Flyttrens! Servrar, iMac, NAS, disk, minne, blandat

Permalänk
Medlem

Flyttrens! Servrar, iMac, NAS, disk, minne, blandat

Flyttrens, allt ska bort. Pga storlek så gäller upphämtning av allt där det inte är angett annat. Endast seriösa bud tack, allt oseriöst kommer ignoreras. Om du ser ett pris så utgå från att jag inte accepterar kreativa motbud.

----------------

Datorer:

Två iMacs, enda som skiljer är storlek på SSD:

Modell iMac14,1
21,5", late 2013
2.7GHz i5 4core.
16GB RAM
1920x1080

SSD:
Mac #1: 250GB
Mac #2: 1TB

Båda är i fint skick, inga repor på skärm, enstaka märken på baksida men inget som syns. Inget fläktljud eller annat som stör. Perfekt för surf, musik och arbete.

Servrar:

HP Proliant DL380 G7

Intel Xeon X5650 @ 2.67GHz
36GB DDR3 ECC RAM
8x 2.5" diskplatser.
2x750W nätdelar
iLO 3
4x nätverksportar

HP ProLiant DL360 Gen8

2x Intel Xeon 2630 @ 2.3GHz
40GB DDR3 ECC RAM
8x 2.5"-diskplatser
460W nätdel
iLO 4

NAS:

QNAP TS-469U-RP

4-diskars rackmonterbar NAS
2x PSU
2x 1Gbit NIC
2x eSATA

Kan köra andra OS än QNAPs egna (har kört TrueNAS t.ex).

Lagring:

9x 300GB 2.5" SAS-diskar (HP-brandade). Kan ev inkluderas med servrarna ovanför ifall det önskas (så långt lagret räcket).

Minne:

3x Corsair Vengeance RGB Pro SL, 2x16GB DDR4 Kit: 1000kr/kit. Obrutna förpackningar, helt nya! Kan skickas mot fraktkostnad (50kr).

Ljud:

Audio Pro A10 multiroom speaker. Stödjer BT, Apple Play och Spotify Connect. Ljusgrå färg.

Dockningsstation:

3x Startech Thunderbolt 2 4K Docking Station (TB2DOCK4KDHC). Funkar även med Thunderbolt3 med adapter. HDMI, Ethernet, Displayport/Thunderbolt2, Ljud, USB 3.0. Funkar med Mac och PC. Helt oanvända i kartong.

3x Stardom Sohotank 4bay SATA. Blivit över från gammalt projekt, funkar prima om du har eSATA-port och vill ha 4 SATA-diskar i en server, NAS etc. En saknar nätdel så denna skänkes bort. En modell kommer med fyra eSATA-portar, övriga med en eSATA-port. Nätdelar går att flytta emellan.

Brandvägg:

1x Fortinet Fortigate 40C
1x Fortinet Fortigate 60D

Två begagnade brandväggar. Funkar bra som endast brandväggar (kommer utan licenser), släpps fortfarande firmwares till dessa. Bra för labb, utbildning i Fortinet-miljön etc. Kommer som de är. Skänkes bort till någon nätverksnörd!

Nätverk:

Utomhusantenn TP-Link TL-WA7210N. Byggd för väder och vind, kommer med kompakt PoE-adapter.

- 12dBi dual-polarized directional antenna boosts wireless range
- Dedicated power amplifier and low noise amplifier improve radio performance
- Complies with IEEE 802.11b/g/n, wireless speed up to 150Mbps
- Outdoor weatherproof and 4000V lightning/15KV ESD protection design

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tar gärna båda Fortigate:arna

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Du var snabb på bollen, de är dina om du vill mecka :).

Permalänk

Köper gärna 3st 300gb sas diskar av dig. Pris inkl frakt?

Permalänk
Medlem

Vad tycker du är rimligt för diskarna? Måste kolla frakt i sådana fall då jag måste hitta nåt att skicka diskarna i, blir lite vikt på det.

