Permalänk
Medlem
Skrivet av tiieempu:

Jag brukar bulka på smör och Bregott (Maxi/Lidl) när det är billigt och sen frysa in det.

Samma här, men förutom smör så kött, konserver, mjöl, tvål, diskmedel med mera. I princip allt som har långt "hyll-liv" brukar jag bulka när det är billigt. Köper väldigt sällan varor till vanliga priser. Har gjort så i hela livet i princip, så inget nytt påfund för mig. Hushållskostnaderna är väldigt låga pga. allt "bulkande".

Permalänk
Medlem

Smör. Hittar jag smör billigt så köper jag på mig massor. Jag har en hylla i frysen till smör.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hade ingen aning om att smör höll så kort tid, jag har haft o-öppnade i kylen i minst en månad eller mer...

Absolut men det håller ju fortfarande rejält mycket längre i frysen än i kylen.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

https://www.kolonialvaror.se/product/nudlar-raksmak-nissin-da...

Har inte handlat där sedan år 2019.
Inte p.g.a. servicen eller produkten utan för att priset har gått upp sedan dess.

Plus att nu får man inte handla storpack ser jag, max 2 sådana som länken hänvisar till per order .

Men då blev styckpriset minst 1 krona lägre(inkl. frakt) per förpackning(jämfört med billigaste här i Malmö) när man köpte 660 styck(66 st 10-pack).

Plus att deras hemsida lurade mig. Där stod 99 kg på vikten, men enligt speditören så var den bara på 86 kg. Grejen är att fraktpriset höjs ytterligare om deras webbshop beräknar 100 kg eller mer.

Plus att jag är kräsen gällande nudlar. Måste vara den sorten i länken(andra smaker går också bra men inte andra märke).

Ja, jag surfade runt lite och tittade men tyckte inte det verkade lönt. Framför allt var många saker dyrare än i butik.

Permalänk
Medlem

Toapapper
Div torrvaror
Hamburgare (köper fryst av bonde, sjukt smidigt att ha hemma )

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Billigaste rullarna har typ hälften av papper mot exempelvis Serla.

Skrivet av Lagers:

Det stämmer! Just toapapper är verkligen en sådan sak som folk blir "lurade" på. De köper en jättestor bal med 18meter på varje rulle. Vi köper 18-pack Serla Maxi (tror jag den heter) på Rusta när det är rea. Räcker hur länge som helst.

Samma med Cif som vi köpte nu från Maxi hemkörning, den är på 500ml men den gamla vi köpt från Rusta eller Öob är på 750ml. Sådant är det många som inte uppmärksammar.

Edit: Cif: Maxi hemkörning 500ml 25.90:- ÖoB 750ml 19:- Skapligt mycket billigare...

Skrivet av stgr:

Jag har gjort en liten studie på just Serlas toapapper.
CG Säljer 12-pack för 70-95kr.
Rusta och Lidl rear 18-packet för runt 65kr.

Toa-papper, likt allt annat i affären, har ett jämförelsepris per kilo, kolla på det nästa gång ni handlar 👍

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem

Torky hushållspapper
Läsk när det är rabatt. Hemköp har ibland 6 pack för 20 Kr Pepsi max. Då blir det en hel del.

Permalänk
Medlem

Min vanliga shopping skulle nog klassas som bulk av många (kan köpa t.ex 15-20kg kyckling åt gången i butik).

Men främst blir det saker med grymma erbjudanden.

Coop sålde ut torrvaror en gång, vegomix man blandar med vatten. 5kr paketet, https://www.matspar.se/produkt/mix-vegofars-200g-coop. Ordinarie var kring 30kr.

Köpte 100 paket

Coops 5 för 99:- toapapper/hushållspapper blir det ofta.

Allt jag hittat i dagsläget som ger rabatt för att köpa mer är havremjöl och proteinpulver, annars är det väl mer snack om att spara pengar genom att släpa hem mer mat på varje resa.

Hade jag villa och plats hade jag köpt kött direkt från bönder, en halv kossa där, några lamm där osv.
Kanske 400kg potatis i matkällaren på sommaren.

