Anmäl dig till Roborock Challenge!

Stora Witcher 3-uppdateringen skjuts upp på obestämd tid

Permalänk
Melding Plague

Stora Witcher 3-uppdateringen skjuts upp på obestämd tid

CD Projekt Red har meddelat att släppet av den stora grafikuppdateringen till The Witcher 3 inte längre kommer ske under andra kvartalet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fick tag på golden edition eller vad det heter. Game of the year edition var det nog. Ett varv blev det inkl expansionerna.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur mycket bättre grafik på PC skulle tillföra när ribban är ganska hög från början. Kan de inte lägga resurserna på en uppföljare istället?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas de lugnar ned alla hysteriska träd och växter som jag upplevde svajade överdrivet mycket i originalet. Men det är kanske konstant storm i Witcher 3-världen.

Tog bort ett extra ”som” vilket hoppat in av misstag.
Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Fick tag på golden edition eller vad det heter. Game of the year edition var det nog. Ett varv blev det inkl expansionerna.

Ja, GOTY heter versionen man "bör" skaffa, innehåller de två expansionerna som båda är jättebra.

Kostar fö 100 spänn på GOG just nu, om någon är sugen. (Väldigt ofta ordentligt rabatterat numera, men detta är väl typ så lågt de brukar gå öht)

Skrivet av Joppis:

Vet inte hur mycket bättre grafik på PC skulle tillföra när ribban är ganska hög från början. Kan de inte lägga resurserna på en uppföljare istället?

Ja, att de inte skulle behöva lägga några större resurser på det själva var väl hela tanken med att lägga ut det Saber... Det sket sig ju dock nu pga Rysslands krigande.

Finns ju dessutom redan moddar som piffar upp texturer och annat, så jag vet inte hur vettigt det blir att de ska göra detta själva...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Hoppas de lugnar ned alla hysteriska träd och växter som som jag upplevde svajade överdrivet mycket i originalet. Men det är kanske konstant storm i Witcher 3-världen.

"Damn, a storm is coming in." - Geralt

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Väntar på den stora uppdatering innan jag spelar om det för en tredje gång.
Hoppas verkligen den kommer bli av.

Kanske lägger alla resurser på nya spel..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Fattar inte varför alla är så hysteriska över Witcher-serien? Ettan var ju total usel! Kunde knappt spela halvägs igenom den.

AI:n var ju inte mycket att hänga i julgranen heller. I Witcher 3 kunde man sno saker utan att ägarna brydde sig till skillnad från Elder Scrolls serien där om de upptäckte att du försökte skjäla ifrån dem så blev det slagsmål eller finkan direkt.

Självklart är ju inte CD Project Red lika stora som Bethesda speciellt när de äldre spelen gjordes men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Fattar inte varför alla är så hysteriska över Witcher-serien. Ettan var ju total usel! Kunde knappt spela halvägs igenom den.

Är väl ingen som är exalterad över serien? Alla talar ju bara om 3an (och dess expansioner).

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Är väl ingen som är exalterad över serien? Alla talar ju bara om 3an (och dess expansioner).

Nämen precis! Jag gissar att de som var exalterade över den var yngre människor som var för unga när Elder Scroll Oblivion kom ut eller ännu längre tillbaka Morrowind eller Daggerfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Nämen precis! Jag gissar att de som var exalterade över den var yngre människor som var för unga när Elder Scroll Oblivion kom ut eller ännu längre tillbaka Morrowind eller Daggerfall.

Det är hur bra berättelsen fungerar i Witcher 3. Det är många gånger bättre än Skyrim och Oblivion där du ska cleara copy-paste dungeons och hämta grejer. Morrowind var i min mening bäst i ESO serien men också blivit föråldrat tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Fattar inte varför alla är så hysteriska över Witcher-serien. Ettan var ju total usel! Kunde knappt spela halvägs igenom den.

Trean är väl bäst att börja med, sedan är den förstås inte heller för alla.
Skulle väl säga att det i första hand är att betrakta som ett storslaget äventyr att mysa igenom storyn i.
Men ser iaf ingen anledning att börja någon annanstans om man inte spelat något av spelen.