Permalänk

schenker har bäst deal så sett. men va tycks om 100kr st? plus frakten?

Permalänk
Medlem

Tar gärna Stardom Sohotank 4bay SATA utan nätdel

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheHawk:

Tar gärna Stardom Sohotank 4bay SATA utan nätdel

Såg just att det endast gäller avhämtning, blir lite för långt att hämta den

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för en dockningsstation? Kan frakt vara aktuellt på en sådan?

Permalänk
Medlem

Båda servrarna med lagringgsdiskarna samt brandväggarna qnap
1000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Båda servrarna med lagringgsdiskarna samt brandväggarna qnap
1000:-

Kunde inte låta bli. Men detta var verkligen ett skambud.
Bara qnap ts-469u går för 3500 på Ebay beggad!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Båda servrarna med lagringgsdiskarna samt brandväggarna qnap
1000:-

Vill ha min aktieportfölj och bostadsrätt med det?

Skambud deluxe, avvisas.

Skrivet av AllMessedUp:

Kunde inte låta bli. Men detta var verkligen ett skambud.
Bara qnap ts-469u går för 3500 på Ebay beggad!

Tack för att ha gett mig ett riktpris iaf :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrdiglet:

Vad vill du ha för en dockningsstation? Kan frakt vara aktuellt på en sådan?

Vad är du intresserad av att betala? Jag har utelämnat priser för att jag vill se vad folk tycker det är värt...

Skulle helst vilja slippa frakta det då jag har svårt att hitta lådor just nu under flytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Vill ha min aktieportfölj och bostadsrätt med det?

Skambud deluxe, avvisas.

Tack för att ha gett mig ett riktpris iaf :).

Servrar med diskar anser jag värda ca det qnap för krydda lite.

Senaste 12st 380 servrar jag införskaffat har varit mellan 2-500kr st mellan g5 till g8

3st g4 fick jag med på köpet

Priserna är låga på den sortens hårdvara

Qnap lite osäker på

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Vill ha min aktieportfölj och bostadsrätt med det?

Ger du bort dem så tar jag dem inga problem 😉👍

Skämt å sido när flyttar du? Jag är ev intresserad av en produkt men rent schemamässigt tar jag mig inte till Stockholm på direkten och jag vill inte göra din flytt tillkrånglad.

Permalänk
Avstängd

Köper gärna 1 kit av minnena för 1000:- om du kan skicka dom på valfritt sätt .
Bara skicka pm så köser vi det där .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Servrar med diskar anser jag värda ca det qnap för krydda lite.

Senaste 12st 380 servrar jag införskaffat har varit mellan 2-500kr st mellan g5 till g8

3st g4 fick jag med på köpet

Priserna är låga på den sortens hårdvara

Qnap lite osäker på

Fast det du ville ha var servrarna, hårddiskar och en fullt fungerande och relativt modern enterprise QNAP NAS (som du nu vet riktpris för) för en tusenlapp. Det var absurt och orimligt snålt. Jag kan sälja servrarna och diskarna billigt, men det ska vara rimliga priser för vad det faktiskt är värt. Du får göra din research på vad grejerna egentligen kostar och komma med ett rimligt bud om du vill ha nåt av det, annars avstår jag och väntar. Jag säljer billigt, men det ska vara rimligt.

Skrivet av ClubT:

Ger du bort dem så tar jag dem inga problem 😉👍

Skämt å sido när flyttar du? Jag är ev intresserad av en produkt men rent schemamässigt tar jag mig inte till Stockholm på direkten och jag vill inte göra din flytt tillkrånglad.

Flytten går i slutet av mars, men vill heller gärna inte dra på det till sista dagen men har väl kvar det som inte är sålt till sista veckan. Vad är det du är intresserad av?