Kryddor kan man spara på i bulk om man lyckas använda allt, jag har tyvärr köpt mer än jag hinner bruka och då tappar de smak som fan så ska inte göra samma misstag igen.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Malt i 25 kg säck. Räknas väl knappt till bulk, men en tre säckar har jag alltid hemma.

Sedan är väl vin/sprit/öl saker som man kan bulka hemma. Till skillnad från toapapper så ökar tyvärr dock lätt konsumtionen om det finns ett stort lager av dessa varor.

Visa signatur

"Trying is the first step to failure." - Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWIB:

Toa-papper, likt allt annat i affären, har ett jämförelsepris per kilo, kolla på det nästa gång ni handlar 👍

Det visste jag att det har, har rätt bra koll på kilopriser/styckpriser. Så länge det inte är sandpapper eller för tunt så är det längden som är viktig. Det är ju givetvis en vana hur lång bit man tar varje gång. Tycker att Serla Maxi är ett bra mellanting och på rea ett riktigt bra val.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Allt slags kött som är på rea. Senast blev det 86 x 400g paket nötfärs. 35kr styck. Ordinarie pris 56kr. Bor i Norge.
Ost och bacon när jag besöker Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Det visste jag att det har, har rätt bra koll på kilopriser/styckpriser. Så länge det inte är sandpapper eller för tunt så är det längden som är viktig. Det är ju givetvis en vana hur lång bit man tar varje gång. Tycker att Serla Maxi är ett bra mellanting och på rea ett riktigt bra val.

Precis. Bara för att det är billigast är det inte alltid billigast. Är det dåligt papper kanske man använder mer istället.

Permalänk
Medlem

Havregryn
Knäckebröd
Toalettpapper
Tandkräm
Boxvin
Sylt
Storpack Werthers/Coffex
Blodpudding

Allt ovanstående enbart för enkelhetens skull.

Permalänk

Ärtsoppa
Wasa Husman-knäcke

Finns nästan ingen bättre kombination

Permalänk
Medlem

Kaffe och melatonin.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Godis! Har hittat ett gäng sidor som säljer i burkar á 2 kilo Köpte senast 2 KG filidutter för 99:-. Att köpa småpåsar blir otroligt mycket dyrare... Dock småäter man en hel del, speciellt nu när man jobbar hemifrån.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Inget

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kaffe, Bregott, pasta, ost, snus och hårvax.

Permalänk
Medlem

Brukar köpa Serla 18 pack på Rusta.

Sedan när jag fyller på shampo, dushkräm så köper jag en 5-10st på Rusta/Öb/DollarStore och sätter in i dushen. Gillar att blanda dag till dag, så har en 6st olika vid handfatet och en 4-5 olika till håret och en 5-8 olika showerkräm. Brukar räcka ett par månader.

Sedan har jag en 4-6 flak energy i ett skåp (1 Monster, 1 Frank Kiwi, 1 Frank Blåbär, 1 Wolverine).

Sedan brukar jag ha fikagrejer, sockerkaka/kex typ en månadsförbrukning alltid hemma. Sedan har jag nog typ en 3-4kg godis liggandes runt om.

I frysen finns alltid Chataus, Jumbopommes, Frittes, 2kg kyckling.

Kryddor har jag en 4st typ av varje grej, köpta på rea, har även endel refilpåsar.

Pasta finns nog en 5kg

Marinader och såser har jag nog för en 3-4år.

Skulle nog lätt klara mig här inne i en 3-4 veckor på det jag har hemma.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha koll på en app som heter matpriskollen.
Man lägger enkelt till sina matvarubutiker man kan eller kan tänka sig handla från, sen är det bara att jämföra.
Jag är inte så grym på t.ex. toapapper vad som är bra pris men har för mig att Lambi någonstans 31-34kr/kg är hyfsat prisvärt. Det är ju ordinarie priser på olika ting man får lära sig.
Det är ju många bäckar små som gäller här med.

Vad vi köper oss i våran familj;

* Toalettpapper (random butiker)
* Kaffe (random butiker)
* Schampo/balsam (matsmart, ÖoB, dollarstore) håll koll på pris /liter.
* Tvätt- och sköljmedel (samma butiker som ovan)
* Diskmedel (samma butiker som ovan).
* Proteinpulver (gymgrossisten, MM Sports, även matsmart har ibland).
* Div konserver, krossade tomater t.ex (olika butiker)
* Kött (olika butiker) som är vänligt att frysa in ett tag. Benfri karré till pulled pork 59,90kr /kg händer ju titt som tätt eller blandfärs för 49,90. Då är det ju bara att köpa på sig, platta till i fryspåse eller vacuumpåse och frysa in.

