Moore Threads visar nya grafikkort med egenutvecklade kretsar

Permalänk
Melding Plague

Moore Threads visar nya grafikkort med egenutvecklade kretsar

Ännu ett par kinesiska grafikkort ser dagens ljus. Den här gången med en enligt tillverkaren egenutvecklad grafikkrets.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Stöd för Windows och DirectX, samt OpenCL, CUDA, Vulkan och OpenGL" men det står inget om min plånbok 😁

Permalänk
Inaktiv

April april……

Permalänk
Medlem

Bra. Prestanda åsido låt fler försöka göra användbara silikon kretsar i en bransch med allt för kass konkurens. Kan vi få 5 nya TSMC/Samsung/nvidia/amd/intel med fler men kanske viktigast 5 nya konkurrenter till Japan's Shin-Etsu och Japan's Sumco som står för 50% av världens silicon wafer tillverkning.

Känns som Kakao senaste åren där kretsar bara blivit dyrare, låt inte kakaon bli något enbart rika kan ha igen!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

April april……

Nej, det är det inte i det här fallet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk

Det kanske är Moore Threads som skämtar med oss aprillo?

Permalänk
Medlem

Roligt att mitt namn är Musa med haha

Permalänk
Medlem

Litar inte på några nyheter idag alls. Idag är allt fake news. ^^

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheLostSwede:

Nej, det är det inte i det här fallet.

Älskar första april, man kan inte lita på något man läser på Internet (ännu mindre än vanligt).

Dessutom ligger dessa aprilskämt kvar och skvalpar i flera veckor så man kan inte lita på något man läser under hela april utan att först dubbelkolla publiceringsdagen.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om min nya profilbild?

Permalänk
Medlem

Man kan ju verkligen undra hur egenutvecklad grafikkretsen är om den har CUDA-stöd, men det blir väl intressant att se hur det här går...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Litar inte på några nyheter idag alls. Idag är allt fake news. ^^

Men allt som står på internet är ju sant ju..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Känns som att Intel, AMD och Nvidia kommer att behöva lite dunderhonung för att konkurrera med Moore Threads

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad tycker ni om min nya profilbild?

Den är vacker.
Om bara jag kunde ha en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad tycker ni om min nya profilbild?

Skrivet av GuessWho:

Den är vacker.
Om bara jag kunde ha en sådan.

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Vad tycker ni om min nya profilbild?

Skrivet av GuessWho:

Den är vacker.
Om bara jag kunde ha en sådan.

Hittade den på en random Soundcloud profil, vilket nästan fick mig att ramla ur stolen. För bra för att vara sant hahaha, kan det vara någon i redaktionen? Bamse avatar ursprung

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Hittade den på en random Soundcloud profil, vilket nästan fick mig att ramla ur stolen. För bra för att vara sant hahaha, kan det vara någon i redaktionen? Bamse avatar ursprung

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1458858-bamse-varfor-f... förklarar lite om katten Bamse, om det råder förvirring...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1458858-bamse-varfor-f... förklarar lite om katten Bamse, om det råder förvirring...

Mums, trivia från när jag gick med i forumet. Låt se vad det finns att bita i!

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem

Nog för att jag gillar djur, men den där katten är ju kraftigt påträngande på ett synnerligen obehagligt sätt. 🙀

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Hittade den på en random Soundcloud profil, vilket nästan fick mig att ramla ur stolen. För bra för att vara sant hahaha, kan det vara någon i redaktionen? Bamse avatar ursprung

Skrivet av evil penguin:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1458858-bamse-varfor-f... förklarar lite om katten Bamse, om det råder förvirring...

I tråden som evil penguin länkar till finns det en
flasback länk till tråden "Kattaren Bamse"

Där användaren "MatzoN" skriver i sista inlägget att det var hans katt och att han postade bilden i "bilder på edra husdjur" i sweclockers forum.

Den informationen kanske går att hitta här på SweClockers också.
Men flashback tråden är kortare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Nog för att jag gillar djur, men den där katten är ju kraftigt påträngande på ett synnerligen obehagligt sätt. 🙀

Får jag muntra upp med en snel hest istället ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Får jag muntra upp med en snel hest istället ?

https://privat.bahnhof.se/wb237941//snelhest/hestmatte.jpg

Mmmhmm, tack? 😳

Permalänk
Medlem

"Båda grafikkorten är baserade på Moore Threads egenutvecklade grafikkretsar, vilka ska ha tagits fram på rekordsnabba 18 månader. Moore Threads grundare, Zhang Jianzhong, jobbade tidigare som global vice president och general manager för Kina i runt 15 år hos Nvidia och har således gedigen erfarenhet i grafikkortsmarknaden."

Specifikt CUDA-stöd är något underligt, eftersom det är en Nvidia-standard som inget annat företag stöder i dagsläget.

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)