Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielsilver:

Någon som öppnat sitt/sina påskägg för tidigt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Äntligen fått tag i en IBM Thinkpad T42 med win98 i
Återstår bara 2st äldre datorer och en massa spel!

Är föregående ägare till denna maskin medlem här, hojta gärna till

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Inaktiv

Hoppsan: Levernsen dök visst inte upp som väntat!

Logistik!
Permalänk
Medlem

Bytte min Define C front mot en Meshify C istället och i samma veva åkte det i 4x NF-A12x25.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

En ny brödrost, monterad för hand i Storbritannien.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Avstängd

Köpte Kindle på dealen. Blir att börja läsa imorgon för att veta om det är något att ha. Helt klart bra text-kvalité (167 dpi) och portabel storlek

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Äntligen fått tag i en IBM Thinkpad T42 med win98 i
Återstår bara 2st äldre datorer och en massa spel!

Är föregående ägare till denna maskin medlem här, hojta gärna till

https://i.postimg.cc/HsMB7fJq/wehoo.jpg

Coolt, blir sugen på att se om jag får igång någon av mina gamla Thinkpads igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Coolt, blir sugen på att se om jag får igång någon av mina gamla Thinkpads igen.

Det tycker jag att du ska

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Äntligen fått tag i en IBM Thinkpad T42 med win98 i
Återstår bara 2st äldre datorer och en massa spel!

Är föregående ägare till denna maskin medlem här, hojta gärna till

https://i.postimg.cc/HsMB7fJq/wehoo.jpg

Haha, har själv haft en T42. Det är en kanonmaskin. Så fantastiskt bra tangentbord. Visste inte att det gick att få in Windows 98 på den! Tror min var från 05/06 kanske.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Haha, har själv haft en T42. Det är en kanonmaskin. Så fantastiskt bra tangentbord. Visste inte att det gick att få in Windows 98 på den! Tror min var från 05/06 kanske.

Ja folk säger det, så det var min prio 1 Nu är jag ute efter 2st ur 3xx serien bara för att. Visste faktiskt inte heller det, men tydligen så funkar det utmärkt

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

https://i.imgur.com/G5gsFYP.jpg

En ny brödrost, monterad för hand i Storbritannien.

Min brödrost håller på att ge upp så jag är också på jakt efter en ny. Är Dualit teh shiznit när det gäller brödrostar och vad tycker du om den hittills?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Min brödrost håller på att ge upp så jag är också på jakt efter en ny. Är Dualit teh shiznit när det gäller brödrostar och vad tycker du om den hittills?

Jag skulle iallafall själv säga det utifrån mina egna preferenser. Dualit är en av två märken jag kunde hitta vars produktion INTE lokaliserats till Kina. (Det andra märket är Ritter). Den är byggd som en smärre stridsvagn och kommer sannolikt hålla 20-25 år utifrån Dualits pålitliga historik. Gillar även finishen på metallhöljet starkt. Den är fullt reparerbar, vilket jag ser som viktigt ur miljösynpunkt.

Dess största nackdelar är priset (vilket känns självklart med tanke på produktion i Storbritannien) och dess tilltagna storlek. Jag har inga illusioner om att rostningen är 10 ggr finare än en billig brödrost som kan köpas för en tiondel av priset - rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Robotdamsugare.

Ny dammsugare med lite mera kraft i.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

1 av 500

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Blev en ny moppe idag!

PS. Yamaha Tracer 9 2021, 130mil.

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Lite mer Lego, nu ska väl jag och dottern klara oss över påsk

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Lite nyttigt och roligt till lägenheten.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Köpte Kindle på dealen. Blir att börja läsa imorgon för att veta om det är något att ha. Helt klart bra text-kvalité (167 dpi) och portabel storlek
https://i.postimg.cc/Sx84DWVn/278494138-4641263735978008-6662986319312598517-n.jpg

Är också sugen på att köpa en Kindle. Vad är det för deal du har hittat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av podde123:

Är också sugen på att köpa en Kindle. Vad är det för deal du har hittat?

https://www.amazon.se/gp/product/B07FQ4XCR1/
Finns även 300dpi för typ dubbla priset men tänkte att denna version räcker

Edit: priset gäller inte längre, är nu 999kr

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv

Gen11 (2021) är den senaste versionen. Avgör själv om det är värt det eller inte (personligen: uppgradering från gen5 till gen11: Väl värt!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Gen11 (2021) är den senaste versionen. Avgör själv om det är värt det eller inte (personligen: uppgradering från gen5 till gen11: Väl värt!)

