Geil lanserar DDR5-minnen med pyttesmå RGB-fläktar

Permalänk
Medlem

Det är så mycket RGB så man kan RGB 'a sig till döds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Kanske vore läge för en omröstningsfråga.

Hur många som har minnen med RGB
Hur många som aktivt väljer bort minnen med RGB.

För i slutändan handlar det ju om att folk köper saker med bling på och det kan tillverkarna ta betalt för och öka sin marginal, samtidigt så utvecklar ju RGB minnen mer värme... helt fel väg att gå. Men minnen med en bra kylfläns och inget RGB verkar ju inte sälja...

1 röst på RGB, var det som fanns i lager! Har det i moderkortet med, men kan inte säga att det var frivilligt val (har datorn i ett annat rum med kablarna genom väggen för att slippa höra något)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller går luftflödet åt olika håll när man tittar på pilarna kring fläktarna?

Permalänk
Medlem

Sist och slutligen går de väl plus minus några enstaka grader från en naken sticka utan "heatspreader"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Kanske vore läge för en omröstningsfråga.

Hur många som har minnen med RGB
Hur många som aktivt väljer bort minnen med RGB.

För i slutändan handlar det ju om att folk köper saker med bling på och det kan tillverkarna ta betalt för och öka sin marginal, samtidigt så utvecklar ju RGB minnen mer värme... helt fel väg att gå. Men minnen med en bra kylfläns och inget RGB verkar ju inte sälja...

Jag köper inga ram stickor med RGB men tycker det är löjligt ibland när man är tvungen att betala premium för att slippa skiten. Hade vettiga stickor funnits utan "heatspreaders" (glansig plast) så hade jag köpt dessa.