Netflix tappar fler långtidsprenumeranter

Permalänk
Medlem

Undra om EU-lagarna har påverkat kvaliteten negativt eller om det är Netflix själva som står för det helt och hållet.

Jag tänker på att en viss andel av allt material ska vara lokalproducerat. Det kanske innebär många mindre satsningar som får dela på budgetar samtidigt som det antagligen innebär sämre talanger från skådespelare till produktion.

Känslan av att utbudet är dåligt kan ju också uppstå om de flesta serier t.ex. 80% inte håller måttet.

Edit: Sen finns ju det uppenbara tappet i och med konkurrenternas egna tjänster.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Funderar på att avsluta. Tycker NF stagnerat i utbud och ffa kvalitet. Tyvärr känns detta generellt för alla streamingtjänster. Så vet i f*n vad alternativet skulle vara..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Inte haft netflix på flera år, har hbo max som kostar 44.50 per månad och apple tv plus. dom räcker för mig och fortfarande billigare än netflix tillsammans.

Permalänk
Medlem

Blev trött på allt scrollande så sa upp för några månader sen

Permalänk
Medlem

Sa upp Netflix förra året, efter att ha haft det (med vissa avbrott) under 6-7 år. Har bara HBO Max idag (hoppade på 44 kr erbjudandet) och har inte funnit något som lockat att se där sen...början på Mars tror jag. Skulle säga upp det också men så billigt som skiten är, så tänkte jag att jag behåller det till första prishöjningen. (snälla kom snart...)

Idag, så har "Streaming" blivit till moderna tiders "Kabel TV", något som en gång i tiden verkade oerhört lockande...tills man skaffade det, ledsnade på det och återgick till att bara hyra film istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Undra om EU-lagarna har påverkat kvaliteten negativt eller om det är Netflix själva som står för det helt och hållet.

Jag tänker på att en viss andel av allt material ska vara lokalproducerat. Det kanske innebär många mindre satsningar som får dela på budgetar samtidigt som det antagligen innebär sämre talanger från skådespelare till produktion.

Känslan av att utbudet är dåligt kan ju också uppstå om de flesta serier t.ex. 80% inte håller måttet.

Edit: Sen finns ju det uppenbara tappet i och med konkurrenternas egna tjänster.

Kvalitén är inte en faktor. Netflix har fortfarande störst utbud på kritikerrosade titlar än någon annan. Enligt en Forbes-analys jag hörde på radio så kokar det ner i att marknaden dels mättad samtidigt som folk har tröttnat - en analys jag kan relatera till.

Jag har tillgång till samtliga tjänster utom Amazon Prime och Apple TV+ men tittar nästan aldrig ändå. Hoppade på Amazons och Apples gratiståg och kan torrt konstatera att majoriteten av Amazons titlar ligger runt 5 på IMDB, ej värt att titta på såvida man inte lider av insomnia. Apple TV+ hade väl typ en serie som intresserade mig och sades upp två veckor in i gratisperioden (intressanta titlar var bakom ytterligare en paywall?!). Efter jag har sett nästa säsong av The Boys säger jag upp det också.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Kvalitén är inte en faktor. Netflix har fortfarande störst utbud på kritikerrosade titlar än någon annan. Enligt en Forbes-analys jag hörde på radio så kokar det ner i att marknaden dels mättad samtidigt som folk har tröttnat - en analys jag kan relatera till.

Jag har tillgång till samtliga tjänster utom Amazon Prime och Apple TV+ men tittar nästan aldrig ändå. Hoppade på Amazons och Apples gratiståg och kan torrt konstatera att majoriteten av Amazons titlar ligger runt 5 på IMDB, ej värt att titta på såvida man inte lider av insomnia. Apple TV+ hade väl typ en serie som intresserade mig och sades upp två veckor in i gratisperioden (intressanta titlar var bakom ytterligare en paywall?!). Efter jag har sett nästa säsong av The Boys säger jag upp det också.

Fast det känns också naturligt att man har cyklar när man tittar mer/mindre? Det har i alla fall jag beroende på vad som händer i livet och när på året det är.

Folk kanske är extra trötta efter 2 år av covid?

Men känns som här är många sidor på detta mynt. Din upplevelse stämmer säkert med.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Sade priset upp vårt abonnemang pga priset. Känns orimligt att betala 179kr per månad då andra tjänster inte kräver att man betalar extra för bättre kvalitet. Kör nu bara HBO Max, Prime Video och Disney+. För 99kr per månad för HDR + 4K hade jag absolut hållit kvar det.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Fast det känns också naturligt att man har cyklar när man tittar mer/mindre? Det har i alla fall jag beroende på vad som händer i livet och när på året det är.

