Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Plex låter dig se allt från dina streamingtjänster

Permalänk
Medlem

Lite offtopic men ändå inte, den senaste uppdateringen som införde detta verkar ha haft sönder något, väldigt mycket eget material startar inte ens nu. Drygt

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Vilken version av Plex är ni på som har detta tillgängligt? Hade en update att installera men fick inte "Streaming Services" tillagt i inställningar.

Min är Version 1.25.8.5663

Är det inte Plex Server-sidan du är inne på? Man måste gå in på https://app.plex.tv/ eller någon app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

hade varit ännu bättre om man kunde logga in på de tjänster man använder och att den då spelar upp det via Plex spelaren istället för tjänsternas egna som inte är lika bra på tex Android där tjänsterna inte har inbyggt "match framerate" som tex Plex och Kodi har.

Exakt, känns tämligen onödigt att ha en app enbart för sökfunktionen, hade materialet startar direkt hade det varit en keeper. Nu behöver man ändå göra flera extra klick.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om min arbetskamrats hobbyprojekt - vodd.se - en hemsida som gör samma sak. Finns även plugin så man direkt kan se vart något streamas när man surfar runt på IMDB.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte, man ser att material finns på vissa tjänster men appen kan inte öppna upp en annan app. Man möter följande meddelande:
"Linking to content within other apps is currently unavailable. You will unfortunately have to directly to the correct app to play this content. Below is a list of where you can watch this content."

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Exakt, känns tämligen onödigt att ha en app enbart för sökfunktionen, hade materialet startar direkt hade det varit en keeper. Nu behöver man ändå göra flera extra klick.

Exakt så funkar det på apple tv 4k, riktigt smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Exakt så funkar det på apple tv 4k, riktigt smidigt.

synd dock att Apple TV inte klarar HD ljud...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Detta låter ju riktigt fint, har varit i tankarna att fixa en HTPC med några TB minne för barnfilmer till dottern. Det i samband med att lätt kunna välja vad man ska streama låter riktigt fint.

Nu blir processen att hitta rätt produkter att använda som htpc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Exakt så funkar det på apple tv 4k, riktigt smidigt.

Det känns som att fler kommer vilja ha det så, så kanske kommer det en uppdatering...

Permalänk
Musikälskare

Ännu mer incitament att få igång Plex-servern i nya lägenheten!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Även som alldeles ny beta är jag ändå lite imponerad.

Har en gammal favoritfilm rippad (gammal DVD) som finns på Netflix igen, kikade på plex och den visade faktiskt bägge källorna (plex + netflix)!

Om de nånsin kommer till en plats där detta kan streamas direkt i plex från 3e partstjänster man loggat in på... Ett stort steg i "rätt riktning", sedan kan de gärna få samla alla prenumerationer också😂(hålla tummarna kan man ju).

Den senaste tiden har de lyckats förstöra film- & tv-branschen (något) igen med femtoioelva tjänster, inte konstigt att piratskepp seglar på lika mycket som/mer än förr.. Mindre komplicerat, inte mer, tack!

Permalänk

Har bara 3 streaming tjänster för film/serier. Tycker inte är speciellt svårt att hålla koll på vilken serie som går var. Tänker absolut inte pröjsa extra för det 😋

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk

Har bara 3 streaming tjänster för film/serier. Tycker inte är speciellt svårt att hålla koll på vilken serie som går var. Tänker absolut inte pröjsa extra för det 😋

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Wow, fan vad najs! Detta får läggas till på listan över "infrastruktur som måste på plats snart"

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

synd dock att Apple TV inte klarar HD ljud...

Vilka streamings siter har det? Den stödjer tex atmos
Egenripat material menar du? Faktiskt inget jag saknar direkt... och skulle jag verkligen vilja ha det så kör jag på BD/UHBD spelaren med skiva.
Hör inte så stor skillnad ändå... har en sony DN1080 förstärkare och Dynavoice högtalare, stora frontar... kanske måste ha bättre grejor för att höra stor skillnad?

Permalänk

Plex blir mer och mer bloatware tyvärr tycker jag. Ingen funktion jag kommer använda mig av i allafall.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightGhost:

Har bara 3 streaming tjänster för film/serier. Tycker inte är speciellt svårt att hålla koll på vilken serie som går var. Tänker absolut inte pröjsa extra för det 😋

Du behöver inte betala extra, det ingår i gratisversionen

Sen kanske man kan hålla koll på var serierna går, de är ju oftast starkt förknippade med respektive plattform. Största nyttan som jag ser det är om jag vill se film X en kväll, men inte ens vet om den finns på mina streamingtjänster. Då måste jag öppna upp dem en och en och söka separat. Här låter funktionen riktigt användbar.

Permalänk
Medlem

Har länge funderat på att igen dra igång en Jellyfinserver som komplement, och detta kändes som ett bra tillfälle. Plex har länge arbetat sig mot ett fokus på online-innehåll, något jag inte har något intresse för. Skall bli kul och se hur långt de kommit sedan senast!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SiRai:

Är ju bara surfa in på playpilot.com. Sök efter film eller serie du vill se på ser man vilken tjänst den finns tillgänglig på.

Varsågod och gör det då:)

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera JustWatch, finns både som app och webbsida. Lägg till vilka tjänster du har, se IMDB-betyg, var filmen/serien finns och om de är gratis eller går att hyra.

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

Plex tjänst använder JustWatch för att göra dessa uppslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tänker mig en tjänst där man kan bocka för det man vill se och den minns det. Sedan kan man en månad ta ett abonnemang på ett ställe och då kolla igenom det man ville se.

Ja, en sån vill jag ha också! Jag blev tvungen att kolla på lite youtubers efter jag hade läst den här tråden, och Plex har en watchlist-funktion som är en bit eller kanske en lång bit på väg till det du vill ha. De påstår att den uppdaterar vilka tjänster programmet/filmen finns på i bakgrunden också ifall det var länge sen man lade upp det i listan. Jag måste faktiskt ladda hem och testa, tur att helgen är lång

Visa signatur

* i7-4790K * EVGA GeForce GTX 1070 Ti 8GB * Asus Z97-E * 32GB DDR3 * SuperNOVA 750 G2 * Fractal Design R5 * NH-U14S * Samsung 850/860/970 EVO 0.5/1/2TB