Permalänk
Avstängd

2019-09-17:

Skrivet av Litenskit:

Och hur tänkte du att folk ska hitta till din sida om 2 år när du bytt signatur på sweclockers?;)

Skrivet av Strukt:

Nu hänger jag inte med. Skal jag byta signatur?

Skrivet av Litenskit:

Nä men när du hänvisar till saker i din signatur blir det väldigt fel om du byter signatur.

Hahahahaha, det är nu 2021 och ingen länk i signaturen.

@Litenskit, du vet möjligtvis inte hur det kommer gå i V75 loppet på lördag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

2019-09-17:
Hahahahaha, det är nu 2021 och ingen länk i signaturen.

@Litenskit, du vet möjligtvis inte hur det kommer gå i V75 loppet på lördag?

Hästar är lite svårt att spå i, MEN för dig och mig kommer det gå åt helvete😜

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Skrivet av Triton242:

letar ju efter coop spela hela dagarna. PERFEKT

Kul att höra

Permalänk

Hej Sweclockers,

PadelREA.nu - En typ av prisjämförelsesite för padelprodukter. Precis som det låter så listar vi padelprodukter som är på REA.
Sidan har varit uppe i någon vecka och jag tar tacksamt emot feedback på idé och funktionalitet.

www.padelrea.nu

/Joacim

Länk.
Permalänk
Medlem

För 6 dagar sedan lanserade jag betaversionen av min vädertjänst, Serenum. Arbetar med den aktivt och har i dag lagt in bland annat versionkoll och automatisk uppdatering av vädret (om man är på sidan som visar vädret). Kommer att lansera uppdateringen någon dag framöver (i dag om inga hinder sker), vilket då blir version 0.65 av tjänsten. Så fort version 1 lanseras, så kommer Serenum att ligga på serenum.org istället för serenum.org/beta.

Eftersom jag tror på FOSS, self-hosting och integritet, så är Serenum helt gratis att använda, källkoden är synlig för alla, ni kan installera Serenum på eran egna server, och absolut ingenting lagras om erat besök.

Svenskt språk kommer att läggas in så småningom.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Håller på bygga ett litet old school "text" baserat spel vid namn Pixel Encounter.
Saknar dock lite features som gör det roligt.

https://pixelencounter.com/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter åratal av evigt arbete med JavaScript, ville jag se om jag kunde skapa en blogg som inte använder sig av JavaScript över huvud taget och ersätta det med CSS så gott jag bara kunde. Resultatet blev faktiskt, ja, oerhört bra, om ni frågar mig Till skillnad från nästan alla (om inte precis alla) svenska bloggar, så sticker min ut med följande: noll JavaScript, den rättar sig till fullo efter GDPR (bokstavligen talat), och källkoden är även öppen för alla ögon att se.

Just nu är bloggen endast på svenska, men jag arbetar på att peta in det engelska språket också, där inläggen anpassar sig efter vad för språk man använder sig av. Till exempel: om man visar bloggen på engelska, så ska endast inlägg som är skrivna på engelska visas. Då ska de även typ endast handla om integritet, säkerhet och tjänster (Facebook, Instagram, Mastodon, Twitter, Pixelfed, med flera).

Kom gärna med tips på hur jag kan göra bloggen bättre, så får vi se om jag lägger in det

https://blog.airikr.me

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Efter åratal av evigt arbete med JavaScript, ville jag se om jag kunde skapa en blogg som inte använder sig av JavaScript över huvud taget och ersätta det med CSS så gott jag bara kunde. Resultatet blev faktiskt, ja, oerhört bra, om ni frågar mig Till skillnad från nästan alla (om inte precis alla) svenska bloggar, så sticker min ut med följande: noll JavaScript, den rättar sig till fullo efter GDPR (bokstavligen talat), och källkoden är även öppen för alla ögon att se.

Just nu är bloggen endast på svenska, men jag arbetar på att peta in det engelska språket också, där inläggen anpassar sig efter vad för språk man använder sig av. Till exempel: om man visar bloggen på engelska, så ska endast inlägg som är skrivna på engelska visas. Då ska de även typ endast handla om integritet, säkerhet och tjänster (Facebook, Instagram, Mastodon, Twitter, Pixelfed, med flera).

Kom gärna med tips på hur jag kan göra bloggen bättre, så får vi se om jag lägger in det

https://blog.airikr.me

Intressant implementering av kommentarer! Funderar själv på att implementera kommentarsfunktion på en tjänst som jag driver (http://aktier.co). Funderar på krav att registrera användare, men tror att viljan att kommentera kan öka om det kan ske 4chan style - eller som din implementering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av examplecom:

Intressant implementering av kommentarer! Funderar själv på att implementera kommentarsfunktion på en tjänst som jag driver (http://aktier.co). Funderar på krav att registrera användare, men tror att viljan att kommentera kan öka om det kan ske 4chan style - eller som din implementering.

