Sony kontrar Game Pass med Playstation Plus – får över 700 spel

Permalänk
Melding Plague

Sony kontrar Game Pass med Playstation Plus – får över 700 spel

Sony besannar tidigare rykten och slår samman Playstation Plus och Playstation Now. Den nya tjänsten lanseras i juni och får stortitlar som God of War.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Om Sony satsar lika mycket på Day 1-releaser på PS Plus i framtiden som Microsoft gör på Game Pass, så kommer ju detta verkligen vara en dröm.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Iom att jag bara har en PS4a i nuläget och typ aldrig spelar något online blir det faktiskt nej för mig. Om jag uppgraderar till en PS5, alternativt hade haft en PS5 hade nog Plus Extra varit ett givet alternativ Särskilt när man gillar lite mer storybaserade spel som kanske inte alltid har världens bästa replay value. Då är prenumerationer lite extra nice.

Permalänk
Medlem

Boom.
Vad rolig läsning!

Kommer bli premium direkt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Jag valde nej. Men nu när jag har en PS4 ska jag kolla noga på tjänsten när den lanseras och räkna på om det är värt det.
Tror faktiskt att mitt val, om jag väljer det, blir en månad i taget. För att spela ett singelplayer spel.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Har spelat på PlayStation sen 4an och har faktiskt aldrig haft PS+, aldrig kört ett spel online.

Har alltid tyckt deras PS+ varit ganska värdelös jämfört med Xbox Gold där man får både tillgång att spela online med Gold och även ett par spel i månaden man får behålla även om man slutar betala för Gold.

Får man prova gratis när det kommer så kanske man kan prova men kommer nog inte betala för det.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Premium here we go! 😁

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Blir nog Plus Extra för mig sen när det lanseras. Skönt med lite fler titlar man bara kan plocka hem och börja lira ganska snabbt

Permalänk
Medlem

Tycker inte att detta är en Game pass konkurrent då de inte släpper sina titlar dag ett. Äldre spel och streaming är fina bonusar men storheten med Game pass är ju att man får nya spel. Jag är förvisso inte överraskad men ändå besviken.

Permalänk
Snusfri

Kanske, kommer tex Gran Turismo osv till PC så kan det vara av intressa, annars inte.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

På 5 år görs det typ 2-3 bra spel som är värda att spendera sin tid på. Allt annat är ett ödslande i en djungel av dåliga kopior. Jag gillar inte den här trenden riktigt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Gillar iden.
Finns spelet tex på xbox pass så betalar jag gärna för 1-3 månader.
Hinner jag ofta spela så mycket att jag har tröttnat på spelet.

Gjorde så med Back 4 Blood

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Beror helt på vilka spel som finns i biblioteket. Playstation Now lockar mig inte alls (Kör redan gamepass och det är awesome). Kör dock Playstation Plus nu, och det tycker jag är värt. Om det blir uppgradering från vanliga plus till Extra beror helt på vad för spel som finns med för min del iaf.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare

Ja det kommer att testas, då med premium. Undrar om man kommer göra tekniska förändringar på strömningen varit lite meh tidigare.

Sen dess har jag för mig att man köpt upp iaf 1 strömningstjänst. Nåja, får testa och se

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chris_Kadaver:

På 5 år görs det typ 2-3 bra spel som är värda att spendera sin tid på. Allt annat är ett ödslande i en djungel av dåliga kopior. Jag gillar inte den här trenden riktigt.

Varför inte? Trenden borde ju inte påverka dig alls. Det finns inga hinder som helst för dig att köpa spelen som vanligt under dessa 5 år. Du blir inte påtvingad någon prenumeration direkt.

För många blir det en nobrainer, och billigare.

Permalänk
Avstängd

Inga PS3 spel tyvärr. Om man inte vill Streama med inputlag då.

Permalänk
Medlem

Blir Premium för min del. Köper man för ett år så är det ju inte så farligt (blir billigare än nuvarande PS+ och Now tillsammans). Hoppas på att kunna spela PS1-titlar som Suikoden 1&2, Parasite Eve och andra klassiker.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi grejer.

Permalänk
Medlem

Lyxigt att man som PS Now-användare uppgraderas hela vägen till PS Plus Premium. Ska man kanske stacka lite PS Now om det ens fortfarande går och få ett par år Premium billigare?