Folk kanske är extra trötta efter 2 år av covid?

Men känns som här är många sidor på detta mynt. Din upplevelse stämmer säkert med.

Covid har säkert påverkat utvecklingen i någon form. Om det påskyndat eller ändrat riktning är oklart. Har nog inte tittat så mycket på film i vuxen ålder som under pandemin, kanske inte så konstigt att man tröttnar 😇

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Har tröttnat hårt på alla streamingtjänster. Börjat segla på haven igen med Plex och Plex share.

Permalänk
Medlem

Inte oväntat. Det är det som är problemet med företag som alltid förväntas fortsätta gå uppåt i alla siffror hela tiden. Tills slut når man en peak och då helt plötsligt anses företaget "gå dåligt" och aktien kraschar.

Så nej, det är helt enkelt kassa affärsbeslut som konstanta prishöjningar och eventuellt införande av reklam som gör att folk får nog.
Det och hård konkurrens på marknaden.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Jag tittar allt mindre på Netflix nu. Känns som att det finns många fler streamingtjänster som är up to par just nu. Jag tittar hellre på en bra film eller serie då och då än på skräp varje kväll. Jag hade sagt upp Netflix, men sambon kollar där en del och barnen föredrar det framför andra alternativ.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad igen*

Favorit i repris:

Skrivet av Vzano:

*Diskussion om "woke", identitet och liknande borttaget*

Eftersom det inte går att hålla diskussioner om identitet och liknande utan att slänga käft så är det bättre att vi inte har diskussionen alls.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

De har väl mer konkurrens än någonsin, de andra tjänsterna som fanns var ju nästan helt värdelösa förut.

Kollar man topplistan på IMDB så är jag helt övertygad om att det går bättre än någonsin innan, bland annat Clark, Russian doll och Better call Saul är toppserier.

Min att se/backlogg är uppe över 100 titlar.

Permalänk
Medlem

Tänker inte sluta med min prenumeration. Någon kommer kalla mig korkad, jag tycker utbudet är ganska bra med tanke på priset.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Har varit prenumerqnt sen sverigesläppet. Känt senaste 2 månaderna att det är inte samma värde längre och sevärt. Lär bli att hoppa av netflix för att se igenom allt på HBO, paramount eller något istället. Men gillar deras UI, absolut bästa.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

2022 kan fortfarande inte få samma utbud som usa och kan fortfarande inte få se nya filmer som visas på bio.
same shit som för 10 år sedan.

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Medlem

Så nyligen upp Netflix då de är några serier på HBO max vi vill se , men om någon månad eller så blir det Disney+ ett tag , lite segt man ska behöva planera vad man vill se månad till månad men de är för dyrt ha flera tjänster igång ( nu brukar de ju bli två samtidigt ändå iom överlapp ) tycker Netflix har det överlägset bästa interfacet så man önskar ju samtidigt mer innehåll dit

Permalänk
Hedersmedlem

Ska se klart Better Call Saul, sedan säger jag upp mitt abonnemang. Märker också att mängden dravelserier ökat de senaste åren, exempelvis "Hype House". Helt okej om Netflix vill rikta in sig mer på lätt efterblivna TikTok-människor, men då är jag fel målgrupp för Netflix.

Släpper dom fler Narco-serier så kanske jag kommer tillbaka, en kort period.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Inaktiv

Klart dem tappar när de höjer priset men inget annat som kvalitet eller content.

Permalänk

Inte oväntat alls med tanke på all konkurrens som finns ute på marknaden just nu.

Permalänk

Och sedan läser man saker som dessa:
Danmark har nu beslutat att globala strömningstjänster, som Netflix och Disney Plus, ska betala en skatt på 6 procent av vinsten i landet som ska gå till att stödja danska tv-produktioner
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.766547/streamingtjanst...

EU:s krav på Netflix: en tredjedel av innehållet måste produceras i Europa
https://www.idg.se/2.1085/1.706675/eu-krav-netflix

Vi har alltså politiker inom EU som har en agenda och de vill försämra våra strömningstjänster för att uppnå detta.

Jag tycker politiker istället skulle fokusera på problemet att typ alla filmtjänster har ett stort utbud i Usa och sedan ett riktigt tafatt utbud för oss i sverige. De kör med regionblockering så vi får mindre utbud. Detta upplever jag är skitdåligt för oss konsumenter och sådan regionblockering borde förbjudas.
Men politiker fokuserar endast på kulturarbetares bästa.