Har min Kindle voyage och ibland tittat på nyare versioner men aldrig riktigt sett någon mening till att uppgradera... Skulle du kunna förklara vad du tycker gjorde uppgraderingen värd? Tänker att skärmens alla uppdateringsfrekvens och att läsa böcker inte riktigt gör någon skillnad när man läser :p?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeroastic:

Har min Kindle voyage och ibland tittat på nyare versioner men aldrig riktigt sett någon mening till att uppgradera... Skulle du kunna förklara vad du tycker gjorde uppgraderingen värd? Tänker att skärmens alla uppdateringsfrekvens och att läsa böcker inte riktigt gör någon skillnad när man läser :p?

NJa, kan hålla med i viss mån: men 6 generationer så blev sidbläddringen (och känsligheten) avsevärt rappare! Sen fick jag ny funktion som jag gillar: autoanpassning av bakgrundsbelysningen! Jag gillar även att jag nu fick USB-C (och QI-laddning). Blåtand för 1a-konfigurering var smidigt (men det används ju EN gång)

Sen kan jag gilla (även om det inte heller är avgörande) att jag kan ställa färgtempen på bakgrundsbelysningen.

Men som sagt: det är 6 generationer emellan: avsevärt färre generationer ger nog avsevärt färre fördelar!
Var inget fel på min gen 5 (2014) funkade fortfarande utmärkt och har nu donerats till "bättre behövande" som tidigare inte fattat skillnaden på E-boksläsare och surfplatta.

P.S. Den nya var även tio-talet gram lättare, inte heller avgörande i sig: men en trevlig "Bonus" D.S:

Permalänk
Inaktiv

Hoppsan: Levernsen dök visst inte upp som väntat!

Logistik!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Blev en ny cykel
https://i.imgur.com/WFsSqzc.jpg
Trek Slash 7 2021

Mycket snygg och rolig cykel

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

Hoppar på hardtailspåret. Blir ett bra komplement till min Trek Slash 8

Commencal Meta HT AM Essential -2022
Bytt lite detaljer och väntar på brun sadel och guldkedja.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

Sommaren 2022 blir Pizzasommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Sommaren 2022 blir Pizzasommar.
https://i.imgur.com/ygV3v82.jpg

Har en likadan! Blir kanongott! 👍🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Mycket snygg och rolig cykel

Tackar Jo, inte hunnit cykla så mycket på den än. Men nu när snön är på väg bort så ska det cyklas vid varje tillfälle som ges.

Skrivet av iaken:

Hoppar på hardtailspåret. Blir ett bra komplement till min Trek Slash 8

Commencal Meta HT AM Essential -2022
Bytt lite detaljer och väntar på brun sadel och guldkedja.

https://i.imgur.com/Atsu3AQ.jpeg

Trevlig cykel. Med en Slash 8 och HT så saknas bara en landsvägscykel? Försöker sälja in den idén hos frugan, men hon tycks inte köpa det

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertan:

Tackar Jo, inte hunnit cykla så mycket på den än. Men nu när snön är på väg bort så ska det cyklas vid varje tillfälle som ges.

Trevlig cykel. Med en Slash 8 och HT så saknas bara en landsvägscykel? Försöker sälja in den idén hos frugan, men hon tycks inte köpa det

Inte poppis med fler cyklar här hemma. Jag precis fått bort cyklarna från gästrummet in till det lilla förråden vi har i lägenheten. Får ta av framhjulen så båda kan försvaras där. Skulle annars kunna tänka mig en dirt jumper 🤣

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem

Höll på att missa den här

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------