Permalänk
Medlem

[quote postid="19503840" userid="85141" name="mrpijey"]
Fast det du ville ha var servrarna, hårddiskar och en fullt fungerande och relativt modern enterprise QNAP NAS (som du nu vet riktpris för) för en tusenlapp. Det var absurt och orimligt snålt. Jag kan sälja servrarna och diskarna billigt, men det ska vara rimliga priser för vad det faktiskt är värt. Du får göra din research på vad grejerna egentligen kostar och komma med ett rimligt bud om du vill ha nåt av det, annars avstår jag och väntar. Jag säljer billigt, men det ska vara rimligt.

Vad är rimligt ?
Som jag nämnde ang servrarna . 2-500st har jag betalat för 380 g5 till g8
Flertalet från flertalet
Det är vad de är värda.
Qnap vet ej vad den är värd exakt men nasar btukar sjunka rätt rejält

Har du någon ide själv ?

Permalänk
Avstängd

Starta med 1000 för iMac och hämta

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem

Kollar man på ebay så är det ca 3000kr+ för QNAPen, runt 1500kr för DL360 G8 och 2000kr för DL380 G7 vilket jag tycker är rimligt, är trots att fullt fungerande maskiner. Så strax under det kan jag gå med på i sådana fall. Med dina priser så skrotar jag hellre servrarna och säljer dem i delar då både ECC-minnen, nätdelar, disk och CPU:n får jag ett par hundralappar styck för. Sedan att du får dina grejer för extrema underpriser är ju nice för dig, men det är inte marknadspriser om man kollar runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sali2003:

Starta med 1000 för iMac och hämta

iMac:arna är en annan intressent på just nu, får se om de blir sålda ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

iMac:arna är en annan intressent på just nu, får se om de blir sålda ikväll.

Jag tror det!

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrpijey:

iMac:arna är en annan intressent på just nu, får se om de blir sålda ikväll.

Ok hör av dig ev ta de bådeoch hämtas
Imorgon

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Kollar man på ebay så är det ca 3000kr+ för QNAPen, runt 1500kr för DL360 G8 och 2000kr för DL380 G7 vilket jag tycker är rimligt, är trots att fullt fungerande maskiner. Så strax under det kan jag gå med på i sådana fall. Med dina priser så skrotar jag hellre servrarna och säljer dem i delar då både ECC-minnen, nätdelar, disk och CPU:n får jag ett par hundralappar styck för. Sedan att du får dina grejer för extrema underpriser är ju nice för dig, men det är inte marknadspriser om man kollar runt.

Det kan du med göra.
Sätta ut priserna är inte samma sak som någon köper det.
Sälja i delar brukar inbringa lite mer i slutändan förutsatt allt blir sålt.
Men du bör också tänka på att det finns anledningar varför det inte är rusning till komponenterna. Som nämnt ingen annan har ens visat intresse för produkterna jag gav bud på. Iaf inte i denna tråden. Kollar du andra servrar här är det både låga priser och låga intressen.
Lägg ut det på ebay och hoppas. Frakterna avskräcker med osv. Det är en del av kostnaderna för köparna.

Jag kan höja till 1500 för det för det är kul med grejjer.
Och jag ska ev till sthlm och hämta saker ändå

Permalänk
Medlem

Och bara för att du ger ett bud och anser att det är rätt värde så behöver jag inte hålla med och sälja för det budet :). Jag lade ut annonsen igår, så jag ger det tid och väntar på rätt köpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Och bara för att du ger ett bud och anser att det är rätt värde så behöver jag inte hålla med och sälja för det budet :). Jag lade ut annonsen igår, så jag ger det tid och väntar på rätt köpare.

Ja så är det med som jag skrev tidgare måste du inte sälja. Du lägger ju ut en bara och marknden medelar vad de är beredda att köpa det för. Är du inte nöjd med det så säljer man inte om man hellre behåller det. Ingen tvingar ju någon till något förrens ett avtal är avtalat

Permalänk
Medlem

Jag tar gärna ett minnespaket (16GB x2) för 1000kr + frakt.

Permalänk
Medlem

iMacs sålda!

Permalänk

Var det intressant med 100kr / disk plus frakt?

Permalänk
Medlem

Höjer till 2000