Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Kan man få fram en lista på alla nedsatta nintendo first party spel på dekudeals?

Permalänk
Medlem

En som listade det på reddit om någon är intresserad.

first party games with 33% off:

xenoblade chronicles 2
Xenoblade Chronicles: Definitive Edition
Hyrule Warriors AOC
Luigi's mansion 3
DKC tropical freeze
super mario maker 2
Links awakening remake
New Pokemon Snap
splatoon 2
captain toad treasure tracker
paper mario: the origami king

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare

Monster Hunter Rise: Sunbreak, release 30 Juni!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Klassiska Pokémon Snap från Nintendo 64 släpps 24 juni via Nintendo Switch Online!

Permalänk
Konsolgrävare

Xenoblade Chronicles 3 Direct 22 Juni 16:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Yes, nu jävlar!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Yes, nu jävlar!

Tagg, tagg, tagg!!!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Men jag undrar om det blir någon mer generell Direct i närtid. Det känns som om det släppts en hel del nyheter kring spel senaste veckorna, så Nintendo kanske avvaktar med en Direct till efter sommaren för att visa höstens spel, bygga lite hype kring Splatoon 3 (release september) och låta Xenoblade 3 få sin månad i rampljuset.

Permalänk
Medlem

Skulle tro de väntar till antingen fredag direkt efter denna directen, eller efter sommaren, med en större annonsering om något i mitten av juli (revision kanske?, då de brukar avslöja sånt, det som talar emot är komponentbristen).

Permalänk
Konsolgrävare

Nintendo Direct Mini, 28 Juni 15:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt TMNT: Shredders Revenge? Bra spel eller bara nostalgi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Någon som har köpt TMNT: Shredders Revenge? Bra spel eller bara nostalgi?

Det finns på Game pass om du har det. Jag gillar det och hade jag inte haft en stor backlogg hade jag nog köpt det till switchen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tBiorrith:

Någon som har köpt TMNT: Shredders Revenge? Bra spel eller bara nostalgi?

Det ingår i gamepass så jag har spelat på XB, vet inte om det är några större skillnader, men det är rätt bra. Nostalgitripp är det förstås men bland de bättre av alla liknande som kommit på senare tid, som battletoads, Scott pilgrim eller så.

Permalänk
Medlem

Imorgon kommer Nintendo tydligen hålla en Direct Mini Partner Showcase, alltså endast tredjepartsspel och inget Zelda, Mario, Donkey Kong eller Metroid. 25 minuter ska det visst hålla på så något kul ska vi väl ändå få se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Någon som har köpt TMNT: Shredders Revenge? Bra spel eller bara nostalgi?

Tänk ett längre turtles in time, inte klarat ut hela, men känns längre, fler karaktärer och upp till 6 spelare, testat online co op med randoms och funkat bra på steam iaf, lite laggigt men är ju beat em up så inte jättedjupt men skoj att lira en stund då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Vågar man hoppas på att Team Cherry visar upp nåt imorgon? Det har ju redan lovats från Microsofts sida att Hollow Knight: Silksong kommer inom 12 månader, skulle sitta fint med en riktig uppdatering från TC.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Någon som har köpt TMNT: Shredders Revenge? Bra spel eller bara nostalgi?

Jag kunde inte låta bli. Jag tycker det är rätt bra faktiskt. Mycket nostalgi förstås men tycker det är roligt att spela med. Grym musik också.

Permalänk

Jag längtar/väntar efter/på det nya LEGO spelet.
Trailern sålde mig direkt.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Skaffade precis innan midsommar en switch med Ring Fit Adventure och har ruskigt roligt hittills!
Sitter nu och väntar ivrigt på de nya Pokemon spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Skaffade precis innan midsommar en switch med Ring Fit Adventure och har ruskigt roligt hittills!
Sitter nu och väntar ivrigt på de nya Pokemon spelen.

Om ni gillar pokémon så kolla in Legends: Arceus, jag var lite skeptisk innan lansering och var inte hypad, men jisses vad jag älskade det!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av wargreymon:

Om ni gillar pokémon så kolla in Legends: Arceus, jag var lite skeptisk innan lansering och var inte hypad, men jisses vad jag älskade det!

Ja! jag kikade det, ser riktigt schysst ut.
Blir nog att slå till för att stilla suget innan de nya kommer ut.
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag längtar/väntar efter/på det nya LEGO spelet.
Trailern sålde mig direkt.https://youtu.be/K_ZWIByFdBU

Jag testade steam demot, var inte riktigt såld.. men vi får väl se vad det får för reviews längre fram 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Nier Automata kommer i höst till Switch! Det trodde jag aldrig.. Persona 3, 4 och 5 är också rätt överraskande för mig.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Nier Automata kommer i höst till Switch! Det trodde jag aldrig.. Persona 3, 4 och 5 är också rätt överraskande för mig.

Äntligen kommer Persona spelen till Switch

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Zeroastic:

Jag testade steam demot, var inte riktigt såld.. men vi får väl se vad det får för reviews längre fram 😊

Jasså, det måste jag pröva!

Hmmm, ja jag vet inte riktigt 🤔 känns som att jag kommer behöva hjälpa min 6 åring rätt mycket i det.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av doomas:

Nier Automata kommer i höst till Switch! Det trodde jag aldrig.. Persona 3, 4 och 5 är också rätt överraskande för mig.

Ouff Härligt!
Är ett av mina absoluta favoritspel på PS så ska bli kul att lira det igen på Switchen.
Persona-serien kommer nog göra sig alldeles utmärkt på Nintendos plattform också.

Permalänk
Medlem

Släpps 6:e Oktober med exklusivt och nytt innehåll!

Permalänk
Medlem

Live A Live verkar ju vara ett mysigt spel, blir nog ett köp framöver på den