Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Måste fråga. Är det någon som äger en honda cbx 1000 " cbx 1050 " med den raka 6:an som låter så underbart gott

https://youtu.be/MBbskqcgs_o?t=12

cbx

För mer gott ljud så hade jag supergärna velat provköra Yamaha MT-01. Den må låta som en liten maskin men det är en hel 1670 cc aka 1.67 liters-motor i en naken maskin.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

https://i.imgur.com/Z1YL2R9.jpg
Här är mitt lilla vapen för ett år sen(varför har jag inga nyare bilder?)
Fälgen fram var utbytt på grund av stöldförsök där de drog en vinkelslip genom bromsskivan och in i fälgen.

Nice!

En av mina gamla hojar som jag saknar ibland är min Superduke 990.. Lättkörd, men gick ändå busa loss med när man var på humör ^^

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

För mer gott ljud så hade jag supergärna velat provköra Yamaha MT-01. Den må låta som en liten maskin men det är en hel 1670 cc aka 1.67 liters-motor i en naken maskin.
https://www.youtube.com/watch?v=GuP4TuOjdjg

Smaken är olika såklart men MT-01 har en motor som från början kommer från Yamahas Wild Star-glidare, dvs en fiskebåt.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

För mer gott ljud så hade jag supergärna velat provköra Yamaha MT-01. Den må låta som en liten maskin men det är en hel 1670 cc aka 1.67 liters-motor i en naken maskin.
https://www.youtube.com/watch?v=GuP4TuOjdjg

Låter som vilken glidare som helst med raka rör. Kan lika väl vara en Harley motor på den

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Smaken är olika såklart men MT-01 har en motor som från början kommer från Yamahas Wild Star-glidare, dvs en fiskebåt.

Skrivet av macbang:

Låter som vilken glidare som helst med raka rör. Kan lika väl vara en Harley motor på den

I know, men jag ogillar stilen som glidare har. Därför jag tyckte det är en rolig mc för den är ovanlig i det utformandet.
Edit: med ogilla = inget jag vill äga men fina att se på vägarna!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

I know, men jag ogillar stilen som glidare har. Därför jag tyckte det är en rolig mc för den är ovanlig i det utformandet.
Edit: med ogilla = inget jag vill äga men fina att se på vägarna!

Sant, en lite udda fågel. Buells cyklar bygger på liknande princip med en HD-motor i sporthojschassi. Heller inget jag skulle vilja äga men de är fulla med intressanta lösningar.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halogen:

Sant, en lite udda fågel. Buells cyklar bygger på liknande princip med en HD-motor i sporthojschassi. Heller inget jag skulle vilja äga men de är fulla med intressanta lösningar.

Buell bygger nu tydligen egna motorer som är 1200cc v-twin men som inte är fast i 1950-talet.

Permalänk
Medlem

Från årets första tur sent i Mars.

Permalänk
Medlem

Min rackare

Visa signatur

Ryzen 5900X | Sapphire 7900 XT Nitro+ Vapor-x | X470 Asus Crosshair VII | 32gb G.Skill Neo 3600mhz/cl16 | 970 EVO Plus 1TB | Evga 750 G2 | NZXT Kraken X73 | Skärm : Cooler Master Tempest GP27U Mini LED 4K

Permalänk
Medlem

Nja tillskottet i garaget.. Hämtades ut i fredags och har i skrivandes stund lyckats fått 100 mil på mätaren. Stiltje tills 100 mila service är gjord.

Kawasaki z900 - 22

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Gick ifrån denna, XSR900 2016 med lite mods till..

Den nya XSR900 2022. Hämtades ut för nära nog 1 månad sen. Blivit över 180 mil sedan dess.
Har än så länge bara monterat tankpads, Usb-uttag, quadlock och bytt skylthållare. Tyvärr ingen bra bild på hojen med det på. Eller bra bild på hojen förövrigt. Så får duga.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

<Uppladdad bildlänk>
Gick ifrån denna, XSR900 2016 med lite mods till..
<Uppladdad bildlänk>
Den nya XSR900 2022. Hämtades ut för nära nog 1 månad sen. Blivit över 180 mil sedan dess.
Har än så länge bara monterat tankpads, Usb-uttag, quadlock och bytt skylthållare. Tyvärr ingen bra bild på hojen med det på. Eller bra bild på hojen förövrigt. Så får duga.

Grattis
Har de bytt ramen?
Den gamla gillade jag på något sätt mer

Är det skillnad på motorkaraktär? Kör själv en Mt-09 (2014) så blir lite nyfiken.

Min börjar bli till åren, men jag kör så lite så om jag säljer den så är jag rädd att jag inte kommer köpa någon ny på länge. Senaste bilden jag tog summerar upp situationen ganska bra

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Grattis
Har de bytt ramen?
Den gamla gillade jag på något sätt mer

Är det skillnad på motorkaraktär? Kör själv en Mt-09 (2014) så blir lite nyfiken.

Bygger ju på nya mt09. Enda egentliga skillnaden mot den förutom utseendet är väl att farthållare är standard och att Xsr900 använder tracers svingarm.

Gillade också gamla och hade helst velat haft den blå men den var svår att få tag på. 😅 Men tycker denna växer mer och mer. Ska bara göra den lite mer till sin egen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Börjat köra en Triumph Daytona 675R 2011 sen förra året
Kul maskin !

Permalänk
Medlem

Jag tog och bytte in min underbara MT10-SP mot en Yamaha Tenere 700. Det var dags att prova något för mig helt nytt. Har börjat med att köra alla möjliga sunkiga skogsvägar och grusvägar som jag känner till och nästa år så ska jag och polaren som gjorde "the switch" dra på lite längre turer och köra lite av dom svenska TET delarna, det är tanken och planen.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Kanske kommer få ta lite bättre bilder nån dag i veckan. Idag var det mycket med resandet.

Dold text

Yamaha Dragstar 1100.
1 ägare innan mig sedan år 2000. 3200 mil.
Perfekt tillägg i garaget jämte min röda Suzuki Bandit (GSF) 1200, 1997, ca 4600 mil(svårt att veta exakt pga bytt mätarhus).

Aldrig velat ha cruiser men bästa sättet att motbevisa mig var att köpa en. Resan hem gick på många omvägar så det kanske säger något om vad jag tyckte.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Ducati Scrambler Icon -16 med massa lullull

Permalänk
Medlem

Missade att uppdatera i denna tråd ser jag. Jag bytte in min XSR900 i våras till en BMW f750GS 23 med det mesta i utrustning.
Blivit över 500 mil i år bland annat en resa genom Norge.

Här har jag monterat dit "crash bar" på den och det var tur i oturen. Minuten efteråt så tappa jag den.
Så fick bli nytt bromshandtag och kopplingshandtag (byter till kortare), fick rikta en värmesköd, sen fick jag bättra på min nya crash bar med lite svart färg. Skrap på väskan och handtagsskyddet får jag leva med så länge.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Före (och efter sen när sambon inte ska åka med längre)

Efter.

I princip sista fixat nu. Bara o köra hem den nästa vecka kanske när den är klar.

Suzuki intruder m1800r 2007.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

XSR900 från 2018. Någon här som kör den senaste modellen? Tycker den äldre ser bättre ut men har läst mycket positivt om den nya.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Medlem

Köpte en ny bike för säsongen. BMW 1250 GS Adventure 2022. Extra allt. Fantastisk hoj. Säsongen började igår med runt +6C och rena vägar. Sätesvärmen kommer förlänga säsongen markant. Polaren köpte en BMW 1250 GS 2022, så nu är vi inte knäskrapare längre, vi är touring grabbar.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --