Stora Witcher 3-uppdateringen skjuts upp på obestämd tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Det är mig veterligen en hel del saker utöver texturer som piffas till, bara en sådan sak som ray-tracing är ett rätt häftigt tillskott kan jag tycka! Det jag hoppas på personligen, när de ändå bemödar att baka in RT, det är att DLSS gör sig tillkänna också – Så man faktiskt kommer kunna lira i 4K UHD med RT

Jag håller med, och det är inte uppdateringens innehåll i sig som får mig att tveka egentligen, utan just att det är en uppdatering av något som "alla" som är intresserade redan har (och har möjlighet att fräscha upp lite med populära moddar), i kombination med den här situationen som uppstått.
Tanken var ju just att Saber skulle utveckla detta, nu studsade projektet tillbaka helt oplanerat...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille959:

Och jag var den som hatade W1 innan jag spelade igenom hela. W3 är det bästa "spelet" hands down, men 1an är magisk på ett helt oslagbart sätt.

Om man spelat igenom Witcher 1 när det släpptes 2007 så hade det säkert varit lättare att svälja egenheterna, lite som att många har svårt för Mass Effect 1 (från samma år) samtidigt som jag spelar det obehindrat eftersom jag inte hade något annat att jämföra med.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte. Har det inte redan varit en update på 3:an? Grafikupdate? Jag ser ju stor skillnad mellan The witcher 3 idag och 1 år sen.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Jag tillhör väl en av dem få som tycker Witcher 1 > Witcher 3 > Witcher 2.

För mig är det Witcher 2 > Witcher 1 > Witcher 3.

2:an hade den mest engegerade handlingen av alla tre. 1:an är mest unikt, tror inte jag spelat ett liknande spel. 3:an är bra men generiskt. Kul sidequests och välskrivna dialoger, tråkig exploration och mainquest i basspelet (jättebra i B&W dock), och apkass combat. Inget av dom har egentligen bra stridsmekanik, men jag tycker fan 2:an har mer engegerade strider än 3:an.

Permalänk
Medlem

Alltid trist att behöva vänta längre på något men så länge resultat är värt det så. Glömde att det var Saber som låg bakom, inte direkt ett jättefan av deras insats på Quake Champions så mer än glad att CDPR själva sköter resten...
...Bara det inte tar för mycket av deras tid och resurser, har ju ändå sett allt i Witcher 3 (som redan var/är topp!) så skulle väl föredra att det läggs på "Witcher 4"!

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk
Medlem

Har väldigt svårt för spel med öppen värld, men jag gillar trots det Witcher serien. Men 2:an hade definitivt större avtryck på mig än 3:an även om spelet är bättre på många andra vis.

Har spelat igenom TW3 en gång, nästan i alla fall. Har ett DLCerna att ta mig igenom kvar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Och Cyberpunk 2077 DLC kommer först nästa år...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Witcher 3 combat suger dase.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Witcher 3 combat suger dase.

Du tycker fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille959:

Oj jag är inte ensam med att tycka Witcher 1 är bästa witcher spelet (ja det har åldrats dåligt). De andra i serien kunde aldrig riktigt återskapa atmosfären i ettan. Och jag var den som hatade W1 innan jag spelade igenom hela. W3 är det bästa "spelet" hands down, men 1an är magisk på ett helt oslagbart sätt.

Håller med till 100%. Ettan är min favorit, men den har inte åldrats särskilt bra. Skulle vara klockrent om vi får en remaster av den så småningom.

Stridssystemet i ettan har fått mycket kritik men det tycker jag är lite oförtjänt. I grunden är det en "tajmingmekanik" där du ska kedja på fler och fler combos. Från början verkar det hjärndött, men mot slutet så blir systemet riktigt utmanande. Du har tre olika stanser att växla mellan och i kombination med signs, bomber och alkemi så är det många bollar i luften. Taktiken blir att manövrera och använda signs och bomber för att skapa utrymme där du kan ta dig an fienderna en och en. I slutändan är det ett ganska taktiskt system.

Sen har W1 också fått kritik för "pinup samlarkorten" som man får för olika romanser/affärer man kan ha. Storm i ett vattenglas tycker jag. Geralt är ju erkänt en kvinnojägare (något som NPC:er gärna kommenterar på) så att lite "erotiska sidospår" är helt i linje med hans karaktär. Jag tycker istället man kan anklaga W2 för att vara aning misogynt iom att...

...Triss helt relegerades till rollen "damsel in distress" och Saskia var bokstavligt en törnrosa.

Dold text

Sen har ettan med god marginal den bästa musiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Jag fattar inte. Har det inte redan varit en update på 3:an? Grafikupdate? Jag ser ju stor skillnad mellan The witcher 3 idag och 1 år sen.

Det är ingen grafikskillnad idag mot releasen för 7 år sedan så det tvekar jag på. De kommer att göra texturerna till hd reworked mod kvalitet och byta ut all rendering mot ray tracing likt Metro exodus next gen. Eller det är förväntningen

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2, Meta Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppe_k:

Stridssystemet i ettan har fått mycket kritik men det tycker jag är lite oförtjänt. I grunden är det en "tajmingmekanik" där du ska kedja på fler och fler combos. Från början verkar det hjärndött, men mot slutet så blir systemet riktigt utmanande. Du har tre olika stanser att växla mellan och i kombination med signs, bomber och alkemi så är det många bollar i luften. Taktiken blir att manövrera och använda signs och bomber för att skapa utrymme där du kan ta dig an fienderna en och en. I slutändan är det ett ganska taktiskt system.

