Webbutiker som tigger om recensioner på produkter man beställt i största allmänhet. Men framför allt, ett stort fett gubbgnäll på butiker som ber om recensioner på varor jag returnerat. Jag har använt deras rutin för retur. De har alla möjligheter i världen att filtrera bort mig från tiggeriutskicken. Och ändå kommer de efter ca två veckor och ska ha en recension som dessutom granskas innan publicering så jag kan inte gnälla där... Två senaste fallen är Stadium och Reebok.
Håller med helt och hållet.
Nyligen gick jag in på flera butikshemsidor och såg att varan jag sökte fanns på Jysk, 13 st i lager och jag behövde 2. Beställde för avhämtning inom 30 min, fick besked inom 5 min att "nu har vi plockat din vara och den finns att hämta i kassan på vår butik i Sickla", gick dit och fick reda på att de försökt kontakta mig (inte sant, jag hade hela tiden mobilen med mig, inga SMS inga mail) eftersom de bara hade ett ex av varan inne.
Förklarade att de ju plockat varan och givit besked att allt är klart och att de skulle ha 13 ex i lager. Svaret blev en axelryckning och kommentar om att "de ligger nog på nån pall vi inte packat upp ännu". Gick hem med oförrättat ärende, lite irriterad eftersom jag har balanssvårigheter och går illa.
Väl hemma får jag ett mail med begäran om återkoppling på mitt "köp" som de vill ha för att bli "ännu bättre". Ännu bättre på vad, frågar man sig.
Fyllde i enkäten och resultatet blev en till förfrågan om de kan kontakta mig (eftersom de fick usla betyg på allt). Det svarade jag nej på.
Varorna har jag beställt från annan butik, till nästan dubbla priset men de kunde åtminstone leverera och de har inte bett om återkoppling.