Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Läste på SVT om: Gamers i protest mot kriget

Permalänk
Medlem

Läste på SVT om: Gamers i protest mot kriget

De är bra vissa upp att man ska STOP kriget.
Kanske skulle fixa något sätt att visa att man inte vill ha krig.

SVT

Runt om i världen protesterar tusentals människor mot invasionen av Ukraina och flera stora företag tar avstånd till Ryssland genom en rad bojkotter. Nu mobiliserar även gamingvärlden i frågan. Både i form av aktioner tagna av branschens största aktörer, och i form av spelarprotester i populära onlinespel.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Ungefär lika effektivt som körerna som sjunger Ukrainas nationalsång skulle jag tro
Betydligt bättre vore ju om dom skippade microtransactions i en månad (eller flera) och skickade de pengarna till en bra hjälporganisation.

Permalänk
Medlem

Om vi ska vara rättvisa så markerar nästan alla att de är emot kriget. Gick förbi en cykelaffär i området. "We support Ukraine" stod det vid deras skyltfönster, med Ukrainas flagga format som ett hjärta. Kommer det att påverka Putin? Nej knappast, han är sedan tidigare illa ansedd bland den västerländska allmänheten, är sannolikt medveten om det, och bryr sig inte om det.

Är det sympatiskt? Ja, och jag tycker att det finns ett värde i det, även fast Putin så tydligt visar att han struntar fullständigt i vad resten av världen tycker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ungefär lika effektivt som körerna som sjunger Ukrainas nationalsång skulle jag tro
Betydligt bättre vore ju om dom skippade microtransactions i en månad (eller flera) och skickade de pengarna till en bra hjälporganisation.

https://i.imgur.com/yCe1fNU.jpg

Är nog inte alls dumt faktiskt, läste någon sammanfattning om att dessa grejer är jättebra för moralen och speciellt i ryssland ( Läs färdigt innan ni blir arga ) Att annordna demonstrationer som alla kan ta del av hjälper folket att samla mod och gå ut på gatorna och demonstrera. Satt igår och lyssnade på ett klipp där en kvinlig rysk demonstrant blir torterad/grovt misshandlad av rysk polis och det fick mig att inse hur farligt det även är för ryssar som inte stödjer Putin. En vän som har bott här i 20 år är halvryss och är helt förstörd eftersom en stor del av hennes släkt är Ukrainare...

Allt som når ut är bra skulle jag säga även om de såklart kan donera pengar från microtransactions också

Skrivet av Hasharii:

Om vi ska vara rättvisa så markerar nästan alla att de är emot kriget. Gick förbi en cykelaffär i området. "We support Ukraine" stod det vid deras skyltfönster, med Ukrainas flagga format som ett hjärta. Kommer det att påverka Putin? Nej knappast, han är sedan tidigare illa ansedd bland den västerländska allmänheten, är sannolikt medveten om det, och bryr sig inte om det.

Är det sympatiskt? Ja, och jag tycker att det finns ett värde i det, även fast Putin så tydligt visar att han struntar fullständigt i vad resten av världen tycker.

Poängen är nog inte att nå ut till Putin utan till människor och kanske de människor som har möjlighet att bidra till förändring, samt bidra med moral etc.

Fördelarna väger långt tyngre än nackdelarna.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Ungefär lika effektivt som körerna som sjunger Ukrainas nationalsång skulle jag tro
Betydligt bättre vore ju om dom skippade microtransactions i en månad (eller flera) och skickade de pengarna till en bra hjälporganisation.

https://i.imgur.com/yCe1fNU.jpg

Allt har sin plats, det ena behöver inte utesluta det andra. Både donationer och engagemang behövs. Genom manifestationer och liknande visar befolkningar sina regeringar att de håller regeringarna ryggen vid införandet av sanktioner och andra åtgärder. Sen om det sker i spel, verklighet eller på nätet är egentligen skitsam. Det är viktigt att visa att stödet finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Poängen är nog inte att nå ut till Putin utan till människor och kanske de människor som har möjlighet att bidra till förändring, samt bidra med moral etc.

Fördelarna väger långt tyngre än nackdelarna.

Jag håller helt med, är inte alls emot det.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

*Tråd låst*

Vi har redan låst en tråd om Kriget i Ukraina. Det är inte öppet för att öppna en till då.

/Mod

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin