Mini Geek Meet: Dreamhack Summer 2022

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Mini Geek Meet: Dreamhack Summer 2022

18-22 juni vankas det Dreamhack Summer och det finns lite planer här på redaktionen att vallfärda till Jönköping. Och det hade varit kalastrevligt att umgås lite under PC-festens gång. Planen är att köra en lite mer informell version av Meet & Geek där vi kort och gott möts upp ett gäng och sedan traskar till något lokalt vattenhål för att dricka lite vuxenläsk. Tänker alltså någonting i stil med detta:
- Vi möts vid någon entré
- Traskar till vattenhål
- Häller vuxenläsk* i munhål

Om du kommer vara på plats och känner dig sugen på att ta ett break från den ösiga tillvaron Dreamhack har en tendens att erbjuda, så är det bara att skriva här i tråden och så ser vi till att det blir lite trevligt umgänge under någon av kvällarna. Just nu är det lite oklart vilka dagar som det gäller, men uppdateringar kommer petas in inom kort.

*Givetvis är vanlig läsk också helt okej att dricka.

Permalänk
Vive la liberté!

Sounds interesting

Permalänk

Låter kul!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Kan mycket väl tänka mig att delta!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ah, men kul! Då har vi ju ändå ett litet startgäng. Återkommer när vi spikar datum!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Uppdatering!

Nu har datum spikats för vår Dreamhack-visit! 19-20 juni kommer några från kontoret vara på plats, så jag tycker att vi spikar att ses kvällen den 19e för lite gött häng.

Så om du är på plats på Dreamhack och känner dig sugen på en liten avstickare, häng med! Och dra med en vän om du känner för det. Ju fler, desto roligare, som man säger på gatan!

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Enviro:

Nu har datum spikats för vår Dreamhack-visit! 19-20 juni kommer några från kontoret vara på plats, så jag tycker att vi spikar att ses kvällen den 19e för lite gött häng.

Så om du är på plats på Dreamhack och känner dig sugen på en liten avstickare, häng med! Och dra med en vän om du känner för det. Ju fler, desto roligare, som man säger på gatan!

Gött mos!
Är det bara dricka som är tanken eller tänker ni käk också?

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bussović:

Gött mos!
Är det bara dricka som är tanken eller tänker ni käk också?

Vi kör en traditionell DH-Billys innan vi går.

Nä men givetvis kan vi käka också. Antingen finns väl något ställe på hotellet intill, alternativt i stan.

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av Enviro:

Vi kör en traditionell DH-Billys innan vi går.

Nä men givetvis kan vi käka också. Antingen finns väl något ställe på hotellet intill, alternativt i stan.

Kebaben och kebabsåeb är fin i Jönköping. Just saying;)

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk

Käka låter inte dumt, gärna i närheten
Hotellet hade helt ok mat, men helt klart lite dyrare.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av cotterpin:

Käka låter inte dumt, gärna i närheten
Hotellet hade helt ok mat, men helt klart lite dyrare.

Ja, det är troligtvis lite pricey på hotellet. Funderar lite på om att köra att alla får käka på eget håll, men givetvis kan man käka något på hotellet utan att bli mobbad. Hatar man mat kan jag köpa in ett kilo chilinötter, eller annan sorts snacks, till bordet.

Permalänk
Medlem

Jag som lovat att inte dricka vuxenläsk på hela helgen..... :/

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Noxxer:

Jag som lovat att inte dricka vuxenläsk på hela helgen..... :/

Tänker att söndagsbira inte ska räknas som helgöl...

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Har ni snackat ihop er om tid och plats och om det eventuellt ska käkas någonting? @Enviro

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

I och med att jag fuckat upp min friskstreak och fått corona, så kommer jag tyvärr inte följa med på festligheterna. Men @Bussović tar över rollen som lekledare och kommer hålla er uppdaterade om tid och sånt. Sedan kommer Arvid @Wittwang från redaktionen finnas tillgänglig för inside-skvaller från SweClockers.

Permalänk
Skrivmaskin

Det ska bli kul det här! Vid sidan av ett inbokat besök bakom kulisserna på nätverksavdelningen tänker jag försöka hitta lite SweClockare som är på plats ute i hallarna, och som är sugna på att snacka lite med mig och/eller kameran. Har du en rolig DH-anekdot, en cool monsterdator, eller ett nostalgiskt retrobygge att visa upp? Dra iväg ett PM så kan jag komma förbi en sväng

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Halloj allihopa!

Efter lite snack med några som anmält intresse så är planen följande:

18.00 Träffas på insidan av entrén till DH. Därifrån blir det häng och så får vi se om man tar lite käk därinne eller hur vi gör.

För att delta behöver man då ha festivalpass för att kunna vara inne på området såklart.
Är ni på plats eller har planer att besöka DH imorgon och är där på kvällen så hoppas jag att vi ses!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Kul att folk fortfarande lanar Mitt senaste "riktiga" lan var nog höstlovet 95 alla lan efter det har varit organiserade av olika företag.
Lan av den typen som Birdie eller DH brukade vi kalla för "GibLan" eller ibland bara för "Gibbing" är det fler som också tycker att om ett företag tjäna pengar på att folk lanar så är det inte ett "Riktigt" lan utan bara "Gibbing"?

Permalänk
Medlem

Är på plats, men hade tyvärr skift i support-båset 16:00-00:00

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Skrivet av Alexraptor:

Är på plats, men hade tyvärr skift i support-båset 16:00-00:00

Det är idag vi träffas så har du inte skift får du gärna joina oss

Permalänk
Medlem
Skrivet av cotterpin:

Det är idag vi träffas så har du inte skift får du gärna joina oss

Tyvärr har jag skift samma tid under hela eventet :/

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Kommer stå strax efter entrén utanför Mellan B-hallen och C-hallen.
En kort jugge med blå jeansshorts och blå-vit t-shirt så vet ni vem ni kan leta efter om ni är på plats!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Gött häng med gött käk och gött snack om allt tokigt och än mer tokigt som hänt på jobbet får bli sammanfattningen av kvällens lilla träff på DH!

Bjussar på ett par bilder också!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Bussović:

Gött häng med gött käk och gött snack om allt tokigt och än mer tokigt som hänt på jobbet får bli sammanfattningen av kvällens lilla träff på DH!

Bjussar på ett par bilder också!
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Supertrevligt! Kul att få lite ansikten på folk

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Bussović:

Gött häng med gött käk och gött snack om allt tokigt och än mer tokigt som hänt på jobbet får bli sammanfattningen av kvällens lilla träff på DH!

Bjussar på ett par bilder också!
<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Fint att se! 😊

Permalänk
Medlem

Yes, jag är glad att jag kunde ta lite ledigt från mitt skift och träffas, var riktigt roligt.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x 3.4 GHz(5 GHz boost) med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z neo, 2x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Samsung 850 EVO 250GB, 1x Samsung 970 EVO 1TB, 2x 1TB HDD, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair AX860i | ASUS PG279Q & ASUS XG27AQM|