Tack

Blev dock lite nyfiken, varför funderar du på att kräva ett konto av dina besökare, för att de ska kunna skicka kommentarer? Många kommer nog bara skippa att kommentera då. Du måste få dom att vilja kommentera genom att introducera ett enkelt system

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Tack

Blev dock lite nyfiken, varför funderar du på att kräva ett konto av dina besökare, för att de ska kunna skicka kommentarer? Många kommer nog bara skippa att kommentera då. Du måste få dom att vilja kommentera genom att introducera ett enkelt system

Möjligheten att manuellt lägga till egna länkar eller skriva inlägg skulle också tillhöra funktionaliteten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Efter åratal av evigt arbete med JavaScript, ville jag se om jag kunde skapa en blogg som inte använder sig av JavaScript över huvud taget och ersätta det med CSS så gott jag bara kunde. Resultatet blev faktiskt, ja, oerhört bra, om ni frågar mig Till skillnad från nästan alla (om inte precis alla) svenska bloggar, så sticker min ut med följande: noll JavaScript, den rättar sig till fullo efter GDPR (bokstavligen talat), och källkoden är även öppen för alla ögon att se.

Just nu är bloggen endast på svenska, men jag arbetar på att peta in det engelska språket också, där inläggen anpassar sig efter vad för språk man använder sig av. Till exempel: om man visar bloggen på engelska, så ska endast inlägg som är skrivna på engelska visas. Då ska de även typ endast handla om integritet, säkerhet och tjänster (Facebook, Instagram, Mastodon, Twitter, Pixelfed, med flera).

Kom gärna med tips på hur jag kan göra bloggen bättre, så får vi se om jag lägger in det

https://blog.airikr.me

Alla länkar verkar vara brutna. Var lite sugen på att kolla koden men det vart svårt.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkBob:

Alla länkar verkar vara brutna. Var lite sugen på att kolla koden men det vart svårt.

Nä, inte sist jag kollade (vilket var i går) Testa igen eller gå hit: https://codeberg.org/airikr/airikr-blog

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Designade nyligen om min portfolio-sida. Gjord med Next.js 11!

https://alvar.dev

Permalänk
Musikälskare

Några från mig
Skapade med bland annat React, React Express samt FontAwesome.

Min fotosida!
www.nordfoto.se

Hjälpsida om man vill lära sig mera om flexbox CSS standarden.
www.flexbox-manual.com

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Min enkla hemsida/blogg. https://christher.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Min enkla hemsida/blogg. https://christher.se/

"Kaffemanusförfattare med kunskaper om den bakre änden. Jag har jobbat med både den främre och bakre änden i olika projekt."

Du får gärna tillägga vad du menar med "den främre och bakre änden". Jag misstolkade båda meningarna rätt gött! >< xD

För övrigt, kaffemanusförfattare? Aldrig hört. Vill du berätta lite snabbt?

Varning: språkpolisen in action!

  • Fel: Linked In. Rätt: LinkedIn

  • "Fel": Youtube. Rätt: YouTube

  • "Fel": Github. Rätt: GitHub

Notera dubbelfnuttarna (") ovan. De finns där för att det är fel om man ska gå efter vad både Google och Microsoft har namngett dom, men det är inte fel enligt svenska skrivregler.

Förresten. GitHub-länken i din signatur går till användaren frilansutvecklaren istället för ChristherLenander.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

"Kaffemanusförfattare med kunskaper om den bakre änden. Jag har jobbat med både den främre och bakre änden i olika projekt."

Du får gärna tillägga vad du menar med "den främre och bakre änden". Jag misstolkade båda meningarna rätt gött! >< xD

För övrigt, kaffemanusförfattare? Aldrig hört. Vill du berätta lite snabbt?

Varning: språkpolisen in action!

  • Fel: Linked In. Rätt: LinkedIn

  • "Fel": Youtube. Rätt: YouTube

  • "Fel": Github. Rätt: GitHub

Notera dubbelfnuttarna (") ovan. De finns där för att det är fel om man ska gå efter vad både Google och Microsoft har namngett dom, men det är inte fel enligt svenska skrivregler.

Förresten. GitHub-länken i din signatur går till användaren frilansutvecklaren istället för ChristherLenander.

Om det är tooltipen på social icons i sidhuvudet så är det temat som är orsaken till det. Inget jag själv styr över. Jag matar bara in url:en under Temats egna inställningar.

