Permalänk

Andersson reservdelar?

Hej, köpte precis en Andersson MRA 3.5 begagnat, men delen som gör att jag kan fästa armarna i bordet följde inte med. Någon som vet om/var man kan köpa sådana reservdelar någonstans? De verkar inte ha någon egen hemsida.

Permalänk

Andersson är ett av NetOnNets egna märken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bauerpower:

Hej, köpte precis en Andersson MRA 3.5 begagnat, men delen som gör att jag kan fästa armarna i bordet följde inte med. Någon som vet om/var man kan köpa sådana reservdelar någonstans? De verkar inte ha någon egen hemsida.

Som redan nämnd, Andersson är NoN eget märket så du få nog vända dig dit.
Sen är mycket av det inköpt ifrån andra företag som gör själva produkten och bara trycker Andersson’s märke på det och samma produkt kan hittas på andra ställen under annat namn.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av bauerpower:

Hej, köpte precis en Andersson MRA 3.5 begagnat, men delen som gör att jag kan fästa armarna i bordet följde inte med. Någon som vet om/var man kan köpa sådana reservdelar någonstans? De verkar inte ha någon egen hemsida.

Skulle kontakta säljaren eftersom denna kanske har glömt den alldeles vitala delen – eller så har du blivit blåst.

Som skrivet är det där en OEM-tillverkning som det står "Andersson" på och typiskt håller inte butiker reservdelar på det sätt du hoppas på. För att få rätt del behöver du av dem köpa hela paketet till nypris.

Dock kan det vara så att konstruktionen är hyfsat standardiserad och att det går att få tag på själva bordsklämman på annat håll. Bordsklämmor (googla "table clamp") finns det tretton på dussinet av, så möjligt att det går att finna något där du kan beställa hem. Blir dock ett jäkla letande, så gå på säljaren först.

Permalänk
Medlem

Vad är det du behöver? Verkar finnas sido klämma och hål klämma för att fästa den i hål. Är det hålklämma och gänga kan en vanlig skruv/bult med fet bricka eller hålplåt fungera.
Sidoklämman kan du också göra själv men kräver lite mer verktyg.
Hör med non först.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.