SweClockers Meet & Geek i Gävle 2022!

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

Vad fan, jag kör en vänlig ping till alla som var med senaste gången för fyra år sedan. Vore kul om ni kunde fyra jubileum med oss!

@obbeluff @Guybrush82 @Yoshman @Callezzon @Nor3ll @jcee1993 @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman @ixthys @Zcenicx

Jag har detta på radarn, måste bara få ihop det med schemat som är lite galet inför semestern.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Det börjar se mer troligt ut att jag kan komma.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vad fan, jag kör en vänlig ping till alla som var med senaste gången för fyra år sedan. Vore kul om ni kunde fyra jubileum med oss!

@obbeluff @Guybrush82 @Yoshman @Callezzon @Nor3ll @jcee1993 @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman @ixthys @Zcenicx

Tyvärr har jag ingen möjlighet att delta i år, då jag redan hunnit åka förbi Gävle och är i södra Sverige på semester med ungarna denna gång :-/ Försökte lösa det men pga vart våra kära drivmedelspriser är har jag ingen möjlighet att åka upp bara över dagen heller

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av andra94:

Om någon kör från Örebro så kan jag hoppa med

Det går direkttåg om jag inte minns helt fel.

Skrivet av Yoshman:

Jag har detta på radarn, måste bara få ihop det med schemat som är lite galet inför semestern.

Celebert besök confirmed.

Skrivet av Captain Acid:

Det börjar se mer troligt ut att jag kan komma.

Håller tummarna!

Skrivet av KeTonic:

Tyvärr har jag ingen möjlighet att delta i år, då jag redan hunnit åka förbi Gävle och är i södra Sverige på semester med ungarna denna gång :-/ Försökte lösa det men pga vart våra kära drivmedelspriser är har jag ingen möjlighet att åka upp bara över dagen heller

Tråkigt! Hoppas du får det bra med familjen i alla fall.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Relik 📜

Jag och @Kenneth bränner ned några timmar på kvällen! Om inget oförutsett inträffar...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av emilakered:

Jag och @Kenneth bränner ned några timmar på kvällen! Om inget oförutsett inträffar...

Kul! Då saknar vi @JonasT, som jag tjatar på ännu en gång. Team, assemble!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jacob:

Kul! Då saknar vi @JonasT, som jag tjatar på ännu en gång. Team, assemble!

Han hade visst annat den här gången, så du får klara dig med B-laget. Om vi överlever såklart, beror väl på om jag eller @Kenneth kör. Med det sagt - vi har eventuellt en plats över i bil om någon vill åka ToR på kvällen.

Ser jag att @Enlightener smugit sig in i listan med? 😱

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Vad fan, jag kör en vänlig ping till alla som var med senaste gången för fyra år sedan. Vore kul om ni kunde fyra jubileum med oss!

@obbeluff @Guybrush82 @Yoshman @Callezzon @Nor3ll @jcee1993 @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman @ixthys @Zcenicx

Har ett hus i molekyler som behöver färdigställas innan folk kommer hit på semestern. Helgerna är därav uppbokade för snickeri. Jävlars 😔

Jag hoppas ni får en riktigt grym kväll!

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Snusfri

Vart ska jag sova @Jacob?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Garvey:

Har ett hus i molekyler som behöver färdigställas innan folk kommer hit på semestern. Helgerna är därav uppbokade för snickeri. Jävlars 😔

Jag hoppas ni får en riktigt grym kväll!

Trist! Men jag får önska dig lycka till med huset.

Skrivet av THB:

Vart ska jag sova @Jacob?

Jag har tyvärr redan lovat bort sovplatser till andra

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Jacob:

Trist! Men jag får önska dig lycka till med huset.
Jag har tyvärr redan lovat bort sovplatser till andra

Ingen fara, stationen har nog mjuka säten

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Han hade visst annat den här gången, så du får klara dig med B-laget. Om vi överlever såklart, beror väl på om jag eller @Kenneth kör. Med det sagt - vi har eventuellt en plats över i bil om någon vill åka ToR på kvällen.

