Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

blockad på iphone imessage men ibland står det levererat retroaktivt??

Permalänk

blockad på iphone imessage men ibland står det levererat retroaktivt??

hej,

detta lär ju låta riktigt skevt men är så förbryllad så jag delar med mig

jag smsade en person som jag vet har blockat mig på imessage (sms), ni med iphone vet ju att det står levererat när meddelanden går iväg till mottagaren. det jag har märkt är att ibland blir mina sms levererade även fast jag anar att jag är blockad (så bör ju inte fallet vara men). saken är den att när de de levereras, sker det i efterhand, retroaktivt. jag skickade ett sms den 16 feb som aldrig levererades, sen skickade jag ett till i lördags (5e mars) som jag vet levererades igår (9e mars). 4 dagar efter. vad är detta? tog människan bort blockeringen igår och fick mitt meddelande i efterhand eller är det en bugg? för jag vet att jag blivit avblockerad tidigare. men att de levereras retroaktivt känns sjukt konstigt. hur länge kan de göra det? jag menar, säg att jag skickar ett sms 1a mars och ett den 10e, och den 13e mars levereras den sista smset, har då även det första också levererats?

haha ja, sjukt skevt men det är sjukt förbryllande

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Varför försöker du skicka SMS till någon som du vet har blockerat dig är väl den stora frågan?

Gällande leveransbeskedet så kanske du bara får notis för ett av SMSen då båda leverars samtidigt?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Varför försöker du skicka SMS till någon som du vet har blockerat dig är väl den stora frågan?

Gällande leveransbeskedet så kanske du bara får notis för ett av SMSen då båda leverars samtidigt?

kontakt med en galen släkting. jag har försökt ringa personen i fråga, men har vid dessa tillfällen varit blockerad då signalen inte går fram utan det bara bryts.

det kan ju vara så att alla sms levereras samtidigt, men det förutsätter att jag inte är blockerad. är slutsatsen att människan tar bort blockeringen ibland när den känner för det? eller är det en bugg?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HickeHiskelig:

kontakt med en galen släkting. jag har försökt ringa personen i fråga, men har vid dessa tillfällen varit blockerad då signalen inte går fram utan det bara bryts.

det kan ju vara så att alla sms levereras samtidigt, men det förutsätter att jag inte är blockerad. är slutsatsen att människan tar bort blockeringen ibland när den känner för det? eller är det en bugg?

Gissningsvis är det så att personen tar bort blockeringen, ser att de kommer in SMS och blockerar dig igen

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2