SweClockers Meet & Geek i Gävle 2022!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Kamrater! Nu är det bara två dagar kvar och vi har ännu platser kvar. Innan jag är en god gäst och avbokar lite platser vill jag ge SweClockers en sista chans att fylla stolarna. Har ni någon nördig vän som kanske inte nödvändigtvis är medlem på SweClockers och vill träffa andra nördar? Säg åt dem att regga ett konto och skriva i tråden så är de givetvis varmt välkomna.

Har försökt ragga en polare som även är medlem här, men han bangar. tyvärr lyckas jag inte få med någon mer från mitt håll.

Permalänk
Medlem

Hade lätt dykt upp men flyttade från Gävleborg i höstas. Hoppas ni fyller era platser innan det är dags att fylla era magar. 😋

Visa signatur

Fractal Design North
Ryzen 5600X
RX 6700 XT

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Captain Acid:

Jag fick en oplanerad räkning nyss, så där sprack mina planer.

Jag hörde på omvägar att det löste sig. Varmt välkommen!

Skrivet av medbor:

Jag ska också komma @jacob!

Kan inte låta bli när nästan hela eliten är samlad

Då ses vi imorgon!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

@Jakob En praktisk fråga! Behöver man förbeställa maten man ska ha eller går det bra att beställa mat på plats?

Permalänk
Skrivet av Jacob:

Jag hörde på omvägar att det löste sig. Varmt välkommen!

Tackar

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Canada_Adde:

@Jakob En praktisk fråga! Behöver man förbeställa maten man ska ha eller går det bra att beställa mat på plats?

Vi beställer på plats

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem

Vaknade tyvärr med feber och halsont idag. Så istället för god mat och gott sällskap får det bli te och svettiga täcken för mig ikväll.
Jag får ta igen det vid nästa tillfälle.

Hoppas ni får det riktigt bra ikväll och trevlig helg på er!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Enlightener:

Vaknade tyvärr med feber och halsont idag. Så istället för god mat och gott sällskap får det bli te och svettiga täcken för mig ikväll.
Jag får ta igen det vid nästa tillfälle.

Hoppas ni får det riktigt bra ikväll och trevlig helg på er!

Sad kitten.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Enlightener:

Vaknade tyvärr med feber och halsont idag. Så istället för god mat och gott sällskap får det bli te och svettiga täcken för mig ikväll.
Jag får ta igen det vid nästa tillfälle.

Hoppas ni får det riktigt bra ikväll och trevlig helg på er!

Tråkigt! Jag får ta och svänga förbi vid kontoret senare i sommar/till hösten för samkväm.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Vaknade tyvärr med feber och halsont idag. Så istället för god mat och gott sällskap får det bli te och svettiga täcken för mig ikväll.
Jag får ta igen det vid nästa tillfälle.

Hoppas ni får det riktigt bra ikväll och trevlig helg på er!

krya på dig.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vänner! Nu närmar det sig – om 5,5 timme är vi alla på La Mancha och har det mysigt. Om nån mer vill komma, skriv här i tråden.

Tre finfina priser väntar också till tre lyckosamma vinnare i quizet.

@Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @Strelok @PeanutPowerz @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @obbeluff @emilakered @Kenneth @THB @Trigger @Yoshman @Captain Acid @medbor

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Vaknade tyvärr med feber och halsont idag. Så istället för god mat och gott sällskap får det bli te och svettiga täcken för mig ikväll.
Jag får ta igen det vid nästa tillfälle.

Hoppas ni får det riktigt bra ikväll och trevlig helg på er!

Jag tar din plats då jag är född i Karlstad. Kan tyvärr inte erbjuda på någon värmländska då jag flyttade till Gävle 1993, typ 5 år gammal.

Så boka in mig också! Vet dock inte om jag kan stanna så länge under kvällen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MickeV:

Jag tar din plats då jag är född i Karlstad. Kan tyvärr inte erbjuda på någon värmländska då jag flyttade till Gävle 1993, typ 5 år gammal.

Så boka in mig också! Vet dock inte om jag kan stanna så länge under kvällen.

Hahaha Nice! Skönt att jag får en stand-in med så kort varsel.

Permalänk

Tråkiga nyheter. Hemtjänsten ringde nyss och sa att min mor har fått åka in till akuten. Så nu måste jag ta mig dit för att se vad som händer.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Jag tar din plats då jag är född i Karlstad. Kan tyvärr inte erbjuda på någon värmländska då jag flyttade till Gävle 1993, typ 5 år gammal.

Så boka in mig också! Vet dock inte om jag kan stanna så länge under kvällen.

Frågan är väl hur mycket du kan om bioteknik

Skrivet av Captain Acid:

Tråkiga nyheter. Hemtjänsten ringde nyss och sa att min mor har fått åka in till akuten. Så nu måste jag ta mig dit för att se vad som händer.

Hoppas allt går väl! Alltid jobbigt med den typen av samtal

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Captain Acid:

Tråkiga nyheter. Hemtjänsten ringde nyss och sa att min mor har fått åka in till akuten. Så nu måste jag ta mig dit för att se vad som händer.

Fifan. Hoppas att allt går bra. Sänker en bira för dig ikväll!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Är på plats på Scandic CH, ser ut att vara en kort promenad bort till La Mancha

Laddar för quizen med målet att få bättre än slumpen Lär väl skita sig denna gången också…

Syns där om ett par timmar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Frågan är väl hur mycket du kan om bioteknik

Inte mycker mer än att jag har en dedikerad bio/mancave i källaren.

Permalänk
Snusfri

Väntar på transporten..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Om det är några fler som är tidiga så kommer jag och Yatagarasu hänga på Terrassen från ca 1700

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Xyborg:

Om det är några fler som är tidiga så kommer jag och Yatagarasu hänga på Terrassen från ca 1700

Terrassen Pub och kök?
Jag rullar strax in i Gävle.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av THB:

Terrassen Pub och kök?
Jag rullar strax in i Gävle.

Stämmer bra!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Någon mer på 17:13 från Uppsala?

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Xyborg:

Stämmer bra!

Kommer dit strax, rosa t-shirt 😁

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av THB:

Kommer dit strax, rosa t-shirt 😁

Jag har orange/vit står i baren och väntar på folk

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Är på ingång! Borde vara där runt 18 😊

Visa signatur

[Ryzen R7 5800X3D] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [2x16GB Kingston Fury @3733MHz CL16] [Red Devil AMD Radeon™ RX 6750 XT]

Permalänk
Snusfri

Skål 😁

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av THB:

Skål 😁

<Uppladdad bildlänk>

Fel bar, för fan!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@medbor yoyo, hur går det?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tack för denna kväll, det var superkul att få träffa andra SweC-are igen! Ha det partaj på Lion Bar nu ni tappra återstående krigare 😁

Visa signatur