Ser jag att @Enlightener smugit sig in i listan med? 😱

Stämmer bra det! Det råkar inte vara så att ni fortfarande har plats kvar i bilen?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Enlightener:

Stämmer bra det! Det råkar inte vara så att ni fortfarande har plats kvar i bilen?

Skickar PM så ser vi!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kunde varit en fin början på semestern men tveksamt om jag får ihop en tur till Gävle på fredag eftermiddag! Finns det platser kvar på fredag så kanske jag hugger en plats med kort varsel. (Om jag får ihop jobb/livet)

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag tar och hakar på när ni kommer till västkusten ! 🍺 💪🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Här är det snabba ryck.. "Råkade" visst boka hotell i Gävle fredag till Lördag

@Enviro eller @Jacob
Sätt upp mig på listan!

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Trigger:

Här är det snabba ryck.. "Råkade" visst boka hotell i Gävle fredag till Lördag

@Enviro eller @Jacob
Sätt upp mig på listan!

Trevligt! Varmt välkommen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Trigger:

Här är det snabba ryck.. "Råkade" visst boka hotell i Gävle fredag till Lördag

@Enviro eller @Jacob
Sätt upp mig på listan!

Bra jävla oopsie poopsie ändå! Vi ses!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Här är det snabba ryck.. "Råkade" visst boka hotell i Gävle fredag till Lördag

@Enviro eller @Jacob
Sätt upp mig på listan!

Visst är det fördjävligt när man slinter med handen sissådär och råkar boka in sig på hotell med frukost, förbeställa käk, kanske buss eller tåg beroende på? Hatar när det händer XD

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Gävle är nog tyvärr lite väl för min del, men passerar ni linköping i framtiden så vet man aldrig

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av HoboCop:

Visst är det fördjävligt när man slinter med handen sissådär och råkar boka in sig på hotell med frukost, förbeställa käk, kanske buss eller tåg beroende på? Hatar när det händer XD

Joru.. hälften av den olyckan hade varit för mycket bara det!! haha..

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av HoboCop:

Gävle är nog tyvärr lite väl för min del, men passerar ni linköping i framtiden så vet man aldrig

Weak

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare

@Jacob det är inte varje dag man får anledning att åka till sina hemtrakter, så får helt enkelt ta mig tid att pallra mig dit!

Edit: jag har en plats i bilen som går från Norrtälje via Rimbo, sen E4 och Gävle. Den går även tillbaka på kvällen/natten.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Yoshman:

@Jacob det är inte varje dag man får anledning att åka till sina hemtrakter, så får helt enkelt ta mig tid att pallra mig dit!

Härligt, ska bli kul att ses ännu en gång.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Min bil rullar från Vallentuna vid lunchtid på fredag och har två platser ledigt om någon/några behöver förflytta sig till Gävle då. Endast ditresa och med överseende om att jag förmodligen sitter i telefon en stor del av vägen.

Bara höra av sig om det hjälper någon

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm lite sugen men det är tjejens sista semester vecka och jag måste riva hela altan taket för att täta vinden. Ska sätta in en avfuktare och slänga på lite extra isolering in för vintern.
Men det kommer väll möte i sthlm misstänker jag så då kan jag komma.
Hoppas ni får kul och maten är god!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kamrater! Nu är det bara två dagar kvar och vi har ännu platser kvar. Innan jag är en god gäst och avbokar lite platser vill jag ge SweClockers en sista chans att fylla stolarna. Har ni någon nördig vän som kanske inte nödvändigtvis är medlem på SweClockers och vill träffa andra nördar? Säg åt dem att regga ett konto och skriva i tråden så är de givetvis varmt välkomna.

@Jacob @Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @Strelok @PeanutPowerz @Zpnk @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @obbeluff @Enlightener @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kommer tyvärr inte på någon ytterligare, men kan helt klart kolla en gång till!

Permalänk

Jag fick en oplanerad räkning nyss, så där sprack mina planer.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Jag ska också komma @jacob!

Kan inte låta bli när nästan hela eliten är samlad