Dokumentärer om teknikbolag/teknik inom elektroteknik/datorteknik

Permalänk

Dokumentärer om teknikbolag/teknik inom elektroteknik/datorteknik

Hej!

Jag letar efter dokumentärer om teknikbolag/tekniska produkter! Om man har några tips så önskas länk eller titel och plattform för tillgänglighet.

Det jag själv specifikt letar efter är dokumentärer om intel, nvidia, AMD, processorarkitektur, datorns historia, signalbehandling, transistorn, Ericsson, olika typer av processorer, elektronik o.s.v

Om du har någon annan intressant dokumentär inom elektroteknik/datorteknik får du gärna länka det med!

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip1727:

Hej!

Jag letar efter dokumentärer om teknikbolag/tekniska produkter! Om man har några tips så önskas länk eller titel och plattform för tillgänglighet.

Det jag själv specifikt letar efter är dokumentärer om intel, nvidia, AMD, processorarkitektur, datorns historia, signalbehandling, transistorn, Ericsson, olika typer av processorer, elektronik o.s.v

Om du har någon annan intressant dokumentär inom elektroteknik/datorteknik får du gärna länka det med!

Finns en hel del kul och intressant:
Intel
AMD
Cyrix
Nvidia

3Dfx
IBM
Apple

LGR tech tales är också bra.

Kanske en liten början i alla fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Finns en hel del kul och intressant:
Intel
AMD
Cyrix
Nvidia

3Dfx
IBM
Apple

LGR tech tales är också bra.

Kanske en liten början i alla fall?

Tackar för de länkarna!

Här en kanal som är Perfekt för en old nerd som mig. Har slukat i mig hela kanalen: https://www.youtube.com/channel/UCkJ6eQKpHZgsZBla4JgKj3A

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]