Bor man nära Gekås i Ullared så kan man göra rätt sjuka klipp som småbarnsförälder på t.ex våtservetter och tvättlappar. Och för gemene man är väl fryspåsar något att köpa därifrån med.

* Strumpor (Gekås, Ullared). Jag är inte särskilt petig med just strumpor bara de är svarta.

Man får ju fundera på vad man ska leta efter och inte leta efter. Vad man pallar att göra och inte. Hur mycket frysplats har jag? Sen även datum på det man köper och att det kan förvaras på rekommenderat sätt.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Blir väl i stort sett bara toapapper.

Har funderat på att bulkhandla allt mer på senare tid. Men med dagens bränslepriser vet jag inte om det bettalar av sig. Ca 5 mil för att kunna bulkhandla till bra priser.
Men visst, fyller jag hela bilen så jag blir tvungen att sitta på taket istället så kan det vara värt det ;p

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Nutella när det säljs för bra pris typ 50-55kr/kg.
Senast blev det ett helt flak med 6st 900grams burkar.
En gång hittade jag hinken på 5kg för typ 179kr.
Inte jag som äter utan ungarna.

Permalänk
Medlem

18 pack toapapper egentligen, brukar alltid ha en oöppnad extra. Inte för att spara pengar dock, en gång efter nyttjande av toaletten sträckte jag mig efter toapapper och det fanns inget där.

Har till och med frysen avstängd. Småhandlar endast det jag behöver. Att frysa kött etc ändrar konsistensen och blir äckligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Plus att jag är kräsen gällande nudlar. Måste vara den sorten i länken(andra smaker går också bra men inte andra märke).

Nissin är så mycket bättre än alla andra jag testat.

"Går det bra med Samyang?"

NEJ!

Permalänk
Hedersmedlem

Nötkött - highland catttle. Jag och syrran delat på en köttlåda med e kvarts oxe ibland. Ca 45kg kött med styckdelar och köttfärs.
Hade hellre ersatt det med vilt, men inte hittat rätt kontakt i söder för det ännu.

Ris köps väl sällan i mindre än 5kilossäckar. Långkornigt.

Laxsidor kan jag ha några i frysen också om priset är bra.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Öl, sprit och golfbollar.

Permalänk
Medlem

Kaffe.
Kaffe kommer bli dyrt pga att det är kyla i Sydamerika.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Inaktiv

Celsius, när matsmart kör rea på 144 kr/flaket. Brukar bli 4-5 st. Brukar räcka tills nästa rea infaller. Den här gången börjar det sina dock. Hoppas de inte börjar snåla nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Billigaste rullarna har typ hälften av papper mot exempelvis Serla.

Japp. Man ska kolla kilopriset, inte mängden rullar.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagers:

Här hemma brukar vi buffra rätt mycket, ofta är det från rusta eller öob. Tittar på deras reklamblad varje vecka.

T.ex så handlar vi aldrig tvål och schampo på Ica eller liknande. Vi köper handtvålen från öob oftast, schampo och duschtvål köper vi stora förpackningar/flaskor på rea på Rusta och då köper man ett gäng. Det blir så mycket billigare än att handla sådant på en lokal matbutik.

Axplock av rea/storpack köp som buffras här hemma:

Toapapper, Torkpapper (hushållspapper), Duschtvål, Handtvål, Schampo, Vitaminer, Tandborstar, Tandkräm, nudlar, spagetti och andra skafferivaror.

I princip så köper vi på oss saker när det är rea på det mesta som går att lagra ett bra tag. Det är så mycket skillnad i pris och även i förpackningsstorlek.

Ta t.ex handtvål som ofta finns på en liten matbutik, den är oftast 300ml men på Rusta är den 500ml och kan kosta mindre än den för 300ml.
Om man får in en rutin så blir det inte krångligare, snarare enklare att bufferthandla varor.

Får ju 500ml handtvål på maxi för 9-10 kr.