Ettan är väl det spel som åldrats sämst och som väl var svagast redan när det var nytt... Jag håller inte personligen med om "uselt", men jag är tveksam till att jag någonsin kommer gå tillbaka igen, det lär enbart förstöra det ganska positiva minnet av spelet.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Det finns ett par grejer som vi på PC aldrig fått som tydligen kommer komma i denna patch. Exempelvis HDR (vilket märkligt nog bara finns på konsolversionerna) som inte går att modda in, och resultatet av en korrekt gradering av en studio blir alltid bättre än Microsofts AutoHDR. Sedan så skadar det inte med RT för att få ljuset i spelet att hänga ihop bättre osv. Det är bra att vissa spel som är stora hålls relevanta under lång tid. GTA5 hade ju inte varit trevligt att spela om det inte hade underhållts av Rockstar som det gjorts, tycker CDPR gör rätt i att lägga lite resurser på att hålla W3 fräscht länge.

Kommer bli trevligt att spela igenom det igen, det har gått några år nu sedan senast. När nu detta släpps såklart.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Hade tänkt mig att jag äntligen skulle ta för mig att spela det här. Blir till att vänta lite till då I guess.
Synd, det är ju verkligen inget actionpackat spelår i år.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Nja, dom var ju tvungna att skala tillbaka grafiken en hel del efter att första trailern släpptes, enligt obekräftade källor ska det ha varit pga att dom först trodde konsolerna som då var på väg skulle vara mer kraftfulla än vad dom till slut visade sig vara. PC-grafiken skalades också ned. Man kan hoppas att den här uppdateringen återställer en del av det som togs bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

AI:n var ju inte mycket att hänga i julgranen heller. I Witcher 3 kunde man sno saker utan att ägarna brydde sig till skillnad från Elder Scrolls serien där om de upptäckte att du försökte skjäla ifrån dem så blev det slagsmål eller finkan direkt.

Det där sätter väl lite fingret på hur olika prioriteringar leder till olika syn på vilket spel som är att föredra.
Man får väga sånt där mot bättre berättande, typ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tillhör väl en av dem få som tycker Witcher 1 > Witcher 3 > Witcher 2. Imo är trean ett överskattat spel. Allt är väldigt bra förutom det viktigaste; gameplay. Animationer saknar vikt, man skuttar omkring som en kanin, totalt immersion breaking för mig. Dock är dialogen och storyn så jäkla bra så man spelar det ändå. Känner att CDPR kan lära sig lite av FromSoftware där.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Cloudstone:

Jag tillhör väl en av dem få som tycker Witcher 1 > Witcher 3 > Witcher 2. Imo är trean ett överskattat spel. Allt är väldigt bra förutom det viktigaste; gameplay. Animationer saknar vikt, man skuttar omkring som en kanin, totalt immersion breaking för mig. Dock är dialogen och storyn så jäkla bra så man spelar det ändå. Känner att CDPR kan lära sig lite av FromSoftware där.

Där tycker vi väldigt annorlunda Animationer i FromSoftware-spelen tycker jag bara är långsamma och klumpiga och som för mig tar bort en del av nöjet. Säger inte att Witcher 3 är perfekt, men föredrar nog combaten där över det från FromSoftware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Där tycker vi väldigt annorlunda Animationer i FromSoftware-spelen tycker jag bara är långsamma och klumpiga och som för mig tar bort en del av nöjet. Säger inte att Witcher 3 är perfekt, men föredrar nog combaten där över det från FromSoftware.

Ah, det är så härligt med människor som tycker annorlunda. Ja, det är en smaksak såklart nu när jag tänker efter, vad man föredrar för combat gameplay. Det kanske är fint att inte alla spel är som FromSoftware, haha. Sorry, jag tror jag lider av EldenRing-psykos litegrann.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hade tänkt mig att jag äntligen skulle ta för mig att spela det här. Blir till att vänta lite till då I guess.
Synd, det är ju verkligen inget actionpackat spelår i år.

Känner samma sak, var också sugen, finns ju denna att köra så länge:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1649037-skyrim-anniver...

Även om det är (marginellt) surt för mig, jag menar spelet finns ju redan att spela ändå, så är det bra att de tar avstånd från arbete med Ryssland och tar ansvar för att releasen blir av alls. Känns som att CDPR ändå gör sitt bästa i många fall (förutom när de lovar för mycket)

Permalänk
Avstängd

En halv gång har jag kört igenom W3 GOTY. Började köra efter nyår någon gång men har en paus nu. Lite osäker på hur långt jag hunnit.

