Har sedan tidigare ett billigt Tesoro-tangentbord med Kailh Black-brytare. Det har dock fått åka ut till förmån för ett OEM membrantangentbord då det i nuvarande hemmasituation låter för mycket.
Köpte ett Obinslab Anne Pro 2 med Gateron Brown efter att jag läst att det skulle vara relativt tyst. Döm min förvåning då det faktiskt låter betydligt mer än mitt Tesoro.
Beställde ett paket med o-ringar för att testa hur mycket det får ner volymen på båda tangentborden. Får se om det hjälper.
Tror dock Anne Pro 2 kommer få åka i retur hur som helst. Kommer inte riktigt överens med tangenterna då jag tycker de är alldeles för lätta att trycka ner när man skriver på tangentbordet. Rätt skönt att spela på dock.
Kailh Black-switcharna på mitt andra tycker jag å andra sidan är aningens för tröga, och gillar inte riktigt linjära känslan. Taktilt känns bättre.
Egentligen så tycker jag membrantangentbordet från HP som jag använder nu känns bäst av dessa tre.
Vad skulle ni rekommendera för något tangentbord jag borde prova istället för Anne Pro 2 med Gateron Brown? Något med Cherry Clear? Dock lär väl ljudvolymen på dessa fortfarande vara ett problem.
Vet inte ens om jag borde satsa på något mekaniskt tangentbord, det känns som att det är något jag borde gilla men har svårt att göra det tydligen. Och hur kommer man i sådana fall över tröskeln och accepterar att man är en membrankille?
Topre är något som är en blandning av membran och mekaniska brytare. Det anses av många som den bästa taktila. Men det är inte billigt.