  • Fel: Linked In. Rätt: LinkedIn (Är fixat. Var i temat som felet låg.)

  • "Fel": Youtube. Rätt: YouTube

  • "Fel": Github. Rätt: GitHub

Kaffemanusförfattare = Javascript-utvecklare.
Bakre änden = Backend.
Främre änden = Frontend.

😉😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon14781:

Om det är tooltipen på social icons i sidhuvudet så är det temat som är orsaken till det. Inget jag själv styr över. Jag matar bara in url:en under Temats egna inställningar.

  • Fel: Linked In. Rätt: LinkedIn (Är fixat. Var i temat som felet låg.)

  • "Fel": Youtube. Rätt: YouTube

  • "Fel": Github. Rätt: GitHub

Kaffemanusförfattare = Javascript-utvecklare.
Bakre änden = Backend.
Främre änden = Frontend.

😉😅

Ah, ok Ja, då kan det kanske bli lite svårt att ändra. Har inte kodat något i Wordpress sen kanske 2006, så vet inte mycket.

Aha! Ett hett tips är att peta in förklaringarna för vad du menar på din sida också Exempel: "Kaffemanusförfattare (JavaScript-utvecklare) med kunskaper om den bakre änden (back-end). Jag har jobbat med både den främre (front-end) och bakre änden i olika projekt."

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Airikr:

Ah, ok Ja, då kan det kanske bli lite svårt att ändra. Har inte kodat något i Wordpress sen kanske 2006, så vet inte mycket.

Aha! Ett hett tips är att peta in förklaringarna för vad du menar på din sida också Exempel: "Kaffemanusförfattare (JavaScript-utvecklare) med kunskaper om den bakre änden (back-end). Jag har jobbat med både den främre (front-end) och bakre änden i olika projekt."

Jag fixade det i temakoden.
Det är meningen att texten ska vara lite klurig att komma på vad det betyder. Eller så blir det en bra samtalsstartare 😅

Permalänk

Lanserade denna idag! En wiki om om olika diagnoser.

https://neurodiversity.wiki

Permalänk
Medlem

Uppdaterade min personliga webbsida i lördags. Ska finslipa det hela, samt peta in bloggen och galleriet till den, efter det är jag helt nöjd Ska anta utmaningen att gör den helt databasfri (en så kallad statisk webbsida, som vad exempelvis Hugo och Jekyll är).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Väldigt ny på webbutveckling men har gjort en liten personlig webbsida: https://christophervestman.dev/

Permalänk
Medlem
Skrivet av druwan:

Väldigt ny på webbutveckling men har gjort en liten personlig webbsida: https://christophervestman.dev/

Av ren och skär nyfikenhet, vad ska följande adress göra på din webbsida?

Jag får nämligen följande felmeddelande i konsolen: "Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://vitals.vercel-insights.com/v1/vitals. (Reason: CORS request did not succeed). Status code: (null)."

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Av ren och skär nyfikenhet, vad ska följande adress göra på din webbsida?

Jag får nämligen följande felmeddelande i konsolen: "Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at https://vitals.vercel-insights.com/v1/vitals. (Reason: CORS request did not succeed). Status code: (null)."

Ligger hostad på vercel då jag inte riktigt vet hur man gör selfhost(?). Men tror det är fixat nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Några från mig
Skapade med bland annat React, React Express samt FontAwesome.

Min fotosida!
www.nordfoto.se

Hjälpsida om man vill lära sig mera om flexbox CSS standarden.
www.flexbox-manual.com

Snyggt, men funkar ju inte alls utan javascript aktiverat.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazhax:

Bästa sidan hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambada93:

Hej Sweclockers,

PadelREA.nu - En typ av prisjämförelsesite för padelprodukter. Precis som det låter så listar vi padelprodukter som är på REA.
Sidan har varit uppe i någon vecka och jag tar tacksamt emot feedback på idé och funktionalitet.

www.padelrea.nu

/Joacim

Riktigt schysst. Padel är inte för mig men hade det varit något område jag brytt mig om så hade jag varit skitglad! Så simpelt men mycket bra design.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av druwan:

Ligger hostad på vercel då jag inte riktigt vet hur man gör selfhost(?). Men tror det är fixat nu

Ok Japp, alla felmeddelanden som jag såg förut, är nu borta. Korrekt uttryck: self-hosting.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Snyggt, men funkar ju inte alls utan javascript aktiverat.

Något sämre SEO och 0.0001% av användarna går till spillo. Känns hanterbart om det är vad som krävs för att få den flashiga hemsida man vill ha.

Edit: kan rekommendera next.js eller nuxt.js om server side rendering är av intresse. Väldigt trevliga ramverk att utveckla med.

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q