Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Blev en liten förstärkare till högtalaren i badrummet (inbyggd i taket). Har tidigare kopplat den på ena aktiva högtalaren till sterion i vardagsrummet. Dock har jag möblerat lite så den hamnade för långt bort så fick bli denna lösning istället. Köptes på Amazon.se Den var hyfsat billig men kom dessvärre utan nätdel. Har dock en hemma som borde passa. Annars får jag glida till Kjelle och se om de har en bättre. Den vill ha en adapter på 12 volt och 3 amp. Den jag har är på 2 amp. Kommer bara köra en högtalare och jag spelar aldrig speciellt högt så blir nog bra. Den är specad till 2x15 watt + 1x20 watt (bashögtalare). Blir nog kalas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

NY Frånluftsvärmepump
https://i.imgur.com/w03lMJQ.jpg
SÅ lite fattigare nu.
NIbe F370 om någon undrar om modell.

Aldrig ett kul köp, men om den är mycket nyare än den gamla luftvärmepumpen så sparar ni nog in den rätt snabbt med tanke på dagens elpriser

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Aldrig ett kul köp, men om den är mycket nyare än den gamla luftvärmepumpen så sparar ni nog in den rätt snabbt med tanke på dagens elpriser

Nästan 15 år nyare och dom sa när dom tog bort den gamla att den kunde nog paja när som eller med lite tur hålla några år till.
Angående elen så har jag bundet så det är ingen fara samt solpaneler.
Kan redan se nu att den nya går mycket jämnare än gamla och drar mindre ström med.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Då var man en i gänget, fick bli Swec flaska.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Äntligen är Polarkakan tillbaka🤩🤤 det var den jag saknat mest sedan Polarbröds bageri brann ner.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Efter att ha suttit och varit mer eller mindre skogstokig över mitt Logitec G213 som varit ett riktigt skittangentbord i snart ett år (människan är ett vanedjur så...) har jag äntligen gjort slag i saken och köpt nytt. Blev ett Corsair K55 rgb xt gaming. Valde detta då det dels inte var så farligt dyrt samt hade lite extra mackroknappar vilket jag saknat och nu gör mitt användande av Photoshop betydligt mycket trevligare Dock ligger vissa tangenter lite annorlunda iom dessa extratangenter. Men det är ju återigen en vanesak så jag ger det en vecka eller så.

Tangentbordet känns för övrigt kalas och är väldigt tyst. Hoppas detta håller lite bättre. Funderar på att återskapa scenen från Office space (med skrivaren) med gamla tangentbordet om jag inte hittar någon som vill ta över skiten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

NY Frånluftsvärmepump
https://i.imgur.com/w03lMJQ.jpg
SÅ lite fattigare nu.
NIbe F370 om någon undrar om modell.

Trevlig, antar att du bytte från en 360p eller liknande äldre?
Tittar mer på F730 för att få större kompressor, men det är ju ett högre pris.
Jämförde du dem, eller hur gick tankarna där?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Byggdes medan jag kollade på pre-season testing och Drive 2 Survive.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Byggdes medan jag kollade på pre-season testing och Drive 2 Survive.

https://i.imgur.com/ywwuPIL.jpg

Tänkte också köpa en, men var ute och sprang vid släppet och kom tillbaka när de var slutsålda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Byggdes medan jag kollade på pre-season testing och Drive 2 Survive.

https://i.imgur.com/ywwuPIL.jpg

Sjukt vad perspektiv kan göra saker förvrängda, jag var helt säker på att den stod på golvet på en matta och var typ 2m lång...tills jag förstorade bilden 😂

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Tänkte också köpa en, men var ute och sprang vid släppet och kom tillbaka när de var slutsålda

Jag mejlade Webhallen och frågade om inte dom kunde ta in några. Tog ett par timmar sen fick jag ett mejl med en länk. 4-500 billigare än lego.com med.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Sjukt vad perspektiv kan göra saker förvrängda, jag var helt säker på att den stod på golvet på en matta och var typ 2m lång...tills jag förstorade bilden 😂

Ja den är bra drygt 60cm lång.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Trevlig, antar att du bytte från en 360p eller liknande äldre?
Tittar mer på F730 för att få större kompressor, men det är ju ett högre pris.
Jämförde du dem, eller hur gick tankarna där?

Byte från en 310P
Japp jämförde det den kostar ca 40.000 mer själva pumpen installation hade inte varit någon skillnad.
Har bara 144kvm och då tyckte den som var att titta och gav offert att den pumpen aldrig kommer få jobba och att jag inte kommer tjäna in den kostnaden det skiljer, annars är den mer energi effektiv.