Det tvingar fram en "japansk knapptryckar"-spelstil som vissa uppenbarligen gillar, men som inte hör hemma i open world-spel utan snarare i turnbaserade JRPG. Jag föredrar att kunna kite:a en fiende jag är för låg level för att ta mig an, istället för att ohjälpligt stappla runt och sedermera sugas in i samma lama dödsanimation, eller att faktiskt behöva akta mig för att inte bli omringad istället för att bara stå statisk omringad av fiender och ändå lyckas slå alla samtidigt till ackopanjemanget av karatefilmsljud.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinkefing:

Fattar inte varför alla är så hysteriska över Witcher-serien? Ettan var ju total usel! Kunde knappt spela halvägs igenom den.

AI:n var ju inte mycket att hänga i julgranen heller. I Witcher 3 kunde man sno saker utan att ägarna brydde sig till skillnad från Elder Scrolls serien där om de upptäckte att du försökte skjäla ifrån dem så blev det slagsmål eller finkan direkt.

Självklart är ju inte CD Project Red lika stora som Bethesda speciellt när de äldre spelen gjordes men ändå.

Serien på Netflix är okej men håller med om att spelen är dåliga, det är ju bara en massa cutscenes hela tiden. Jag har försökt spela genom 3an flera gånger men ger upp efter någon timme..

Permalänk
Medlem
Skrivet av danskung:

Det är ingen grafikskillnad idag mot releasen för 7 år sedan så det tvekar jag på. De kommer att göra texturerna till hd reworked mod kvalitet och byta ut all rendering mot ray tracing likt Metro exodus next gen. Eller det är förväntningen

Inte? Jag spelar det nu och ser HD textures i alla fall. Allt är mer detaljerat än vad det var vid release. Kanske på grund av högre upplösning, men jag ser tydliga detaljer så som på kläderna

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

AI:n var ju inte mycket att hänga i julgranen heller. I Witcher 3 kunde man sno saker utan att ägarna brydde sig till skillnad från Elder Scrolls serien där om de upptäckte att du försökte skjäla ifrån dem så blev det slagsmål eller finkan direkt.

Kan ju också vara så att man tycker det är nice på att lägga tid på att spela spelet och inte spendera 20 minuter på att quickloada failade försök att sno grejer stup i kvarten

Permalänk
Skrivet av grimmerd:

Kan ju också vara så att man tycker det är nice på att lägga tid på att spela spelet och inte spendera 20 minuter på att quickloada failade försök att sno grejer stup i kvarten

Låter mer som att du ska spela Battlefield. Witcher är ju trots allt ett citat rollspel citat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Låter mer som att du ska spela Battlefield. Witcher är ju trots allt ett citat rollspel citat.

Bra slutledningsförmåga där. Bara för att man inte älskar just den mekaniken i elderscrolls så hatar man rpg.
Men här är ju ett förslag, låt dom som gillar w3 tycka att det är ett bra spel. Det påverkar liksom inte dig. Ingen tvingar dig att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Fattar inte varför alla är så hysteriska över Witcher-serien? Ettan var ju total usel! Kunde knappt spela halvägs igenom den.

AI:n var ju inte mycket att hänga i julgranen heller. I Witcher 3 kunde man sno saker utan att ägarna brydde sig till skillnad från Elder Scrolls serien där om de upptäckte att du försökte skjäla ifrån dem så blev det slagsmål eller finkan direkt.

Självklart är ju inte CD Project Red lika stora som Bethesda speciellt när de äldre spelen gjordes men ändå.

Story och dialog är många nivåer högre än i Elder Scrolls, vilket är det centrala i ett story-drivet rollspel. Världen känns också mer levande och har mycket bättre intern logik än vad Bethesda brukar koka ihop. Till och med striderna är en betydande skillnad då valet att ha förstapersonsvy i Elder Scrolls gör att man känns stelopererad medan Geralt kan röra sig hyfsat bra.

Hur man kan stjäla saker är däremot en försvinnande liten del och Elder Scrolls är knappast en gold standard heller då man i den senaste iterationen bokstavligt talat kan sätta en hink på någons huvud så den inte reagerar på att man stjäl saker (eller på att man sätter hinken på dem öht).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Witcher 1 ser ju typ ut såhär:
https://youtu.be/cKi2bBl15og

Sen är ju kontrollerna direkt horribla, så det är verkligen svårt att försöka njuta av storyn. Gav själv upp att försöka spela det och har kollat på några genomspelningar på Youtube istället.

Jag har kämpat med det en del, jag vill egentligen bara komma igång med två och tre men ettan är inte lika lättsmält som t ex Dragon age origins som låter var och en spela på väldigt olika sätt.

Jag vill minnas att när jag tog mig innanför murarna så tyckte jag att det var så struligt att jag lovade mig själv att aldrig spela om det igen.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

14 December är det release meddelar CDPR.

Visa signatur

Gammal gubbe