Permalänk
Medlem

Skollov!.

Av någon anledning så tycker ungdomar att det är en bra ide att "vakna" där vid 22:30 och ta sin moppe/Epa och köra fram och tillbaka,antingen på bakhjulet med en trimmad moppe eller "Dunkandes" i Epan på gatan där folk över moppe ålder försöker sova innan dom måste upp för att arbeta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarato:

Det tror jag knappast. Samma personer som inte blinkar är oftast de som skiter i miljön. Åtminstone av egen erfarenhet.

Jag blinkar och skiter i miljön

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fantastiska bilder! Påminner om artdesign jag skulle älska att se i ett indiespel.

Tack, hon blir alltid glad när folk gillar hennes grejer även om hon, som typisk tonpring, inte tål att höra att hon gjort något bra

Vi hoppas obv att hon klarar skolan och kan läsa vidare något med konstnärlig/spelrelaterad inriktning.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahla:

Skollov!.

Av någon anledning så tycker ungdomar att det är en bra ide att "vakna" där vid 22:30 och ta sin moppe/Epa och köra fram och tillbaka,antingen på bakhjulet med en trimmad moppe eller "Dunkandes" i Epan på gatan där folk över moppe ålder försöker sova innan dom måste upp för att arbeta.

I dagens Sverige föredrar jag att ha moppe/epa ungdomar i mitt område än kriminella gäng.

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

I dagens Sverige föredrar jag att ha moppe/epa ungdomar i mitt område än kriminella gäng.

Jaaa! Visst kan dom vara dryga, stöddiga och högljudda. Men säger man till dom så slutar det oftast.
Säger man till "de andra" att man inte får sparka sönder busskuren riskerar man att i bästa fall bli nerslagen.

Permalänk
Avstängd

35+ grader i solen nu enligt tempgivaren. Det är knappt första maj och redan är det sommarvärme. Dock kyligt än i luften.

Denna sommaren kommer gå åt skogen vad gäller värmen! Eller så är det skogen som kommer att gå i och med värmen!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

35+ grader i solen nu enligt tempgivaren. Det är knappt första maj och redan är det sommarvärme. Dock kyligt än i luften.

Denna sommaren kommer gå åt skogen vad gäller värmen! Eller så är det skogen som kommer att gå i och med värmen!

Man kan inte mäta temperaturen "i solen". Det du mäter då är hur varm termometern är pga direkt solsken, och betyder i princip noll. Har du en svart temometer visar den mer än en vit. Det vi mäter är lufttemperaturen.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nioreh83:

Man kan inte mäta temperaturen "i solen". Det du mäter då är hur varm termometern är pga direkt solsken, och betyder i princip noll. Har du en svart temometer visar den mer än en vit. Det vi mäter är lufttemperaturen.

Yes precis. Dock känns det som det kan bli en varm sommar. Min farsa flyttade för typ 18 månader sedan till en lägenhet med stora fönster och högt i tak, förra sommaren var det över 60 grader i hans kök, i skuggan förstås. I år har det redan kommit upp i 48 och det var innan solskenet som kommit nu de senaste dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Samtidigt var det mindre än två veckor sedan det snöade... i Skåne. Brukar hinna bli rätt soligt och behagligt till första maj här nere.

Men ja, får hoppas det inte blir supervarmt och torrt i sommar i år igen.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Yes precis. Dock känns det som det kan bli en varm sommar. Min farsa flyttade för typ 18 månader sedan till en lägenhet med stora fönster och högt i tak, förra sommaren var det över 60 grader i hans kök, i skuggan förstås. I år har det redan kommit upp i 48 och det var innan solskenet som kommit nu de senaste dagarna.

Ändra termometern från fahrenheit så löser det sig

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Nu blev man tillfälligt förbannad på IKEA tillsvidare.

Kamprads 4 giriga snorungar kan boffa saxitoxin.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv

Kommer ut från butiken efter att ha köpt nya trådlösa hörlurar och ser en stor buckla i sidodörren. Någon har med stor kraft slagit upp sin dörr, gjort stor skada på min dörr och sedan kört iväg utan att ta sitt ansvar och lämna sina uppgifter. Svin!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sarato:

Det tror jag knappast. Samma personer som inte blinkar är oftast de som skiter i miljön. Åtminstone av egen erfarenhet.

Nu kanske jag inte trodde på allvar att det var så att de som inte blinkar gör det för miljöns skull: Men det var en av de få "hyfsat" relevanta (i.e. "möjliga") anledningarna jag kunde komma på! (Som hade ngn form av faktabas: om än irrellevant)

Känns trivialt att säga att de helt enkelt inte blinkar på grund av lätja och att eftersom de är hjälten/hjältinnan i sin egen berättelse så "vet" ju alla andra vart de ska.... (egon!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

35+ grader i solen nu enligt tempgivaren. Det är knappt första maj o...

35 gC i solen känns väldigt lågt!

Ofta har vi ingenjörer problem att mäta temperaturer över ett par tusen grader (och då spelar det ingen roll längre om det är Kelvin eller celcius).

En normaltemperatur "i" solen torde vara ett par tusen grader (drygt!) allt under det är kallt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Nu kanske jag inte trodde på allvar att det var så att de som inte blinkar gör det för miljöns skull: Men det var en av de få "hyfsat" relevanta (i.e. "möjliga") anledningarna jag kunde komma på! (Som hade ngn form av faktabas: om än irrellevant)

Känns trivialt att säga att de helt enkelt inte blinkar på grund av lätja och att eftersom de är hjälten/hjältinnan i sin egen berättelse så "vet" ju alla andra vart de ska.... (egon!)

