när det är mycket strider. Första spelet jag inte kan välja läge direkt. Känns som att välja mellan Pest och Kolera om man ska överdriva en aning 🙃

Hehe känner samma som du. Är det lite action och mycket filmsekvenser eller om man bara går mot ett mål så funkar 30fps men som du säger blir det riktigt jobbigt för ögonen om man snabbt måste snurra kameran.

Skrivet av Squallie:

Märkligt att folk tycker så olika om de två lägena. Nästan så man tror att det inte är likadant för alla? Vissa tycker performance mode är hemskt (sämre än HZD) och vissa tycker det ser bra ut.

Det jag vet är att jag alltid tycker som dom som tycker värst om allting så jag skulle säkerligen störa mig på bilden i performance mode.
Det spelar ingen roll hur snyggt det är i 30fps för det spelar jag inte ändå.

Det är bra att jag inte köpt spelet ännu så kan jag avvakta tills dom patchar performance läget.. om det blir av.

Så här ser shimmering ut i performance läget:

https://www.youtube.com/shorts/9PG8nauCntw

Köp inte spelet än, vänta. Kanske tom på PC versionen om detta inte fixas.

Skrivet av psp123:

Kör Performance. Blir nästan illamående av det andra tyvärr.

Exakt så känner jag också, man blir illamående efter ett tag.

Skrivet av oqvist:

Fascinerande vilket fokus det ligger kring grafiken. Spelar folk grafik? Hur är själva liret. Tråkigt när man tröttnat på att lira grafiken?
För min del får ps 4 pron duga. Så länge det inte ser sämre ut än zero dawn så lär det duga mer än absolut väl. Det enda som direkt kan förstöra med grafik är om det tokhackar. 30 fps kan jag fixa om det flyter på demokratiskt men ska det tokhacka så blir det tufft resident evil 4 wii är bland det bästa som gjorts trots det tog ett par dagar för min hjärna att begripa vad det var jag såg på emellanåt med en 32" 720p tv lol

Apropå hoppa in det finns ju miljontals synopsis på youtube så du får bakgrund.

Folk tycker att jag är petig med grafik osv men helt ärligt är detta ett enormt problem och syntes direkt när startade spelet, man fick kontrollen över Aloy och jag bytte till Performance läget för första gången (Fidelity var på som default). Nästan allt skimrar hela tiden när du rör på dig och allt som är längre bort än ett par meter ser grynigt, suddigt och oskarpt ut. Man ser aliasing på en mängt ställen och...ja allt ser helt enkelt lågupplöst ut. Finns mängder med PS5 spel därute som inte har detta problemet - Ratchet & Clank, God of War, Spider-Man, Demon's Souls Remake osv.

De erkände ju att det var någon bugg och släppte en hotfix på deras sida (förstår inte detta med hotfix då man spelar client side...men ok) men allt fler klagar på detta så man är inte direkt ensam.

PS5an är ingen gamingdator och jag kan definitivt svälja att det är lite lågupplöst och att vissa effekter skalas ner osv om man vill ha 60fps men detta är verkligen extremt! Och det värsta av allt är trots allt att HZD inte har något av dessa problem.

Förstå mig rätt, spelet är helt otroligt i alla avseenden...utom i Performance läget.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag går fortfarande i valet och kvalet om jag ska köpa nu, eller vänta. Har "bara" en vanlig PS4, och det verkar vara lite olika bud på huruvida den orkar driva runt spelet i åtminstone 30 FPS eller ej. Känns samtidigt orimligt onödigt att köpa en ny konsol för ett enda spel. Jag kan leva med att det inte blir riktigt lika tjusigt som på PS5, jag tycker Zero Dawn är riktigt snyggt som det är och jag är så fruktansvärt taggad på mer story. Samtidigt rätt trist när alla lite tyngre scener omedelbart resulterar i typ 2 FPS.

Beslutsångesten får nog fortsätta leva några rundor till.

Permalänk
Medlem

Det finns aldrig någon anledning att köpa spel vid release.
Om några månader är alla buggar patchade och halva priset.
Kommer säkert komma dlc också, så det blir ytterligare en utgåva.

Permalänk
Medlem

Bara gått in snabby och skrivit ett nytt inlägg:

Håller vi oss borta från spoilers i den här tråden?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Bara gått in snabby och skrivit ett nytt inlägg:

Håller vi oss borta från spoilers i den här tråden?