Den är mer för 200Kvm+ vad jag förstod på säljaren.

Har redan märkt nu att den nya pumpen är bättre än gamla den hoppar inte igång titta och tät som gamla gjorde.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan_JL:

Äntligen är Polarkakan tillbaka🤩🤤 det var den jag saknat mest sedan Polarbröds bageri brann ner.

https://i.imgur.com/SuuhlpX.jpg

såna där säljer/levererar jag till butiker! 😃👍

Permalänk
Medlem

Fick senaste mandalorian poppen.
Tog bara nån vecka men beräknad lev var 1mån +, från Holland.

Mkt fin.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Byte från en 310P
Japp jämförde det den kostar ca 40.000 mer själva pumpen installation hade inte varit någon skillnad.
Har bara 144kvm och då tyckte den som var att titta och gav offert att den pumpen aldrig kommer få jobba och att jag inte kommer tjäna in den kostnaden det skiljer, annars är den mer energi effektiv.

Den är mer för 200Kvm+ vad jag förstod på säljaren.

Har redan märkt nu att den nya pumpen är bättre än gamla den hoppar inte igång titta och tät som gamla gjorde.

Aha ok.
Ja en så 10+ år gammal kompressor misstänker tappar endel jämfört med en ny, så jo det är nog skillnad.
Får se lite hur ja gör, med dom elpriserna som är, så känns ju en 730 fint, lägger nog hellre 40k extra här än köper solceller. Du har ju redan det, så är ju väldigt bra

157kvadrat här, och har en kollega som har bytt till 730. Även han ute efter att slippa köra elpatronen. Får se vad det blir

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Nytt stekjärn! Har kört på ett gjutjärn från ikea nu i 7 år som har haft ojämn botten sedan jag köpte den, så det ska bli såå skönt med ett stekjärn som ligger stilla

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Nu har den kommit

så en skärm istället för 2 skönt.

Ska bara fixa lite med kablarna men får nog bli i helgen.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Nu har den kommit
https://i.imgur.com/2OaiBQT.jpg
så en skärm istället för 2 skönt.
https://i.imgur.com/CzhxcuG.jpg
Ska bara fixa lite med kablarna men får nog bli i helgen.

Ser inte helt ergonomiskt optimalt ut, men grymt snygg skärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Ser inte helt ergonomiskt optimalt ut, men grymt snygg skärm!

Jag tänkte detsamma först, men verkar som att han använder läget där skärmen visar två separata "skärmar" så då blir den vänstra halvan ganska rakt framifrån.

Permalänk
Medlem

Blev en ny cykel

Trek Slash 7 2021

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Blev en ny cykel
https://i.imgur.com/WFsSqzc.jpg
Trek Slash 7 2021

Men kan du cykla på bakhjulet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Men kan du cykla på bakhjulet?

Duger det om man trycker för hårt på frambromsen så man "cyklar" på framdäcket?

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Duger det om man trycker för hårt på frambromsen så man "cyklar" på framdäcket?

Så länge du fortsätter trampa! 😀

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Ser inte helt ergonomiskt optimalt ut, men grymt snygg skärm!

Skrivet av Mutation:

Jag tänkte detsamma först, men verkar som att han använder läget där skärmen visar två separata "skärmar" så då blir den vänstra halvan ganska rakt framifrån.

Precis användet den som 2, vänstra saker som speland sedan teamspeka/discord och massa annat på högra delen som man inte ska titta på hela tiden.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Snusfri
Skrivet av myra:

Men kan du cykla på bakhjulet?

Cyklar på bakhjulet gör ju alla hela tiden när de cyklar, svårt att komma framåt annars

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Snusfri

En lokal ICA butik har plockat in lite godsaker så köpte en burk för att testa.
God damn vad salt, men så väldigt god.

Man trycker inte direkt i sig en burk av dessa, utan man njuter av några få bitar under ett gäng timmar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Inte ett inköp egentligen då det är en tjänstebil. Men antar att det räknas ändå.

Permalänk
Medlem

Drömbilen till slut köpt! Jaguar F-Type S 2016

Visa signatur

”How fast light ever travels - Darkness is already there waiting for it” - Terry Pratchett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Blev en ny cykel
https://i.imgur.com/WFsSqzc.jpg
Trek Slash 7 2021

Det blev ny cykel här också, fast med motor.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.