Edit: någon var smart snabbare än mig, tyvärr jätteslut överallt

Skrivet av Nozomi:

Inga PS3 spel tyvärr. Om man inte vill Streama med inputlag då.

Har spelat en del PS3 på PS Now och måste faktiskt säga att upplevelsen är fullt acceptabel. Till och med lyckats glömma bort att jag streamar då latensen är så pass liten. Det hänger såklart på att man har en stabil uppkoppling.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

When the new PlayStation Plus service launches, PlayStation Now will transition into the new PlayStation Plus offering and will no longer be available as a standalone service. PlayStation Now customers will migrate over to PlayStation Plus Premium with no increase to their current subscription fees at launch.

Mitt PS Now går ut i juli. Undrar om man vinner något på att förlänga det med ett år redan nu?

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

"Vid lansering utlovas bland annat God of War, Death Stranding, de senaste Spider Man-titlarna och Returnal."

Ooooooh! Kanske blir Plus Extra för mig då. Hoppas att nylanseringar också kommer med i detta. Då är detta givet!

Permalänk
Medlem

Låter faktiskt rätt prisvärt

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Kanske något mytt man borde prova alltså? Jag har funderat på det en del, men detta är ju sjukt nice för att köra på för de som inte redan är inköpta i någon specifik konsol, fritt att pröva mycket, sen kan man köpa de spel man vill behålla på rea och inte prenumerera hela tiden om man inte vill

Jag är dock osäker om ägande alls kommer vara en grej efter nästa generation...

Permalänk
Medlem

Haha nu svettas Nintendo snart.

Två rivaler som har extremt bättre hårdvara och prenumeration för sina spel.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karate Taco:

Lyxigt att man som PS Now-användare uppgraderas hela vägen till PS Plus Premium. Ska man kanske stacka lite PS Now om det ens fortfarande går och få ett par år Premium billigare?

Edit: någon var smart snabbare än mig, tyvärr jätteslut överallt
Har spelat en del PS3 på PS Now och måste faktiskt säga att upplevelsen är fullt acceptabel. Till och med lyckats glömma bort att jag streamar då latensen är så pass liten. Det hänger såklart på att man har en stabil uppkoppling.

Hur är spel som faktiskt behöver relativt låg inputlag som typ LBP1 ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rwxr:

When the new PlayStation Plus service launches, PlayStation Now will transition into the new PlayStation Plus offering and will no longer be available as a standalone service. PlayStation Now customers will migrate over to PlayStation Plus Premium with no increase to their current subscription fees at launch.

Mitt PS Now går ut i juli. Undrar om man vinner något på att förlänga det med ett år redan nu?

Du vinner nog ingenting. Vanliga Plus blir typ Essential.

Permalänk
Inaktiv

Spelar man 1-2 BR spel åt gången så är sådana här tjänster väldigt ointressanta. Jag har spelat Apex Legends och Warzone sen de släpptes och det ser ju inte ut som om jag får någon ersättare inom rimlig framtid heller.

Varje gång jag testar något single player spel så blir jag väldigt besviken, har testat många moderna hypade spel men det enda som jag orkade spela igenom var Cyberpunk.. Resten ligger i biblioteket med en speltid på 1-2 timmar styck.

Obs. Jag spelar både på konsol och PC

Permalänk
Medlem

Nej är väl svaret nu men om detta leder till att fler och fler spel kommer till PC kan det ju bli annat. Får de för sig att porta bloodborne tex kan jag tänka mig de får en hel del påhoppare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Du vinner nog ingenting. Vanliga Plus blir typ Essential.

Men jag har inte Plus utan Now.

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Har själv använt Game pass en del, och har några titlar som jag har och några titlar jag vill spela. När jag har tid över så tar jag en månad, spelar igenom spelet, och avslutar prenumerationen

Antingen får jag tillbaka pengar för de dagar jag har kvar, och ibland hela summan

Ofta så finns nya välkomsterbjudanden med lägre pris första månaden då också

I stort sett har jag spelat igenom 4-5 spel för en dryg hundralapp senaste året. Klart prisvärt

Det förutsätter såklart att det är storybaserade kampanjer man faktiskt någonsin spelat färdigt. Något jag mer och mer uppskattar efter alla MMO- och BR-spel som bara är en lång grind... Jag är för gammal för det här

Ser fram mot nya tjänsten, efterlängtad!