Alltid, i alla forum och trådar.

Du kan skriva med /spoiler så kan dom som vill läsa.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hehe känner samma som du. Är det lite action och mycket filmsekvenser eller om man bara går mot ett mål så funkar 30fps men som du säger blir det riktigt jobbigt för ögonen om man snabbt måste snurra kameran.

Köp inte spelet än, vänta. Kanske tom på PC versionen om detta inte fixas.

Exakt så känner jag också, man blir illamående efter ett tag.

Folk tycker att jag är petig med grafik osv men helt ärligt är detta ett enormt problem och syntes direkt när startade spelet, man fick kontrollen över Aloy och jag bytte till Performance läget för första gången (Fidelity var på som default). Nästan allt skimrar hela tiden när du rör på dig och allt som är längre bort än ett par meter ser grynigt, suddigt och oskarpt ut. Man ser aliasing på en mängt ställen och...ja allt ser helt enkelt lågupplöst ut. Finns mängder med PS5 spel därute som inte har detta problemet - Ratchet & Clank, God of War, Spider-Man, Demon's Souls Remake osv.

De erkände ju att det var någon bugg och släppte en hotfix på deras sida (förstår inte detta med hotfix då man spelar client side...men ok) men allt fler klagar på detta så man är inte direkt ensam.

PS5an är ingen gamingdator och jag kan definitivt svälja att det är lite lågupplöst och att vissa effekter skalas ner osv om man vill ha 60fps men detta är verkligen extremt! Och det värsta av allt är trots allt att HZD inte har något av dessa problem.

Förstå mig rätt, spelet är helt otroligt i alla avseenden...utom i Performance läget.

Nu börjar jag fundera på om jag har gått o blivit blind, jag upplever inte något av det du pratar om på performance läget på PS5, jag brukar annars va rätt petig också. Nu vill jag bara åka hem o kolla haha

Edit: kollade youtube video, märkligt att jag inte sett skimmrandet, lär ju inte missa det nu iaf.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

När ni är färdiga får ni gärna låna eller hyra ut er konsol och spelet till mig
Jag är sjukt avis på er som spelar ^^

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har en fråga som är lite spoiler, men ändå inte om man tänker lite vad Aloy huvuduppdrag i detta spelet kan vara.

Men lägger det i spoilertagg ändå, det handlar om att uppdraget där man följer en klump i sanden.

Vad missade jag när jag inte gick fram till Hades backup utan gick direkt till GAIA och sen kom ju cut scene och man hade inte möjlighet till de? Vill inte googla för risk att spoila för mycket

Dold text
Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Guerilla meddelade precis att första patchen är klar.

https://www.reddit.com/r/horizon/comments/szd10v/horizon_forb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fratercula:

Guerilla meddelade precis att första patchen är klar.

https://www.reddit.com/r/horizon/comments/szd10v/horizon_forb...

Innehåller tyvärr ingen lösning för problemen folk har med performance-läget.

Jag har bara hunnit ut från Barren Light, så jag lägger Forbidden West på hyllan till efter Elden Ring.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Nu börjar jag fundera på om jag har gått o blivit blind, jag upplever inte något av det du pratar om på performance läget på PS5, jag brukar annars va rätt petig också. Nu vill jag bara åka hem o kolla haha

Edit: kollade youtube video, märkligt att jag inte sett skimmrandet, lär ju inte missa det nu iaf.

Det syns olika mycket på olika ställen Det var väldigt tydligt under prologen. Sen räcker det egentligen att hitta gräs, mossa, träd osv så syns det supertydligt. Området runt Plainsong är extremt! Hade nästan önskat att jag spelat in en video.

Skrivet av nu1mlock:

Innehåller tyvärr ingen lösning för problemen folk har med performance-läget.

Jag har bara hunnit ut från Barren Light, så jag lägger Forbidden West på hyllan till efter Elden Ring.

Åtminstone ligger ärendet som High Priority men man önskar sig verkligen en lösning ASAP. Ibland går jag tillbaka till Fidelity läget just bara för att det är så otroligt mycket behagligare att titta på men när man väl hamnar i combat så dör man lätt pga att snabba kameraförflyttningar gör det svårt att reagera på attacker i tid.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9