Har lite svårt för att det är så pass hårt storybundet tillsammans med ganska enformig gameplay. Det är visserligen inte lika hårt skriptat som RDR2, men fortfarande tillräckligt för att jag ska tappa suget lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag är då exalterad över serien. Första Witcher var ett riktigt bra spel trots sin antika spelmotor. Andra spelet var svagast i serien men ändå en riktigt solid titel. I Witcher 3 föll alla bitar på plats och det blev ett mästerverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Jag tillhör väl en av dem få som tycker Witcher 1 > Witcher 3 > Witcher 2.

Witcher 1 ser ju typ ut såhär:

Sen är ju kontrollerna direkt horribla, så det är verkligen svårt att försöka njuta av storyn. Gav själv upp att försöka spela det och har kollat på några genomspelningar på Youtube istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Witcher 1 ser ju typ ut såhär:
https://youtu.be/cKi2bBl15og

Sen är ju kontrollerna direkt horribla, så det är verkligen svårt att försöka njuta av storyn. Gav själv upp att försöka spela det och har kollat på några genomspelningar på Youtube istället.

Lägg ner. Karaktärsmodellerna i Witcher 1 är inte så vackra med dagens mått mätt men i övrigt håller det rätt bra. Föredrog kontrollsystemet i ettan innan det blev konsolifierat. Personligen tycker jag 2>1>3. Men alla tre är såklart bra spel.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Karaktärsmodellerna i Witcher 1 är inte så vackra med dagens mått mätt men i övrigt håller det rätt bra.

Typ veva med båda armarna som att du försöker peta ner äpplen från ett träd, tryck E för att slå när timern är inne, rinse repeat?

De borde satsa på HD-remakes av 1 & 2, så att de åtminstone blir samma nivå som Witcher 3. Känns alltid tråkigt att inte fatta referenser eller känna igen karaktärer från tidigare spel.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Cloudstone:

Ursäkta, men vad fan. Det är ändå ett väldigt modigt uttalande! Det är inte mycket med ettan som ligger varmt om hjärtat, men måste ändå säga att det hade ett intressant stridssystem. Lite överdrivet komplicerat, men gjorde ändå strider mer utmanande. Speciellt jämfört med i trean.

Men satan vad detta är trist. Har väntat snart två år på att next gen-patchen skulle släppas för att kunna beta av Witcher 3 för en 4359 gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Fattar inte varför alla är så hysteriska över Witcher-serien? Ettan var ju total usel! Kunde knappt spela halvägs igenom den.

Självklart är ju inte CD Project Red lika stora som Bethesda speciellt när de äldre spelen gjordes men ändå.

Det beror på var du är när du snor grejer. Ute i byarna går det bra (för de människorna har respekt för dig) men inte i en outpost med annars vänliga soldater. Då omvärderar de sina tankar om dig ganska snabbt och då gäller det att lägga benen på ryggen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Oj jag är inte ensam med att tycka Witcher 1 är bästa witcher spelet (ja det har åldrats dåligt). De andra i serien kunde aldrig riktigt återskapa atmosfären i ettan. Och jag var den som hatade W1 innan jag spelade igenom hela. W3 är det bästa "spelet" hands down, men 1an är magisk på ett helt oslagbart sätt.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av evil penguin:

Finns ju dessutom redan moddar som piffar upp texturer och annat, så jag vet inte hur vettigt det blir att de ska göra detta själva...

Det är mig veterligen en hel del saker utöver texturer som piffas till, bara en sådan sak som ray-tracing är ett rätt häftigt tillskott kan jag tycka! Det jag hoppas på personligen, när de ändå bemödar att baka in RT, det är att DLSS gör sig tillkänna också – Så man faktiskt kommer kunna lira i 4K UHD med RT

Visa signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av fille959:

Oj jag är inte ensam med att tycka Witcher 1 är bästa witcher spelet (ja det har åldrats dåligt). De andra i serien kunde aldrig riktigt återskapa atmosfären i ettan. Och jag var den som hatade W1 innan jag spelade igenom hela. W3 är det bästa "spelet" hands down, men 1an är magisk på ett helt oslagbart sätt.