Jag skyller på min ADHD. Har svårt att avgöra om folk skämtar eller inte ibland. Särskilt i text.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

35 gC i solen känns väldigt lågt!

Ofta har vi ingenjörer problem att mäta temperaturer över ett par tusen grader (och då spelar det ingen roll längre om det är Kelvin eller celcius).

En normaltemperatur "i" solen torde vara ett par tusen grader (drygt!) allt under det är kallt!

Var är vitsen med att försöka spela Allan såhär? Ska du prompt sätta nån på plats och göra dig lustig över att han uttryckt sig lite fel kan du väl i varje fall försöka kolla upp lite fakta själv. Det är mer än ett par tusen grader (drygt) i solen. I mitten verkar det vara miljoner grader. För jag antar du inte menar solens yta om du nu ska besserwissra någon.

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Var är vitsen med att försöka spela Allan såhär? Ska du prompt sätta nån på plats och göra dig lustig över att han uttryckt sig lite fel kan du väl i varje fall försöka kolla upp lite fakta själv. Det är mer än ett par tusen grader (drygt) i solen. I mitten verkar det vara miljoner grader. För jag antar du inte menar solens yta om du nu ska besserwissra någon.

På nåt sätt känns hela det här sidospåret så väldigt relevant i tråden för gubbgnäll. I'm lovin' it.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MadMantiz:

Först och främst: visst är det härligt med en tråd där man kan gnälla fritt på allt och alla!

I detta fallet försökte jag inte ens "spela allan": utan snarare ett försök till support till OP som fick kritik för att

Skrivet av Nioreh83:

Man kan inte mäta temperaturen "i solen". ...

Där fick jag för att jag försökte vara "supportive"

Sen är väl lite av poängen med mitt uttalande om "drygt" ett par tusen grader just att det inte går att mäta! (och "milijoner grader" ÄR dryga tusen grader imo!)

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tittar in lite random*

Missförstånd, avsaknad av humor, sura miner och låg nivå………

All is well, carry on

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Beställde mat av relativt nytt ställe med bra reviews på foodora. Smakade förjävligt, köttet hade jättejobbig konsistens, maten luktade vidrigt med.

Falska omdömen eller personer befriade av både smaklökar och luktsinnen som köpt därifrån.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tBiorrith:

Jaaa! Visst kan dom vara dryga, stöddiga och högljudda. Men säger man till dom så slutar det oftast.
Säger man till "de andra" att man inte får sparka sönder busskuren riskerar man att i bästa fall bli nerslagen.

Vad är det för trams?
Det "bästa" fallet är väl näppeligen att man blir nerslagen? Det "Bästa" är väl snarare i häraden av "fred på jorden" och "alla är miljonärer"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Beställde mat av relativt nytt ställe med bra reviews på foodora. Smakade förjävligt, köttet hade jättejobbig konsistens, maten luktade vidrigt med.

Falska omdömen eller personer befriade av både smaklökar och luktsinnen som köpt därifrån.

Köpta omdömen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ehsnils:

Köpta omdömen.

Nämen: allt som man läser på "interwebben" är väl sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Vad är det för trams?
Det "bästa" fallet är väl näppeligen att man blir nerslagen? Det "Bästa" är väl snarare i häraden av "fred på jorden" och "alla är miljonärer"?

Jag syftade på att det förmodligen är det lindrigaste du kommer undan med.

Permalänk
Medlem

Webbutiker som tigger om recensioner på produkter man beställt i största allmänhet. Men framför allt, ett stort fett gubbgnäll på butiker som ber om recensioner på varor jag returnerat. Jag har använt deras rutin för retur. De har alla möjligheter i världen att filtrera bort mig från tiggeriutskicken. Och ändå kommer de efter ca två veckor och ska ha en recension som dessutom granskas innan publicering så jag kan inte gnälla där... Två senaste fallen är Stadium och Reebok.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat Frankrike. Inget gnäll från mig tillsvidare!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Bra jobbat Frankrike. Inget gnäll från mig tillsvidare!

Med mindre än halva folkets röster bakom sej så kan det diskuteras.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_sQuinty:

Med mindre än halva folkets röster bakom sej så kan det diskuteras.

Han fick flest röster så vad är alternativet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Jag skyller på min ADHD. Har svårt att avgöra om folk skämtar eller inte ibland. Särskilt i text.

Är det det jag har? ADHD? När jag tittar på ståuppkomik tycker jag väldigt sällan att de är roliga. Komikern säger nåt och folk skrattar som tokiga och jag tänker "va fan skrattar de åt?"
Skrattar de för att de förväntas skratta men inte heller förstått vad som är roligt, då är det OK, men skrattar de för att det är roligt och jag inte förstår vad som är roligt eller varför det är roligt så är det kanske fel på mig. I vilket fall som helst tycker jag att de flesta komiker bara är patetiska.
Det kändes bra när frågan kom upp under en kafferast på jobbet. Någon pratade om Sveriges roligaste person, minns inte vem det var, och en kvinna sa att "han är gullig men inte rolig" och fick medhåll av andra kvinnor. Några tyckte att han var rolig men mer än hälften tyckte som jag. Karln är en fjant, om än gullig för några så fortfarande en fjant. Det kändes bra. Sen förstod jag inte varför han var gullig heller men det är en helt annan historia.

Kollade på "komiktråden" på https://www.byggahus.se/forum/, de har av någon anledning flera sådana trådar och samma sak där, enstaka skämt är kul men det mesta är bra flamsigt. Enligt mig.

Jag får väl också skylla på ADHD då då, trots att jag inte fått någon diagnos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Han fick flest röster så vad är alternativet?

Inget men det förändrar inte vad jag skrev.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | Synology DS 411j