Unity visar fotorealistisk grafik i teaservideo

Permalänk
Medlem

Alltså dra åt helvete! Visst, man ser om man kollar nära. Men snart sitter vi med vr och kommer aldrig träffas i verkligheten. Inga brott och matrix är fött. 😂

Visa signatur

Intel Core i9 12900KF 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX Z690-F | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

En liten korrigering. Enligt en forskare på visuell perception som jag hörde prata i en pod, så är det inte alls en konstant ström, utan att ögonen enbart tar in information när pupillerna är helt stilla. Enligt forskaren är vi funktionellt blinda när pupillerna rör på sig, vilket faktiskt är en majoritet av tiden. Det tyckte jag var rätt coolt.

Intressant. En av anledningarna till att man kan stirra på en bild och sedan se den inverterad då man blundar tyder på att synapserna forsätter skicka. Men om det är hella tiden eller synsentret i hjärnan som ser till att det blir så har jag inte en aning om.
Intressant hur som haver.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Intressant. En av anledningarna till att man kan stirra på en bild och sedan se den inverterad då man blundar tyder på att synapserna forsätter skicka. Men om det är hella tiden eller synsentret i hjärnan som ser till att det blir så har jag inte en aning om.
Intressant hur som haver.

Ja, jag är verkligen ingen expert och det var nog ett år eller två sedan som jag hörde detta. Om jag kommer ihåg rätt (vilket inte är säkert), så tror jag att forskaren sa att det är hjärnan som omvandlar det till en upplevelse av kontinuitet. Tror att det antingen var på Infinite monkey cage eller på Invisible brain som jag hörde det.